Allergitråden
Jag sitter också uppe med en ledsen liten, kollade i hans mun och det syns 2 små vita prickar men jag vet inte ifall det är dem eller pannkakan, muffinsen eller brödet han provade idag. Vi provbakade lite allergimat.
Någon som har en aning? Pannkakan gjorde vi på bovetemjöl och färdigpulvret frutti eller vad det heter. Hittar inget på det som ska vara fel, majs tål han.
Sen gjorde jag bananmuffins fast utan banan,
sen blev det tefflimpa fast utan solrosfrön och med sirap. Av det är det sirap, teff, fibrex och lailas som han inte provat innan.
50 g jäst för söta degar
1 tsk salt
4 dl ljummet vatten
½ dl farinsocker eller sirap
½ dl olja, tex raps, solros
½ dl solrosfrön
1 dl fibrex
2 dl teffmjöl
2 tsk bakpulver
ca 4 dl Lailas naturligt glutenfria mjölmix
Han fick bara små provbitar så inget stort, pannkakan fick han 3 små typ 5cm bitar fast det mesta hamnade på golvet. Är det något här som kan vara mer misstänkt än något annat?
Hade inte en tanke på att bara ge en sak idag, ville se så han inte ratade det helt.
Men han har varit jättegrinig ikväll, klängig och nu på kvällen somnade han i ca 30min vaknade och gick inte att få att sova igen, men då var klockan bara 19:30 så han fick komma upp, sen somnade han igen kring 23, men vaknade av att pappa hostade och då var det kört. Han vägrar ligga i sängen och gråter men somnar till då och då.
V tog precis beslutet att ge lite alvedon, och nu sitter han i sin säng och äter lite ersättning och leker med sin briohund. Tänkte gå in och lägga mig, många gånger så somnar han själv när han fått leka lite i sängen.