Provera/Pergotime 2 fortsättning...
Här är vår gamla tråd, ni får gärna hoppa in och prata och skriva av er om hur det går för er.
Gamla tråden ----> www.familjeliv.se/Forum-7-133/m50297695.html
Och vår nya som jag skriver i här nu.....
Här är vår gamla tråd, ni får gärna hoppa in och prata och skriva av er om hur det går för er.
Gamla tråden ----> www.familjeliv.se/Forum-7-133/m50297695.html
Och vår nya som jag skriver i här nu.....
tack för era svar!
jag tog ingen tablett imorse, utan ska ta den när jag lägger mig i stället...
Ska bli spännande, jag har aldrig ätit dom förut...
En del känner inte alls av dom, hoppas du slipper biverkningar.
Lycka till igen.
Pratade nyss med min läkare. Jag har tagit en enkeldos pergotime och en dubbel. Mina ägg har inte alls växt till sig av det. Fick ta blodprover förra veckan.
Nu sa han att jag ska få ta kortison tabletter och pergotime . Någon som har fått ta kortison? Tyckte att han sa kortison...
Ska till apoteket imorgon och hämta ut båda medicinerna.
Jaha idag var det dags för återbesök hos gyn. Jag har ju fortfarande inte fått mens efter pergotimekuren och är idag på dag 40! På ultraljudet däremot så såg hon en stor blåsa som spruckit så det ser ut som om jag haft ägglossning ändå! Fast jag har inte känt nåt direkt. Så jag fick lämna blodprov för att kolla om jag haft ÄL. Jag skulle nu vänta 2 veckor och sedan ta ett gravtest, är det negativt och jag inte fått mens så blir det en ny hormonkur.....
Skulle inte förvåna mig om jag hade ÄL i helgen. Vi har verkligen myst varannan dag ända sedan mensen försvann förutom just i helgen för W mådde inte bra. Hade det inte varit typiskt om jag hade ÄL just då!!
Ja ja den som lever får se, får väl se hur det ser ut om ytterligare två veckor. 7 månader har vi försökt denna gång, jösses, efter 7 månader förra gången så var jag totalt gråtfärdig och allt kändes hopplöst, denna gång har tiden bara flugit förbi! Kanske för att man har en liten prinsessa redan!
Här har jag inte haft någon ÄL ännu, är på dag 16 idag tror jag :D Dåligt minne, men har molande mensvärk typ nere i äggstockarna. Så antar att det kanske är på väg, enligt mig själv tycker jag att ÄL blir lite starkare, så vi får la se.
sovtime..
Hejsan.
Jag hoppar in lite diskret här med en fråga. Antar att ni är en del med erfarenhet kring Pergotime behandlingar här.
Jag ska göra en lång historia kort ; Har två barn varav det sista är tillverkat efter en pergotime behandling. Nu vill vi ha ett tredje barn och jag var hos gyn och fick utskrivet fört en kur med Primolut-Nor för att starta menstrationen. Fick en blödning med start den 7april började på pergotime den 11april. Tog i fem dagar och sen har tiden gått. jag anser att jag var som mest fertil runt den 21 april. Nu är det ju så att jag skulle väl haft en blödning nu. Men det har jag inte fått. Jag har nu haft 36 dagar mellan mens och det är väl för länge? Jag testade med Preg test den 8 maj men visade inget. Men ingen blödning har kommit. Jag känner mig som vanlig, ingen mensvärk och inga andra symtom föutom en trötthet.
Jag undrar vad jag ska göra nu? Jag skulle ju fortsatt på nästa kur Pergotime men det kan jag ju inte göra om jag inte får en mens?
Jag får väl ta ett nytt gravtest antar jag, men tycker det är knepigt.
Tips/Råd?
fick inget plus på Grav testet tyvärr...men jag får fortfarande inget starkare plus på äl testen längre
får inget starkare än testet ifrån 4maj.....man ska väl räkna 14 dagar efter mensens första dag som vanligt då man äter pergotime?? för jag är på dag 14 nu
kan man verkligen gå så långt in i dagarna som 40-41 utan att få mens??
är på dag 14 idag ingenting än så länge i allla fall
ska ta nytt ÄL test imorgon bitti se vad det ger för resultat