• MiHijo

Provera/Pergotime 2 fortsättning...

Här är vår gamla tråd, ni får gärna hoppa in och prata och skriva av er om hur det går för er.
    Gamla tråden ----> www.familjeliv.se/Forum-7-133/m50297695.html

Och vår nya som jag skriver i här nu.....

VÄLKOMNA IN!
    Älskar min man och son..
  • Svar på tråden Provera/Pergotime 2 fortsättning...
  • MiraJ

Det var prednisolon pfizer jag fick.. började med dem idag, 1 ½ tablett.. och imorgon börjar jag med pergotime enkeldos..
    Är det någon som fått ta predisolon?

• Tullemo

Hej alla!

Nu har jag varit hos gyn och det visade sig att jag fått en blåsa på 35 mm, känns ju inte så roligt, jag ville ju ha en mindre så vi kunde försöka få till det! Men nu är det alltså bara att vänta 10 dagar och se ifall det kommer en egen blödning, om inte så ska jag börja äta provera igen och sen får jag köra på ännu en omgång.
    Min gynekolog trodde att det kunde vara från i början på april då jag hade en blåsa på 9 mm som hade växt till sig nu när jag ätit pergo. Jätteknepigt ialla fall, och jag blev superbesviken.

WmammaW: Ring din gynekolog och förklara läget, kan ju vara så att du hade en sen ägglossning och därav blir det en sen blödning, alternativt att du är gravid och låghormonare. Hoppas du får ett bra svar!

William 2007-12-31, mammas hjärta!!
  • WmammaW

Tack för era svar. Ska ringa gyn imorgon. Hoppas på det bästa!

• annakohler

fick fullt utslag på ÄL test idag....det finns bild....
    vi har prickat in det denna gången

• MiHijo

Åhhhh va skoj, hoppas det blir ngt nu denna gången då!
    Här har jag fortfarande inte fått ngt fullt utslag ännu :S Tycker dom blir svagare för var gång, men ska ringa gyn på måndag. för jag börjar lessna på att vänta att det ska ta såååå lång tid innan ÄL kommer. Haft lite små ont i magen men inget utslag iaf. tröttsamt på att vänta...........

annakohler skrev 2010-05-13 11:15:44 följande:
    fick fullt utslag på ÄL test idag....det finns bild.... vi har prickat in det denna gången
  • annakohler

hos mig kom äl endast 2 dagar försenad....och vi har haft sex söndag,måndag,tisdag och onsdag hihi men varken det ifrån tisdagen eller gårdagen har runnit ut ifrån mig

menar när han kom i mig inget kom ut....kan det betyda att kroppen har tagit emot allt eller vart har det tagit ivägen för jag har knappt några flytningar heller....

• MiHijo
    annakohler skrev 2010-05-13 21:31:35 följande:
    hos mig kom äl endast 2 dagar försenad....och vi har haft sex söndag,måndag,tisdag och onsdag hihi men varken det ifrån tisdagen eller gårdagen har runnit ut ifrån mig menar när han kom i mig inget kom ut....kan det betyda att kroppen har tagit emot allt eller vart har det tagit ivägen för jag har knappt några flytningar heller....
    hehe, jag passar alltid på att ha sex på kvällen, och efter sexet lägger jag en kudde under rumpan så det inte rinner ut, efter 10 min tat jag bort kudden sen ligger jag hela natten och då brukar det inte rinna ut. men går jag upp direkt efter att man haft sex så rinner det ut...
  • annakohler

men jag har aldrig legat kvar efter sex men ingenting har runnit ut i alla fall..det är det som är lite skumt

• MiHijo
    annakohler skrev 2010-05-13 21:39:10 följande:
    men jag har aldrig legat kvar efter sex men ingenting har runnit ut i alla fall..det är det som är lite skumt
    jadu, då vet jag inte..haha! ;)

Åhh jag är trött å vänta på min ÄL, ska ringa gyn på måndag, skälla lite på dom ska jag bannme göra. trött på detta väntandet.
  • annakohler

hihi..ja du får se till att du får hjälp av dem om du behöver...själv har jag inte haft dem problemen

Svar på tråden Provera/Pergotime 2 fortsättning...