• Lokatt

K*B*N, pratar del 11

K*B*N snackar vidare del 11
    {#lang_emotions_cool} Kreativa barnvagnsnördars tillhåll {#lang_emotions_cool}

Vi som hänger här pratar barnvagnar, barnvagnstillbehör, barnkläder, annonser på Blocket, saker vi fyndat, pysselgrejer... ja, inget är OT. En varning är dock på sin plats att utfärda redan här, det smittar!

Detta är del 11 (!!!) av tråden och nu är vi som en enda stor familj här! {#lang_emotions_sunny}
  • Svar på tråden K*B*N, pratar del 11
  • Kavat

Nu är JAG arg. Det händer inte så ofta. Fick en rabattkod från Blingo för att deras leverans av mina kläder blev så försenad, MEN man var tvungen att beställa kläder igen för att få pengarna. (100 Så då är typ frakten betald... Men sen fick jag dagarna efter en till rabattkod för att jag var storkund (200:- vid köp för 600
    Jätte bra tänkte jag, då ska jag gå in och se om jag kan skrapa ihop något. Beställde väl för 700 ca och fick då 200 i rabatt. Sen gick inte 100:- rabatten att lägga in. Eftersom den inte hade några begränsningar alls så trodde jag ju det var ok att använda den. Det står ingenstans i deras två mail om att man inte kan använda flera rabattkoder osv. Men fick nu svaret att man inte får använda två koder på ett köp. Borde inte detta ha framgått i mailen. Känner mig snuvan på en hundralapp..
    Inte hela världen, men tycker det är oerhört trist när man känner sig lurad.

• Fröken Småland
    Asereht skrev 2010-04-23 15:24:25 följande:
    La den i min lista imorse. Synd att det inte fanns något köp nu, det gäller att kunna hålla koll i det sista bara.
    Det går ju kolla om säljaren vill sälja den till fast pris ändå
  • Kavat

Lokatt, trist med skolan, jag håller med dig och Fr Småland, radio och inte ens någon svensktalande?! Låter lite knasigt. Kan du inte ringa och prata med dem och höra om det verkligen är så vanligtvis. Det kan ju ha varit en tillfällighet, eller? Låter liksom för sjukt i mina öron för att vara sant.

• Fröken Småland
    Kavat skrev 2010-04-23 15:26:38 följande:
    Nu är JAG arg. Det händer inte så ofta. Fick en rabattkod från Blingo för att deras leverans av mina kläder blev så försenad, MEN man var tvungen att beställa kläder igen för att få pengarna. (100 Så då är typ frakten betald... Men sen fick jag dagarna efter en till rabattkod för att jag var storkund (200:- vid köp för 600 Jätte bra tänkte jag, då ska jag gå in och se om jag kan skrapa ihop något. Beställde väl för 700 ca och fick då 200 i rabatt. Sen gick inte 100:- rabatten att lägga in. Eftersom den inte hade några begränsningar alls så trodde jag ju det var ok att använda den. Det står ingenstans i deras två mail om att man inte kan använda flera rabattkoder osv. Men fick nu svaret att man inte får använda två koder på ett köp. Borde inte detta ha framgått i mailen. Känner mig snuvan på en hundralapp.. Inte hela världen, men tycker det är oerhört trist när man känner sig lurad.
    Irriterande! Såna rabattkoder brukar ju aldrig gå att kombinera utan du skulle istället fått en tillgodo-check på hundra kronor tycker jag. På mässan delade de ut 100 kr-checkar till alla som handlade men när jag (såklart) ville dela upp mina varor i flera köp {#lang_emotions_dreamer} så sa han att man bara kan använda en i taget.
  • Asereht
    Nu är JAG arg. Det händer inte så ofta. Fick en rabattkod från Blingo för att deras leverans av mina kläder blev så försenad, MEN man var tvungen att beställa kläder igen för att få pengarna. (100 Så då är typ frakten betald... Men sen fick jag dagarna efter en till rabattkod för att jag var storkund (200:- vid köp för 600 Jätte bra tänkte jag, då ska jag gå in och se om jag kan skrapa ihop något. Beställde väl för 700 ca och fick då 200 i rabatt. Sen gick inte 100:- rabatten att lägga in. Eftersom den inte hade några begränsningar alls så trodde jag ju det var ok att använda den. Det står ingenstans i deras två mail om att man inte kan använda flera rabattkoder osv. Men fick nu svaret att man inte får använda två koder på ett köp. Borde inte detta ha framgått i mailen. Känner mig snuvan på en hundralapp.. Inte hela världen, men tycker det är oerhört trist när man känner sig lurad.
    Dåligt!
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Lillgrisens Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Lokatt
    Kavat skrev 2010-04-23 15:28:25 följande:
    Lokatt, trist med skolan, jag håller med dig och Fr Småland, radio och inte ens någon svensktalande?! Låter lite knasigt. Kan du inte ringa och prata med dem och höra om det verkligen är så vanligtvis. Det kan ju ha varit en tillfällighet, eller? Låter liksom för sjukt i mina öron för att vara sant.
    ja, alltså hon gick ju och visade oss runt, sa att vi har inte bänkar, bara 4st som de får prova om de vill (22 barn), vi har så barnen får placera sig där de vill, soffor, matta på golvet mm. Och så musiken... sas inget om utan det verkade vara standard. och så hade de bara mysbelysning i rummet. Och så berättade hon att här inne sitter de och skriver/ritar i sina arbetsböcker, några barn sprang runt. Och hon som var där för att lära svenska språket satt endast med.
    Vart lite paff, så kom mig aldrig för att lixom reagera, tänkte hon berättar att det är undantag eller så senare.. men ne. Resten av barnen sprang mest runt och herjade i de andra rummen.
    Mellan öppning vid halv7 till 10.00 är det tydligen bara en personal, på 22 barn! Känns inte ok det heller, men vi har ändå valt den mest angagerade förskoleklassen i stan vad vi fått höra. Alltså vill inte det här
  • Lokatt
    Asereht skrev 2010-04-23 15:15:48 följande:
    Jag måste ta reda på om man får ta med barn i bilen öht när man övningskör. Har hört lite olika om det där med passagerare. Att ta med honom på körskolan tror jag inte man får, fast jag har iofs inte frågat. Bara tagit för givet. Det är ju en säkerhetsfråga. Min mamma övningskörde med mig i bilen på körskola en gång i tiden men det var ju ett tag sedan. *s*Ärligt talat, teorikurs på körskolan suger. Iaf det jag varit på. Det är omöjligt att gå i lagom takt då alla pluggar olika. På intensiven är det nog en annan sak då alla är där för att komma så långt som möjligt på så kort tid som möjligt. Så jag pluggar teori själv och sedan tänker jag göra övningsprov på körskolan (eller hemma, man får en webkod). Jag har en teoriskiva som heter teo (?) och sen bonniers som jag fått låna av en dagisfröken. Massa flervalsfrågor i princip. Sen finns det ju lite siter på nätet där man kan öva på frågor och sånt. Ungefär samma sak. Jag får hålla mig till att köra vår bil och körskolans för jag har inte tillgång till något annat. Vi har ju iofs två bilar men chevan är automatväxlad så den låter jag bli tills jag lärt mig ordentligt. Det är så lätt att bli virrig annars. Jag är ju lat så jag skulle gärna tagit för bara automat men så kan man tydligen inte göra längre. *s*
    jo, man får ha barn i bilen, om man fortfarande kan framföra bilen med full säkerhet. Så lite tolkning i det med Men på körskolan vet jag inte
    Bonniers ska jag försöka leta reda på, du rekomenderar den med eller?
    Riktigt dåligt!
  • Asereht
    Lokatt, tror inte det funkar på bilskolan. När man kör privat så är det ju en tolkningsfråga. På sätt och vis kan man ju tycka att man inte framför fordonet på ett säkert sätt om man inte har körkort. Helst vill jag ju inte ha barn i bilen iom att man blir lite stressad och inte har full uppmärksamhet på det man ska lära sig. Åtminstone tror jag det skulle vara så.

Alla sådana där skivor är lite sådär, men det är ju bra övning. Jag tycker det är lättare att öva så än att sätta mig och läsa i böckerna rakt upp och ned.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Lillgrisens Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11