• Lokatt

K*B*N, pratar del 11

K*B*N snackar vidare del 11
    {#lang_emotions_cool} Kreativa barnvagnsnördars tillhåll {#lang_emotions_cool}

Vi som hänger här pratar barnvagnar, barnvagnstillbehör, barnkläder, annonser på Blocket, saker vi fyndat, pysselgrejer... ja, inget är OT. En varning är dock på sin plats att utfärda redan här, det smittar!

Detta är del 11 (!!!) av tråden och nu är vi som en enda stor familj här! {#lang_emotions_sunny}
  • Svar på tråden K*B*N, pratar del 11
  • zasata
    Mikaela72 skrev 2010-04-22 21:17:46 följande:
    Hoppar in här och hoppas få hjälp. Vilka andra än barnvagnsnördar kan ha koll! ;) Ska flytta till London och behöver en lätt vagn till vår 8-månaders dotter. Lätt och helst lätt att fälla ihop. Tydligen får man inte alltid åka buss utan att fälla vagnen! Galet! Plus att det ju är väldigt dåligt med hissar och rulltrappor i tunnelbanorna... Samtidigt ska vi ju promenera en massa precis som vanligt. Mina önskemål annars är att lilltjejen ska kunna sitta vänd mot mig, helst ska varukorgen vara rymlig (har en Teutonia Fun nu och blir galen på balken baktill som gör att man inte kan lägga ner någonting bredare än någon decimeter - och säg den matkasse som är så pyttig...) och den måste ha fullt liggläge. Sen gärna lätt och lätt ihopfällbar alltså.  Har kikat lite på Micralite, men hittar dom inte hos någon återförsäljare i Sverige på nätet. Har heller inte förstått om sittdelen är vändbar eller om handtaget är svängbart, så man kan ha barnet mot sig. Eller hur den egentligen funkar då barnet blir lite äldre. Annars är den ju plättlätt och verkar busenkel att få ihop. Men där måste ju finnas fler vagnar som uppfyller våra önskemål? Snälla ni som vet så mycket om barnvagnar, hjääääääälp! :) Tusen tusen tack på förhand!
    bugaboo
  • Lokatt
    Mikaela72 skrev 2010-04-22 21:17:46 följande:
    Hoppar in här och hoppas få hjälp. Vilka andra än barnvagnsnördar kan ha koll! ;) Ska flytta till London och behöver en lätt vagn till vår 8-månaders dotter. Lätt och helst lätt att fälla ihop. Tydligen får man inte alltid åka buss utan att fälla vagnen! Galet! Plus att det ju är väldigt dåligt med hissar och rulltrappor i tunnelbanorna... Samtidigt ska vi ju promenera en massa precis som vanligt. Mina önskemål annars är att lilltjejen ska kunna sitta vänd mot mig, helst ska varukorgen vara rymlig (har en Teutonia Fun nu och blir galen på balken baktill som gör att man inte kan lägga ner någonting bredare än någon decimeter - och säg den matkasse som är så pyttig...) och den måste ha fullt liggläge. Sen gärna lätt och lätt ihopfällbar alltså.  Har kikat lite på Micralite, men hittar dom inte hos någon återförsäljare i Sverige på nätet. Har heller inte förstått om sittdelen är vändbar eller om handtaget är svängbart, så man kan ha barnet mot sig. Eller hur den egentligen funkar då barnet blir lite äldre. Annars är den ju plättlätt och verkar busenkel att få ihop. Men där måste ju finnas fler vagnar som uppfyller våra önskemål? Snälla ni som vet så mycket om barnvagnar, hjääääääälp! :) Tusen tusen tack på förhand!
    jag har ingen själv, men många i tråden har och jag gissar att det är svaret du kommer få, bugaboo bee.
    Som sagt, utan att ha en tror jag ändå den passar bäst på din beskrivning.
  • Lokatt
    zasata skrev 2010-04-22 21:20:14 följande:
    bugaboo
    fast inte frog, gecko eller camelon, de blir ju i två delar när man fäller dom och alltså inte smidiga att bära när de är fällda om man är själv i buss osv.
  • Fröken Småland

Mikaela: jag tror också att Bugaboo Bee är vagnen för dig. Tror du kan köpa den till ett mera förmånligt pris där om du kan vänta. Micralite har bara framåtvänd sittdel, men jag är inte hundra på deras nya modell; heter den Toro eller nåt sånt? Babyland sålde Micralite förr men tror inte det finns någon svensk agent längre.

• Lokatt

vet ni vad jag ska göra?! Ta körkort! Så glad (och lite nervös) över det! Har velat i flera år, men det har inte varit läge varken ekonomiskt eller tidmässigt med all föräldraledighet. Men nu så På torsdag blir det handledarkursen och syntest, sen ska pappren inväntas så börjar jag intensivkurs teori så fort det drar igång nån.

Och på tisdag börjar jag plugga matte. Och jag ska till sjukgymnasten igen nästa vecka. Hej o hå nu händer det stora saker!

• Mikaela72

Åh vad snabba ni är med svar! Jättetack! Ska kolla in Bugaboo Bee direkt.

Och Lokatt, lycka till med körkortet! Håller själv på för fullt, var på första "riktiga" körlektionen förra veckan. Kul!
    Ha en härlig kväll!
  • zasata
    Lokatt skrev 2010-04-22 21:40:02 följande:
    vet ni vad jag ska göra?! Ta körkort! Så glad (och lite nervös) över det! Har velat i flera år, men det har inte varit läge varken ekonomiskt eller tidmässigt med all föräldraledighet. Men nu så På torsdag blir det handledarkursen och syntest, sen ska pappren inväntas så börjar jag intensivkurs teori så fort det drar igång nån. Och på tisdag börjar jag plugga matte. Och jag ska till sjukgymnasten igen nästa vecka. Hej o hå nu händer det stora saker!
    Vad roligt! hejja hejja!

men är det inte väldigt mkt kullersten i London? och höga trottoarkanter?
  • Tant Pruselius
    Lindadjo skrev 2010-04-22 19:00:33 följande:
    Jag vill oxå prata barnvagnar ..... Här används knappt våran sulky längre, den jag köpte av Nifelheim. Jag gillar den skarpt, så jag ska spara den ett tag, den tar ju dessutom inte så stor plats heller så den får bli kvar ett tag. Liksom våran maclaren . Den får oxå bli kvar ett tag till, utifall att
    va har du för nifvagn jag har med en från hennes stall
    Lokatt skrev 2010-04-22 21:40:02 följande:
    vet ni vad jag ska göra?! Ta körkort! Så glad (och lite nervös) över det! Har velat i flera år, men det har inte varit läge varken ekonomiskt eller tidmässigt med all föräldraledighet. Men nu så På torsdag blir det handledarkursen och syntest, sen ska pappren inväntas så börjar jag intensivkurs teori så fort det drar igång nån. Och på tisdag börjar jag plugga matte. Och jag ska till sjukgymnasten igen nästa vecka. Hej o hå nu händer det stora saker!
    heja. Då kan vi ta samtidigt. Jag har kört i 6månader och funtar på att åka iväg och ta en intensiv, ska du med? Vi kan bo hos min bror i Dalarna...
  • Fröken Småland
    zasata skrev 2010-04-22 22:05:31 följande:
    men är det inte väldigt mkt kullersten i London? och höga trottoarkanter?
    Det är det nog i alla stora gamla städer, just London minns jag inte då jag inte varit där sedan lååångt innan jag fick barn och därmed tänkte på sånt. Men Bee är ju grym genom att den är så lätt att man tar hela vagnen med sittande barn under armen om man inte kommer fram
    Pruseluskan skrev 2010-04-22 22:51:59 följande:
    Vi kan bo hos min bror i Dalarna...
    Ja, ni kan ta mitt rum *generös*

Superspännande med körkort Lokatt! Då kanske ni kan sporra varandra lite, ni och Asereht

Pruseluskan:

http://www2.blocket.se/adwatch/list/0?query_id=1
  • Tant Pruselius
    Fröken Småland skrev 2010-04-23 06:14:36 följande:
    Det är det nog i alla stora gamla städer, just London minns jag inte då jag inte varit där sedan lååångt innan jag fick barn och därmed tänkte på sånt. Men Bee är ju grym genom att den är så lätt att man tar hela vagnen med sittande barn under armen om man inte kommer fram Ja, ni kan ta mitt rum *generös*Superspännande med körkort Lokatt! Då kanske ni kan sporra varandra lite, ni och Asereht Pruseluskan:www2.blocket.se/adwatch/list/0?query_id=1

har du ett rum hos min bror? *förvirrad*

Åååå smart! Men inte så smart kanske att skapa bevakningar på jobbets dator

Tack!

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11