• Kavat

Allergitråden

Allergitråden VÄLKOMNA TILL ALLERGITRÅDEN! Här är kan vi med allergiska barn eller egna allergier/överkänslighet ska kunna diskutera och utbyta tips, idéer, recept m.m. med varandra

Allergiinformation, recept m.m. hittar du bl.a. på:
    www.allergimat.com och
    www.celiaki.se

Förkylningsastma-tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-309/m49885066.html
    Mjölkallergi hos bebisar:
    www.familjeliv.se/Forum-3-318/m50744504.html
    Mjölkallergi hos äldre barn o vuxna:
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m50743863.html
    Äggallergitråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m50633598.html
    Sädesslagsallergitråden:
    www.familjeliv.se/Forum-3-318/m51217401.html
    Kostråd vid överkänslighet mot salicylsyra, bensoesyra och färgämen:
    www.familjeliv.se/Bloggar-4-51/b93380.html

Den gamla allergitråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-309/m49715000.html

Läkemedel i samband med graviditet & amning, kolla på www.janusinfo.se (eg för läkare och vårdpersonal)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-05 22:01
    Innehållsförteckningsguider (de vanligaste allergierna): utanallt.blogspot.com/search/label/Inneh%C3%A5llsf%C3%B6rteckningsguider

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-16 09:29
    Recept: www.familjeliv.se/Forum-3-22/m35281540.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-02 12:55
    Matallergi i FASS(Be läkaren läsa nedanstående FASS-länk om läkaren inte tror på allergi då RAST/prick inte visar något....)
    www.fass.se/LIF/lakarbok/artikel.jsp

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-13 19:42
    FASS om allergi www.fass.se/LIF/illness/ViewIllness.action&docType=95&docTitle=Sjukdomar+%26amp%3B+besv%26auml%3Br

• Svar på tråden Allergitråden
  • Tibell

Thalia : vi har avamys till vår 4 åring och den är också från 6 år. Är ingen fara :)

• brünnhilde
    Tibell skrev 2011-07-02 16:01:13 följande:
    Thalia : vi har avamys till vår 4 åring och den är också från 6 år. Är ingen fara :)
    Ok, så det förekommer att man gör så? Då kanske jag kan slappna av lite....
  • tes 75
    brünnhilde skrev 2011-07-02 16:19:42 följande:
    Ok, så det förekommer att man gör så? Då kanske jag kan slappna av lite....
    vi har avamys till vår 1-åring och vår 2-åring =)
  • Tibell

Finns det någon här med äldre barn som inte tålde pollen som små men som växte ifrån det ?? Hur mycket hopp vågar vi ha ? Bella är ju inte testad än utan ska göra det i höst men vi ser en klar reaktion ändå.
    Tilde är testad positiv både iår och förra året, Nu är hon 4.
    Är SÅ trist om det inte kommer växa bort =/

Såhär rolig ser Bella ut i ögonen efter lite lek ute. Förutom att hon är irriterad och kliig i ögonen samt att de är lite små svullna så blir hon tok prickig runt ögonen och även på kinderna, syns dåligt på bilden dock. Någon som varit med om det ??

• Maddisen80
    annakoh1209 skrev 2011-07-02 12:06:44 följande:
    Hej
    jag var i mora i onsdags precis som planerat

fick reda på att sonen hade nya allergier

Hund
    Katt
    häst
    mjölk
    myggor
    kvalster
    röda bär
    päron
    äpple

Han hade högst siffran på katt,mjölk,hund o häst
    usch de var mycket han är allergisk mot
  • tes 75

älsklingen87:
    Jag har nog aldrig hört om pollenallergi som växer bort.. Å andra sidan fick ju inte så här små barn som våra pollenallergi förut.

• LokesMammi

Jag hade pollenallergi som barn. Var gammal när den sista pollenallergin försvann.....björk..... Nu SKA jag inte känna av nån pollen alls o hittills varje sommar så har det varit lugnt! =)

Loke 11/1-2011
  • annakoh1209
    Maddisen80 skrev 2011-07-02 19:12:31 följande:
    usch de var mycket han är allergisk mot
    ja det är en hel del men inget man märker i våran bostad det man märker mest är ju det här med kvalster o myggor
  • tes 75
    LokesMammi skrev 2011-07-02 19:17:00 följande:
    Jag hade pollenallergi som barn. Var gammal när den sista pollenallergin försvann.....björk..... Nu SKA jag inte känna av nån pollen alls o hittills varje sommar så har det varit lugnt! =)
    där ser man! då finns det hopp alltså. Skrattande
  • Kavat

Ni vars barn blir prickiga av gräs. Kan de bli prickiga på armarna och kroppen som inte varit i kontakt med gräset?

Vet inte vad jag ska tro. När liten kom ut på gräsmattan såg den del av benen som inte var täckta helt prickiga ut igen... Å andra sidan vet jag att han tuggade majs (som vi är osäkra på) strax innan.. Men varför blir det så mycket värre vid fötterna?
    Han har aldrig varit prickig där så innan. Rumpan/baksidan på låren var bättre idag. I morse hade det nästan bleknat helt...

Eller så är det luftburet fisk... Suck!