-
haha ja men det känns verkligen som skit!! fasen, du vet hur det kännsBlå Flygare skrev 2011-01-24 20:12:05 följande:LI79: Det måste till en mamma till allergiker för att kalla vete för skit
Veteprotein används för att ge håret volym, även andra proteiner kan användas men vete som är så billigt är det jag mest har sett. Har även sett mjölk.
man önskar att man bara slipper alla dessa eksem och reaktioner!
-
En fråga. Lasagne gör man det enklast bara genom att byta ut vanliga plattor till naturligt glutenfria och mjölken mot rismjölk? Vad har man i stället för ost? Behövs nåt??
Hur gör ni lasagne?
Har inte ätit lasagne på flera år nu pga att jag inte riktigt vet hur jag ska göra, men nu är jag sugen på det
-
gurkmeja? hmm jag är lite ny på detta fortfarande och inte så bra i köketBlå Flygare skrev 2011-01-25 11:26:26 följande:Vi har inget ist för ost, möjligen lite gurkmeja för färgens skull.
Vad är det och vart hittar man det? *skäms*
Sonens röda kinder är borta nu men det där "knottriga" är kvar...måste vara nån krydda han inte tål, frågan är vad. Kan man vara allergisk mot ättika föresten? tänkte att det är starkt och det är ju i ketchup?! -
Världens godaste chokladbollar! Ni har säkert receptet men skriver ut det ändå:
2 dl boveteflingor
1 dl kokosflingor
3 msk kakao (blir dock lite starkt så jag tog bara 2 msk)
1 dl socker
2 tsk vanlijsocker
1 nypa salt
1 msk kaffe (jag tog vatten går lika bra)
100 g mjlökfritt margarin
blanda alla ingredienser och gör bollar rulla sedan i kokos, pärlsocker eller poppad amarant)
GOTT!!!! E åt och åt och åt haha
Men stora killen åt inte ens detta
Hmm han äter inte mycket alls just nu men han är nog lite förstoppad
-
Någon som kan hjälpa mig att rådda lite i E.s mage! Han verkar ju må väldigt bra nu. Bra humör, sover hela nätter, lite hård i magen fortfarande dock
eksemen på kinderna kommer ju bara när han får i sig nåt han inte tål MEN och ett stort MEN. Hans mage är alltid så uppblåst!! Fortfarande! Den blev ju bättre med vetefritt men den är fortfarande större och mer uppblåst än den borde vara. Inte varje dag men nästan!
Vad kan det bero på? Är det ok att ha en sån där stor mage om han inte verkar må dåligt? är det NORMALT att ha en uppblåst mage kanske t o m?
Funderar om det beror på förstoppningen/hårda magen? Vart kommer den ifrån då? Har han samma som storebror där de bara tror det har att göra med att han har slöa tarmar (slow bowel syndrom).
Blir galen?!?! -
Ja jag funderade på det förut. Oftast är det precis efter maten det är värst. Kollade precis efter middagen och då hade han ändå bara ätit ½ pannkaka, 1 st smörgåsrån och 3 st majskrokar...
Den var som en ballong. Tänkte ta kort på den och jämföra 10 min senare men då var den mycket mindre igen.
Han har pruttat som tusan i dag faktiskt! Kanske är så att han är hård i magen/förstoppad och då har svårt att få ut gaserna? oftast pruttar han typ inget men senaste dagarna har han pruttat massor! Kanske håller mjölken på att göra sitt nu? Alltså avsaknaden av mjölk
Det är ju 3 veckor sedan nu lite drygt (i lördags var det 3 veckor) så hans mage kanske börjar lugna sig nu och gaserna kanske börjar komma ut och rätta till sig? Kanske ska hjälpa honom på traven med lite minifom... -
De där röda kinderna måste varit ett mått på nåt annat han fått i sig än ketchupen för i natt var han vaken 2 1/2 timme igen! De vakna nätterna kommer ju ett tag efter. Oftast 2 dagar men det enda jag kan komma på nu är i lördags då mannen var på MAX med honom och tog en hamburgare och strips. Tog bort brödet men sen var det dressing på som han skrapade bort så bra han kunde... Kan det varit det så många dagar senare???
-
Fan läste på deras allergiguide! Mjölk i köttet och sen friteras ju pommes med det med gluten/vete i!!! There's the answer!! Fan också. Därför som magen varit mer uppblåst och han varit hård i magen... Inte sov i natt och sov ganska lite i går natt :(
-
han äter ju helt sädesslagsfritt och mjölkproteinfritt....han kan således inte äta vanligt glutenfritt heller för han tål inte vetestärkelse. Han måste ha naturligt glutenfrittTillalamm skrev 2011-01-26 08:48:45 följande:Min plutt hade också så. Nu har vi uteslutit gluten helt och så även mjölk. Nu är han mycket bättre i magen, även om förstoppningen består. Jag är också känslig för mycket, och när jag ex får i mig mjölk (som jag är inteolerant emot) blir min mage uppsvälld och gasig, så det kan ju vara att han är känslig för fler saker han äter, bara det att han inte får så våldsamma symptom av det. Har ni testat glutenfritt?
-
Älsklingen: inte burger king utan MAX :) enl deras allergiguide är det mjölk i det mesta. Att vi inte lärt oss att han är så känslig än!
Pratade m dietisten i dag och har äntligen fått till ett möte för bl a livsmedelsanvisning. Enl henne har de bara rätt att skriva ut till de med celaki och inte vid allergi men att de gör det ändå för att det är så fånigt. Så nu ska vi äntligen gå utskrivet!