Allergitråden
Kavat skrev 2011-07-04 13:25:17 följande:
Bebisar ska inte äta socker eller salt. Har aldrig tänkt tanken att min lille skulle äta kakor nu!
Men visst finns det kakor och annat han tål och kan äta!
Kakorna med muscvado-socker är goda!
Kardemummabullarna är också himla goda (men lite svårgjorda, man får ha tålamod, men med flytande margarin går det bra)
Viskar att liten faktiskt fick smaka både några lättsaltade olws potatischips och potatisskruvar igår på stranden. Oj, vad han klättrade runt och var överallt. Enda sättet att få lite lugnt.
Sista tipset är mina frallor/korvbröd. De är verkligen supergoda så ni som inte testat gör det.
Nu har jag gjort trippelrecept i assistenten och slipper röra runt själv, men funkar bra att göra för hand på enkelt recept.Pannkakstårta var smart det ska jag nog göra. Jag har inte heller sett någon orsak till att han måste prova massa kakor, speciellt inte med tanke på allergin. Jordgubbar och banan är det bästa han vet så varför då ge något han inte gillar bara för att alla andra äter det?
Han har fått smaka piggelin men det verkar inte heller gå hem så jag fattar inte, är mycket bättre på sambons sida. Fast där tjatar de om att han måste bli av med allergin så han kan äta tårta. *suck*
Korvbrödet har jag tittat på men kom inte igång att göra det, får ta och testa. Blir den degen mer trög som riktig deg eller som tefflimpan och mer som havregryns gröt i konsistensen?