Allergitråden
Kan halsbränna vara tecken på överkänslighet/ allergi?
Jag har nämligen de senaste åren fått ordentligt svid i halsen varje gång jag äter mjölkprodukter. Minns speciellt en gång hela familjen åt soppa gjord på cream fresh. Det var innan stora dottern blev mjölkfri och jag var så impad att hon åt av soppan trots att det sved så förbaskat i halsen. Jag själv klunkade i mig vatten för varje sked och led verkligen. De andra tittade på mig som om jag vore dum i skallen för det var tydligen inte alls starkt. Och det märkliga är att det bara svider när jag sväljer.. Inte något efter måltiden.. Kunde inte ens äta choklad för det sved så
Nu äter jag inga mjölkprodukter länge pga av andra symtom men fuskade med lite potatisgratäng för ett tag sedan med samma enorma svid i halsen
Är det ett symtom tror ni eller är det vanligt med svid i halsen av mjölkproukter ??
Blir han då helt bra så räcker det så, men blir han inte helt bra med mjölkfritt men ändå bättre än MED mjölk så ska vi även ta bort soja...
så det lär bli en lång process till det här, i alla fall till april trodde läkaren så ska vi höras av igen.
Så sömnlösa nätter lär vi få ha i alla fall ett tag till