• ELI 79

Allergitråden

Mamsie skrev 2011-02-01 20:44:17 följande:
    Sparar Tungan ute.
    Nåt för "recept-utan-allt-tråden kanske? 
    ja jag kan lägga den där också
  • ELI 79

Nu är E stenhård i magen...kan han bli så hård av lite mjöl på händerna bara???
    Han var ju vaken nästan 2 timmar i går natt, i natt vaknade han bara till och somnade om snabbt igen så det MÅSTE ju vara av vete han sover dåligt...nu har det varit 4 incidenter på en månad och varje gång har han sovit dåligt men i övrigt sovit bra!
    Finns väl inget tvivel??

• ELI 79
    Tibell skrev 2011-02-02 07:50:37 följande:
    Eli : nä finns nog inte tvivel! Men om han är förstoppad så måste han ju ha ätit av den ? Stackars plutt... Är väl kanske därför han vaknar på nätterna?

Här hemma måste vi ge stora hönan resulax pga av Bullen med mjölk i ... Trots att det är en vecka sedan nu :( hon har bara bajsat en gång sen dess...
    Och lilla hönan har hostat hela natten... Nu ska jag ringa och kolla vad hon åt igår
    Ja det har vi upptäckt för ett tag sen att han vaknar pga att han är förstoppad. Det trycker nog på och han har svårt att slappna av. Han vill oftast gå på pottan 10 ggr när han vaknar på natten men det kommer inget, sedan somnar han nog om av utmattning och sedan brukar han bajsa på morgonen.
    I dag på morgonen så sa  han "mamma jag har bajsat" men det var inget i kallingarna och det kom inget när han satt på pottan heller. Det var en minimini klump i och den var stenhård! Så det är nog därför!

Ja alltså jag vet inte om han kan vara så känslig att han blir förstoppad bara han haft fingrarna i munnen när han lekt med degen eller om det är omöjligt? I annat fall måste han ju ätit av den...

Eli har också fått en hemsk förkylning nu och då är det inhalationer som gäller., Han hostar som tusan!
  • ELI 79

Ni som har barn som har egen lekdeg. Sitter ert barn vid eget bort då eller sitter dem i ena änden av bordet? De formar och grejer som används när de leker med degar, har de egna, funkra det bra???

Funderar på att göra egen deg till E som han kan leka med men då måste jag ju vara säker på att han får sitta en bit ifrån de andra barnen å andra sidan tror jag inte han vill sitta vid eget bord direkt då är det ju ingen gemenskap!

• ELI 79

Ikväll hade mannen gett E en laktosfri risifrutti... Suck! Han sa att han visste att det var "fel" men var stressad över situationen (själv men trötta barn och skulle handla efter dagis mm mm - har lite svårt med stress..) så nu får vi se vad som händer :( är ju alltid nåt känns det som! Blir galen, inte konstigt att magen alltid är gigantisk när han aldrig får läka den!!!

• ELI 79

älsklingen: han sov hela natten. Ibland tar ju reaktionen ett dygn eller t o m flera. Jag tror dock inte han är allergisk mot mjölken i sig utan jag tror faktiskt att han är VÄLDIGT allergisk mot vete och när han får i sig det minsta vete blir ju magen paj och när han då får mjölk i sig (vilket i sig är väldigt jobbigt för magen att bryta ner) så blir reaktionen på vete extra jobbig.

Det var ju anledningen till att han fick "tillbaka" mjölken i somras, att vi inte såg några klara reaktioner och inte associerade det med hans reaktioner för reaktionerna kom ju bara efter veteintag.
    Så inte säkert att han reagerar negativt när han får i sig mjölk om han inte fått i sig vete också.

Vår teori här hemma när man ser hur han reagerar med mjölk vc vete.

• ELI 79
    Tibell skrev 2011-02-03 18:20:36 följande:
    Fast hans sömn blev väl bättre efter ni tagit bort mjölken och han redan var vetefri ?? Eller har jag fatta fel =)
    Hur som helst är det ju skönt att natten gick bra!
    jo absolut men det har ju hela tiden varit små misstag...men jag är inte säker. kan ju vara så att han inte är så känslig mot mjölk bara, annars borde han ju reagera på en risifrutti!!!
    Men det kanske kommer i natt jag är ju ledig  nä men ibland tar det ju ett par dagar innan han reagerar
  • ELI 79
    Tibell skrev 2011-02-03 20:00:35 följande:
    Hur lång tid brukar det ta innan man får provtesultatet på blodprovet?
    Är otroligt nyfiken på vad det visar på katt. Vi är ju lite inne på att det är katterna som gör att hon vandrar runt som en bubblande kaffekokare dagarna i ända.. Trots massa astmamediciner...
    Det tog ca 2 v för oss att få svar på  våra allergiprover på E när det var sädesslagen och mjölk och det och jag tror det tar ungefär lika länge för såna där allergiprover.
  • ELI 79

Kan man få starkare reaktioner på mjölk om man varit utan mjölk en tid och varit ganska "frisk" i magen?
    E pruttar illa som fan och ska INTE sova nu, men det var ju i går kväll han fick risifruttin o det känns lite långsökt?!

• ELI 79

Nu har han äntligen somnat. väldigt mammig och jag skulle ligga där hela tiden. Får se hur natten blir. Hoppas det inte blir mer än såhär!
    Less!

Stora killen har sin förkylningsastma nu o lillkillen har ju mått ganska bra. Hoppas det inte blir mer nu för jag tycker det räcker. Är alltid nåt känns det som.

Svar på tråden Allergitråden