Kavat skrev 2011-01-13 20:19:54 följande:
Ja, kinderna ser ju riktigt ilsket röda ut. Min son blir så om han tar sig själv i ansiktet efter att ha hållt i vete. Eller om någon annan tar/torkar honom i ansiktet med vete på fingrarna.
Vete eller havre eller något av de andra sädesslagen, typ macka osv alltså. Mamma tog t.ex sin servett och torkade i hans ansikte, det såg helt sjukt ut, för han var så röd på ena kinden men inte på andra.
Men när han är jämt röd (som var mycket länge sedan nu) så var det när han varit i samma rum som vi bakade med vetemjöl i.
Så min fundering är, de har inte bakat på dagis? Gör playdoh eller liknande att han fått det på sig i luften?
Hur sov han?
nä jag tror inte de bakat. de sa inget om det. Det är ju just bakning som jag funderat på när jag varit hemma o bakat (har inte gjort det på länge nu men i höstas) med vanligt mjöl då har jag uppfattat det som om hanb livit röd om kinderna. Får testa det någon gång
Han sov bra. Han sov hela natten...men de få gånger jag bakat o han blivit röd så ttror jag inte han sovit dåligt på natten (inte sämre än vanligt

). Utan det har bara varit utslag på kinderna...
han har sovit tokbra hela veckan...ca 14 timmar varje natt!! helt sjukt! i natt sov han 18:45-06, fick komma ner till pappa somnade om och sov till 09! haha