• ELI 79

Allergitråden

Glöm allt jag sa om att det var bättre för det är det verkligen inte! Kört mjölkfritt i 1 v nu...ingen skillnad....

I natt sov han 19:30-23:30, 02.30-06:30 alltså bara 8 timmar och han är 2 år!!! Och inte ens i ett sträck! Fattar inte!!
    Blir  galen! Lägger in mig på psyk snart! Sovit 02:30-06:30 i natt!!

• ELI 79

Nu är han stenhård i magen igen undrar om han är så känslig så det blev sådär av den där lilla biten han fick i sig i går?! har aldrig märkt det tidigare, men tja kanske märks mer när han är mer "ren" från annat som strular?!?

La in en bild på hans kinder igen. i går såg de lite annorlunda ut, knottriga på nåt sätt men inte alls lika röda som de brukar vara. Blir galen!

• ELI 79
    Tibell skrev 2011-01-08 10:04:25 följande:
    De senaste 2-3 har minstingen sovit oroligt :( hon har vaknat mycket och skrikigt helt hysteriskt. Hon drar upp benen mot magen och lugnar sig något när hon får fisa ett par ggr.
    Hon har dessutom matvägrat dessa dagar :( toppen med tanke på hur lite hon väger

Det enda vi ändrat dessa dagar är att hon fått rice dream till måltidsdryck och på sin gröt.
    är det inte ricedream som kan ha spår av korn i???
  • ELI 79
    Kavat skrev 2011-01-08 13:39:33 följande:
    Min son blir dålig av att bara äta med händerna utan att tvätta händerna innan... Var på Ikea och universeum igår och hade med mat till honom, men slarvade med handtvätten och han blev dålig och vaknade i natt och har mer eksem och superkass i magen... Så ja, han är superkänslig, men det låter ju onekligen som din lille är det med. Vågar inte ens tänka på vad som skulle hända om han ätit en bit macka.
    ja det var ingen stor bit och jag bad honom spotta ut och det var kanske 1x1 cm som han åt, men i alla fall.
    Han är nog känsligare än vad vi tror i och med att han reagerar på ett sätt som inte är "så tydligt". I dag har han haft ett mkt sämre humör t ex än vad han haft senaste tiden, så det var säkert det där han fick i sig. Får försöka sanera lite bättre efter måltid...såg du kinderna?
  • ELI 79
    Kavat skrev 2011-01-08 19:11:19 följande:
    Jag ser inga bilder hos dig alls...?
    aha ok hade råkat kryssa ur bildgalleriikonen när jag grejade häromdagen. nu ska det gå att se. det är den bilden när han sover som jag menar...ser inte riktigt ut  som det brukar. är mer "knottrigt" nu...
  • ELI 79
    Tibell skrev 2011-01-08 19:23:24 följande:
    Får se om det var rice dreamen som är boven i dramat för hönans del..
    Igår fick hon endast några få droppar på sin morgongröt hon bara tog några skedar av.
    Hon sov mycket bättre inatt och vaknade bara en gång på kvällen och det tog en stund innan hon somnade om,. Men inga skrik attacker som de andra kvällarna bjudit på.
    Idag har hon inte fått någon rice dream alls har haft mycket bättre aptit idag :)
    Beror det inte på mjölken måste det vara förstoppningen som orsakat dessa kvällar och nätter. Hon har nämligen varit väldigt hård i magen och magen har stått som en ballong. Idag var det dock normalt igen :)
    säger samma som kavat...sonen blir ju stenhård i magen av vete (o säkert de andra sädesslagen också...) bara han får i sig lite grann. var inte det några av lilltjejens symtom på veteallergin?? eller var det bara mjölken hon blev hård av?
  • ELI 79
    Tibell skrev 2011-01-08 20:00:17 följande:
    Jo hon blir tokförstoppad vete :(
    då är de säkert samma av kornet...

tänker på sonen som fick i sig nåt "vanligt" tror det var en bit av en kaka faktiskt, skitsamma, men den var ju MAX 1x1 cm och han mådde ju pest och din tjej verkar ju vara mkt känsligare!
  • ELI 79

Här sovs det hela natten igen!!
    Han har egentligen bara haft EN dålig natt (den i går) på en vecka nu. Den veckan har vi varit extra noga med vetekontaminationen samt tagit bort mjölk.
    Det var nog pga den där kakbiten han blev så dåligt (röda kinder, hård i magen och dålig sömn...och som sagt, i går hade han en väldigt skrikig dag om man jämför med hur det varit senaste tiden, INGET var bra och trots att han inte sovit på natten så kunde han inte slappna av och somna förrän på em...).

Nu har jag varit hemma i 2 veckor från jobbet och i morgon börjar dagis igen...bävar lite! Hoppas att sambon kan hålla detta strikta och att dagis gör det det är mannen som lämnar i morgon men jag har skrivit en lapp som han ska lämna till dem om att vi vill att de är extra noga.
    Han har ju redan egen smörbytta, men sen skulle jag vilja att han sitter lite avskiljt, kanske bredvid en fröken bara och inte bredvid något annat barn för då är risken större att han får i sig några smulor...

Jag får prata med dem mer på onsdag när jag lämna men det vore ju skönt om det funkade redan på måndag...

• ELI 79
    Tibell skrev 2011-01-09 09:50:39 följande:
    Eli : så skönt att höra att ni nu verkar ha löst E s problem :) att vara väldigt noga är a och o i många fall. Vi måste ju också vara väldigt noga och ibland känns det som om man inte gör annat än städar och håller koll så hon inte stoppar något i munnen

Natten gick bra. Hon vaknade inte en enda gång oh skrek i panik så mycket tyder tyvärr på att hon också är väldig känslig mot korn :(
    Dessvärre har natten går åt på att hålla koll på hennes andning. Någon tyckte tydligen inte det räckte med multiallergi och astma på hönan utan gav henne också falsk krupp :(
    Nu mår hon dock bra.
    usch!
    det känns som om det är ganska valnigt med falsk krupp i kombination med astma. vet inte om det bara är en slump eller men jag har kompisar vars barn har astma som också har falsk krupp.

Här har stora sonen haft ont i magen hela natten och nu på morgonen...sen kom kräkset! Säkerligen förstoppad igen Blir galen! Är det inte den ena så är det den andra!
  • ELI 79
    tes 75 skrev 2011-01-09 10:39:09 följande:
    du kan väl alltid ringa till dagis på fm? så du slipper vänta till onsdag med att prata med dom.
    ja men altså de ska ju dit måndag morgon...
    Det är bara det att det är mannen som lämnar fram till på onsdag och han varken vet eller kommer ihåg vad han ska säga. så jag har skrivit en lapp som han ska lämna då men sen kan jag prata med dem på måndag em men jag vet inte riktigt vem som är där då.

Problemet är också att jga aldrig vet om jag har möjlighet att ringa från jobbet så om jag har tur så går det men jag vet inte.
Svar på tråden Allergitråden