• Kavat

Allergitråden

Allergitråden VÄLKOMNA TILL ALLERGITRÅDEN! Här är kan vi med allergiska barn eller egna allergier/överkänslighet ska kunna diskutera och utbyta tips, idéer, recept m.m. med varandra

Allergiinformation, recept m.m. hittar du bl.a. på:
    www.allergimat.com och
    www.celiaki.se

Förkylningsastma-tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-309/m49885066.html
    Mjölkallergi hos bebisar:
    www.familjeliv.se/Forum-3-318/m50744504.html
    Mjölkallergi hos äldre barn o vuxna:
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m50743863.html
    Äggallergitråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m50633598.html
    Sädesslagsallergitråden:
    www.familjeliv.se/Forum-3-318/m51217401.html
    Kostråd vid överkänslighet mot salicylsyra, bensoesyra och färgämen:
    www.familjeliv.se/Bloggar-4-51/b93380.html

Den gamla allergitråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-309/m49715000.html

Läkemedel i samband med graviditet & amning, kolla på www.janusinfo.se (eg för läkare och vårdpersonal)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-05 22:01
    Innehållsförteckningsguider (de vanligaste allergierna): utanallt.blogspot.com/search/label/Inneh%C3%A5llsf%C3%B6rteckningsguider

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-16 09:29
    Recept: www.familjeliv.se/Forum-3-22/m35281540.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-02 12:55
    Matallergi i FASS(Be läkaren läsa nedanstående FASS-länk om läkaren inte tror på allergi då RAST/prick inte visar något....)
    www.fass.se/LIF/lakarbok/artikel.jsp

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-13 19:42
    FASS om allergi www.fass.se/LIF/illness/ViewIllness.action&docType=95&docTitle=Sjukdomar+%26amp%3B+besv%26auml%3Br

• Svar på tråden Allergitråden
  • lightfish

Det tror jag! Vi var varit i Grekland, Gran Canaria och Grekland igen och det har inte varit något problem att hitta bröd/mat som funkar .

• st elmos fire

Hur gör man för att få bra bullar med glutenfritt mjöl? Har ni hemligt recept?

• Lindsey

Min dotter reagerar på solkräm. Har testat både elws och acos spf 30 för barn men hon blir alldeles prickig och fläckig av båda. Någon som har erfarenheter kring detta och kanske tips på ngn mildare variant?

• spökplumpen
    Lindsey skrev 2012-07-03 09:12:17 följande:
    Min dotter reagerar på solkräm. Har testat både elws och acos spf 30 för barn men hon blir alldeles prickig och fläckig av båda. Någon som har erfarenheter kring detta och kanske tips på ngn mildare variant?
    Jag vet att jag har läst om flera som reagerat på acos solkräm. Ska se om jag hittar länken till en tråd om solkräm här på fl, som jag läste innan jag skulle köpa. Fast jag har iofs inte hunnit testa vår än, vi håller oss inne mitt på dagen och har långärmat när vi är ute.  
  • Äntligen dax

Lilla gumman har återhämtat sig efter reaktionen på EnaGo gröten så idag testar vi banan. Det står ju som nummer ett i innehållsförteckningen men jag tror egentligen inte att det är det. Vete eller havre känns troligare.

• Färgen

Vi har testat typ alla solkrämer som finns, den enda som dottern inte reagerat på är Vichys barnsolkräm ( har inte testat sprayen dock)

• Äntligen dax

Men jösses vad jag blandar ihop trådarna. Skulle inte skriva här utan i mjölktråden. Nåväl, ni kan bara strunta i det jag skrev

• Trasan0606

Skrutten har varit sjuk sen i lördags, 40 graders feber som kommit och gått, och han har inte velat amma alls. När jag försökt så har han bitit mig - långt ifrån skönt med två sylvassa gaddar.

Så ikväll åt jag sushi för första gången sen oktober och bestämde att amningen är över. Kunde tyvärr inte njuta av maten för det kändes som jag gjorde nåt dumt som skulle ge honom magont men jag försöker skaka av mig den känslan.

Ska bli skönt att kunna äta ute igen! Även om jag tycker det är supermysigt att amma så bar det dags, han är snart ett!