-
-
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11
-
passau skrev 2010-04-24 09:35:21 följande:Idag skall vi ha underbart roligt! eller kanske inte riktigt så ska flyttstäda för lillebror som har 2 katter... igår städade jag bakom tvättmaskinen i 2h och är inte klar... om jag av någon anledning någonsin nämner något om katt så stoppa mig!
Blä låter äckligt
-
Ehm, vad gör katterna som gör att du måste städa så mkt bakom tvättmaskinen?passau skrev 2010-04-24 09:35:21 följande:Idag skall vi ha underbart roligt! eller kanske inte riktigt så ska flyttstäda för lillebror som har 2 katter... igår städade jag bakom tvättmaskinen i 2h och är inte klar... om jag av någon anledning någonsin nämner något om katt så stoppa mig!
-
*fniss* Precis min tanke... Kanske kattsand som hamnat under och blandats med vatten? *spånar*Nifelheim skrev 2010-04-24 12:46:20 följande:Ehm, vad gör katterna som gör att du måste städa så mkt bakom tvättmaskinen?
-
Klädseln på lillemans docksulky har gått sönder så jag sydde den här i morse. Söt va?
-
Hmm, vad segt FL är då. Kan inte läsa ikapp alla sidor men svarar på frågan om barntätheten.
Mellan Tin o Saga är det 21 månader. Lite väl tätt, men det har funkat kanon ändå. Tin var tillräckligt stor för att förstå att mamma hade bebis i magen och att han fick hjälpa till med lite småsaker när Saga kom.
Mellan Saga och Vendel är det 10 år och det var ju skönt på sitt sätt, men inte alls planerat från mitt håll. Hade jag fått välja hade jag haft barn tätare inpå, men det blev inga barn i mina (mer eller mindre seriösa) förhållanden innan jag träffade maken. När han och jag väl bestämde oss för att försöka få barn så tog det ändå 1,5 år innan Vendel blev till.
Jag ville ha syskon tätt, men det ville ju inte maken och sedan tog vi en paus i förhållandet. När Vendel var 30 månader blev jag gravid (ganska oväntat, men planerat) tyvärr slutade det i missfall. Tre månader senare blev Vemund till, oväntat och ganska oplanerat, jag var egentligen inte beredd, men jag är glad att det blev så. Vendel var tillräckligt stor för att klara sig väldigt bra själv, men nu trotsar han förstås och så vill han också vara "bebis" ibland, men i det stora hela är 3,5 års skillnad helt okej också.
-
Så, har lyckats läsa lite till.
När jag var 7 år lyssnade jag alltid på musik när jag läste läxor till min frökens stora irritationmen flera år senare visade forskning att musik kan hjälpa barn att lättare lära sig sina läxor. Det är förstås väldigt individuellt och det kan ju vara lika störande som stöttande med en radio som står och skvalar i klassrummet.
På Tins skola har de inte haft bänkar på evigheter. De har mjuka mattor, soffor och bord med stolar runt. Det är en friskola (Montessori) och lägger inte upp lektioner riktigt som i kommunala skolan, och jag tycker det verkar rätt mysigt, men det är ju jag det. Jag hade hellre gått på en sån skola än att sitta still i en hård bänk och lyssna på lärare som hastar igenom allt de vill säga i ett 40-min.pass gånger 5 varje dag.
-
JAG VILL HA TILLBAKA MIN HORMONSPIRAL!!!
Vad är det för feeeel på mig? Jag hade så jämnt och fint humör med min spiral, nu är jag ju ett psykfall, labil och galen. Blir arg som ett bi för ingenting, för att sen böla som en unge för att Adam tex inte ville äta gröten jag gjorde på morgonen!! Hormonuppgång efter mensen? Jag har ju inte ens haft ägglossning än, så jag bävar med fasa inför pms-perioden. Skrämmande det här ju!!!! Jag kan inte minnas att jag hade sånt här berg-och dalbane humör tidigare?! Är det normalt när man plockat ut spiraler, att man blir värre än innan? Eller är det för att kroppen ställer om sig eller nånting? Så här vill jag inte vara ju!
-
Vad du syr och har dig!!! Den blev ju jättefinFröken Småland skrev 2010-04-24 15:19:43 följande:Klädseln på lillemans docksulky har gått sönder så jag sydde den här i morse. Söt va?
-
Fr. S jättefin!!!
-
FrS Jättefin, säg till när du lärt dug su till bee+