• Lokatt

K*B*N, pratar del 11

K*B*N snackar vidare del 11
    {#lang_emotions_cool} Kreativa barnvagnsnördars tillhåll {#lang_emotions_cool}

Vi som hänger här pratar barnvagnar, barnvagnstillbehör, barnkläder, annonser på Blocket, saker vi fyndat, pysselgrejer... ja, inget är OT. En varning är dock på sin plats att utfärda redan här, det smittar!

Detta är del 11 (!!!) av tråden och nu är vi som en enda stor familj här! {#lang_emotions_sunny}
  • Svar på tråden K*B*N, pratar del 11
  • Kavat

Man kan ha Cam suflett på Geckon, men den är lite stor. Å andra sidan så kan man ju sy till den lite eller ännu hellre sy en egen suflett. Geckon har inte nikotingult foder utan är lika "enkel" som Camens.

• Cs mamma

Behöver hjälp!

En syskon/tvillingvagn, delad sufflett tror jag är ett måste som storebror hatar suffla men lillebror bara är 5mån. Mamman vill ha lillebror MOT sig (ja jag vet svåååååååååååårt) och detta då kombinerat med lång storebror.

Dom har idag en Brio men som storebror är så lång så kommer han inte längre under sufflan och lillebror ligger då med solen i plytet.

Alt förslag hur man gör så lillebror får en suffla i brion, kanske sno från en sulky eller???

Storebror är i längden att han behöver Babyproffsens eller PT. Han är dock higneed så han kan inte stå på bräda och kommer åka vagn utan minsta tvekan ett år till, om inte mer...

Helst blocket idéer men alla förslag beaktas... om inte annat som bearbetning till moderns önskan om lillebror mot sig.

• Asereht
    Angel Gbg skrev 2010-04-23 10:43:26 följande:
    Behöver hjälp! En syskon/tvillingvagn, delad sufflett tror jag är ett måste som storebror hatar suffla men lillebror bara är 5mån. Mamman vill ha lillebror MOT sig (ja jag vet svåååååååååååårt) och detta då kombinerat med lång storebror. Dom har idag en Brio men som storebror är så lång så kommer han inte längre under sufflan och lillebror ligger då med solen i plytet. Alt förslag hur man gör så lillebror får en suffla i brion, kanske sno från en sulky eller??? Storebror är i längden att han behöver Babyproffsens eller PT. Han är dock higneed så han kan inte stå på bräda och kommer åka vagn utan minsta tvekan ett år till, om inte mer... Helst blocket idéer men alla förslag beaktas... om inte annat som bearbetning till moderns önskan om lillebror mot sig.
    Lillebror i liggdel eller, hur länge till isf för det måste ju funka ett tag.

Tänkte spontant på ABC buggy, de har ju en syskonsits man kan sätta ovanpå och det funkar på enkelvagn med, isf är det ju nsätan som en p&t men med mindre barnet mot sig i sittdel typ.

Det är upphovsmakarna av P&T som designat denna också (Phil och Ted Green).

adventurebuggycompany.com/

Vet att den går att köpa på vissa Babyproffsen, tror jag det var iaf. Man ser på blocket ibland. Annars går det säkert att köpa från utlandet så som vi gjorde med våra P&T:s en gång i tiden.

Jag hade kunnat tänka mig att testa en sån om jag haft tätisar.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Lillgrisens Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Asereht

33 kr i frakt för en bomulsmössa i strl 40 låter mkt tycker jag speciellt som jag just fick hem en windstoppermössa från po.p i samma strl för 12 kr i frakt.

• Cs mamma

Lillebror i liggdel 1mån till max skulle jag tro med den storleken han har...

Jag tänkte också på dessa men jag undrar om hon är med på idéen att ha en twin och sen ha ena framåt tomt tills lillebror är stor nog att åka framåt, alt ha en enkel och sälja och byta när lillebror ska sitta fram. DOCK är detta inte en barnvagnsnörd utan hon är mycket för stabila 4hjul och EN enda vagn i mer än 2½år osv osv... hon dööööör om jag kommer med mina förslag och priser men som jag sa det kostar att ligga på topp och om du har dessa önskemål så kommer det kosta!

• Fröken Småland

Finns det inte en brittisk dubbelvagn med separata suffletter? *letar i minnet*. Synd att inte Firstwheels är lite stabilare, den hade ju varit perfekt annars. Quinny har en ovanlig modell som aldrig såldes i Sverige, en bussmodell. Freestyle 4XL tror jag namnet var, har bild i datorn som jag kan lägga in när jag slår på den.

• Asereht
    Fröken Småland skrev 2010-04-23 11:29:48 följande:
    Finns det inte en brittisk dubbelvagn med separata suffletter? *letar i minnet*. Synd att inte Firstwheels är lite stabilare, den hade ju varit perfekt annars. Quinny har en ovanlig modell som aldrig såldes i Sverige, en bussmodell. Freestyle 4XL tror jag namnet var, har bild i datorn som jag kan lägga in när jag slår på den.
    Quinnyn är väldigt tung och svårstyrd och har väldigt snål plats för störrebarnet. Typ syskonsits men längst fram. *gillar inte*

Easy Walker duo har väl två suffletter.
  • Fröken Småland

Billigast och lättast är såklart en separat sufflett. Är det en double wave de har? Undrar om den där Cloudy passar på den?

• Asereht
    Angel Gbg skrev 2010-04-23 11:16:45 följande:
    Lillebror i liggdel 1mån till max skulle jag tro med den storleken han har... Jag tänkte också på dessa men jag undrar om hon är med på idéen att ha en twin och sen ha ena framåt tomt tills lillebror är stor nog att åka framåt, alt ha en enkel och sälja och byta när lillebror ska sitta fram. DOCK är detta inte en barnvagnsnörd utan hon är mycket för stabila 4hjul och EN enda vagn i mer än 2½år osv osv... hon dööööör om jag kommer med mina förslag och priser men som jag sa det kostar att ligga på topp och om du har dessa önskemål så kommer det kosta!
    Angel Gbg skrev 2010-04-23 11:16:45 följande:
    Lillebror i liggdel 1mån till max skulle jag tro med den storleken han har... Jag tänkte också på dessa men jag undrar om hon är med på idéen att ha en twin och sen ha ena framåt tomt tills lillebror är stor nog att åka framåt, alt ha en enkel och sälja och byta när lillebror ska sitta fram. DOCK är detta inte en barnvagnsnörd utan hon är mycket för stabila 4hjul och EN enda vagn i mer än 2½år osv osv... hon dööööör om jag kommer med mina förslag och priser men som jag sa det kostar att ligga på topp och om du har dessa önskemål så kommer det kosta!
    Ja, har man lite krav så kostar det. Men om man tänkt använda vagnen länge så är det ju värt investeringen att få något som funkar.

En fyrhjuling med separata suffletter och bra med plats för både ett större och mindre barn ar jag nog aldrig sett. Konstigt nog eftersom många fortfarande föredrar fyrhjulingar.

EW duo har väl separata suffletter men där blir det ju precis som med alla andra liknande framåtvänt för den lille inom kort tid. Men till skillnad från P&T så är den ju fyrhjulig. Lite mer budget är ju BT.

ABC:n verkar smart iom att du kan ha lilla mot dig och stora sitter i normal sits. Man kan ju även ta av syskonsitsen och använda vagnen som endast enkel till båda barnen. Sånt tycker jag är skitsmart. Jag hade som sagt gärna testat den själv om jag hade haft två med åkbehov.

Ska fundera lite på vad man kan hitta annars.
  • Asereht
    Fröken Småland skrev 2010-04-23 11:41:28 följande:
    Billigast och lättast är såklart en separat sufflett. Är det en double wave de har? Undrar om den där Cloudy passar på den?
    Fäster man inte den på suffletten? För att få en förläng sufflett liksom.
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11