Kavat skrev 2011-01-10 20:14:59 följande:
ELI, det tar tid om det är sömnen som påverkas. Kan nog ta flera månader om man har otur. Som sagt, här märker vi det omedelbums om han fått i sig på att han vaknar och sen kommer eksemen som ett brev på posten...
Jag tror också att det lättaste för er är att ta bort allt. Risken är att man ersätter en allergen med en annan. Som jag misstänker att ni gör med sojan litegrann. Oavsett, det går alldeles ypperligt att ersätta soja med kokos och risdryck.

Bara man orkar och vill... Fattar att det är tufft när man är i det, har ju haft/har grova sömnproblem här med... När sonen blev ok så var det ju min glutenintolerans som ställde till det så jag inte kunde sova. Och sen blev det bebis, och med bebis får man inte sova, iaf inte en med reflux och förmodligen allergier...

Men det är självförvållat, bebis alltså. Men sååå mysigt. Så det får det vara värt.
Sen måste jag även fråga hur det var med din store son och hans förstoppningar... Det låter också jätte tufft för er, men främst för honom. Kan det inte vara så att han är allergisk, det är väl inte helt normalt att vara förstoppad jämt i flera år?! Känns ju som att han har anlag, men tanke på lillebrors allergier...
jo jag använder mkt kokosmjölk och rismjölk men det jag menar med soja är framför allt yoghurt. Vi har inte hittat något förutom yoghurt som han äter til frukost! han äter inte mackor och han äter inte gröt... så vi står lite handfallna, men men får försöka ta bort sojan och se. han får väl äta frukt till frukost eller nåt i den stilen.
Stora killen har gått på barn för utredning sedan han var 6 månader gammal. De har testat honom för gluten vi har tagit bort mjölk och soja men ingen skillnad. det har vi t o m gjort 2 ggr med 2 års mellanrum (testade i 6 månader varje gång).
Sist vi var hos läkaren så sa han att han trodde att stora sonen kanske också var allergisk mot vete och det är det som gör att han blir förstoppad. Innan har det bara hetat att han kommer "mogna" hmmm
Jag har kämpat mig blodig för honom i 4.5 år nu och sedna fick vi den lille också som har problem. Vi har även lite andra problem i familjen som påverkar som jag int ekänner för att ta upp här. JAg vet att alla har sina problem men just nu håller jag på att gå in i väggen så något som kan verka enkelt känns väldigt kämpigt just nu...
men vi får testa.
Stora sonen har jag i alla fall börjat ge vetefritt också förutom bröd än så länge. Så vi försöker minska på vete och se om det blir någon skillnad...