• MiHijo

Provera/Pergotime 2 fortsättning...

Här är vår gamla tråd, ni får gärna hoppa in och prata och skriva av er om hur det går för er.
    Gamla tråden ----> www.familjeliv.se/Forum-7-133/m50297695.html

Och vår nya som jag skriver i här nu.....

VÄLKOMNA IN!
    Älskar min man och son..
  • Svar på tråden Provera/Pergotime 2 fortsättning...
  • LillaMy3
    MiHijo skrev 2010-07-18 16:06:49 följande:
    Hej tjejer!

Som ni vet så sade jag att ag inte fick äta pergotime mer bara för att jag inte fick någon ÄL. Men idag har det gett utslag. Testade inte igår och inte i förgår bara för att jag jobbade natt.
    Men hade lite molande mensvärk igår och även idag. Och idag har det gett utslag. Men brukar ha skitont i magen när själva ägget lossnar så hoppas nu inte jag haft ÄL redan bara. Men tror det kommer imorgon...

Eller vad tror ni? Är ju på dag 32 idag!!!!!!!!!

Kommer en bild med så får ni se. Där är två ÄL test bredvid varandra. Men jag blev chockad bara så tog två på samma urin, har även tagit ett nyss och det är oxå jätte stark.

Solklart pos!! Då är väl äl för de flesta om mellen 12-48 timmar. Själv tror jag jag brukar ha äl ca 12 timmar efter fullt utslag. Känns så.

Fick också pos på mina test idag Äl på dag 24 efter pergotime, så dag 32 utan funkar säkert jättefint!!

BIM om två veckor nu då för oss bägge!!! Tjoho Håller tummarna för fina aprilbebisar till oss!!
  • MiHijo

Jo men eftersom jag nu inte testat på två dagar innan detta idag så vet jag ju inte o jag har haft det redan. kan ju vara starkt några dagar efteråt oxå.

åja, ska in å sexa ikväll :D

bara hoppas det blir ngt denna gången...

LillaMy3: Håller tummarna för dig sdå får du hålla tummarna för mig.

Spännande...... men sist jag hade ÄL så hade jag så äckligt ont att jag lås i soffan hela dagen och kunde inte röra mig typ och höll på att spy. men så känns det inte nu, bara molande mensvärk typ. men kanske blir mer imorgon när ägget släpper....?

• Champagne77

Kikar in o undrar om någon ätit provera och inte fått mens alls? Hur har ni fått göra då -ta en kur till?

MiHijo: solklart positivt - sexa på . Tror inte det är så starkt dagen efter, utan du har nog tagit testet i precis rätt tid och ÄL äger nog rum inom 12-36 timmar .

• Tejj

Fick blödning 6 dgr efter första provera kuren... nu efter andra kuren har jag inte fått mensen än, o idag är det 10 dgr sen det sista pillret... kommer mensen senare eller hade jag nån sorts mens under tiden jag åt sista kuren då jag fick bruna flytningar o en blodklump... vet inte.... det visar sig... ska kontakta KK efter semestern, de måste göra nån utredning på mig, tror inte jag har ÄL nämligen =/
    Men det kan ta tid att få mens efter provera.... annars kontakta KK igen o fråga dem hur du ska göra....

• MiHijo

Hade bara sex i söndags, har blivit lite knas här hemma igen så får väl se om det tar sig iaf.

Ehhh,  tog test igår med och då var det också starkt men inte som bilden jag lade in här, Idag var testet på ena streckt knappt synligt...skumt återstår att se vad som händer nu.

• MiHijo

LillaMy3: Tror du det tog sig för oss nu??? Ska bli spännande, såg att du skrev på dag 32 borde med funka utan. Men jag har oxå ätit pergotime, trippelkur.
    Men som sagt, jag hade bara sex en dag och det var den dagen jag lade upp bilden här på ÄL testet.
     Synd om det inte tar sig denna gången eftersom det var sista gången med pergotime nu på ½ år. Ska ju äta metformin nu, men fick sluta, mådde så dåligt utav dom, men ska fortsätta med dom snart igen, men 1 tablett per dag en öka upp te dom tre ja ska äta om dagen.

• LillaMy3
    MiHijo skrev 2010-07-23 11:44:49 följande:
    LillaMy3: Tror du det tog sig för oss nu??? Ska bli spännande, såg att du skrev på dag 32 borde med funka utan. Men jag har oxå ätit pergotime, trippelkur.
    Men som sagt, jag hade bara sex en dag och det var den dagen jag lade upp bilden här på ÄL testet.
     Synd om det inte tar sig denna gången eftersom det var sista gången med pergotime nu på ½ år. Ska ju äta metformin nu, men fick sluta, mådde så dåligt utav dom, men ska fortsätta med dom snart igen, men 1 tablett per dag en öka upp te dom tre ja ska äta om dagen.
    Å fick för mig att du hade en perofri månad Sorry.

En gång skall ju räcka Och var testen positiva den dagen ni hade sex så var ni ju så nära som möjligt! Vi hade sex dagen innan, samma dag och dagen efter. Har mått småilla sen i tisdags. Alldeles för tidigt för att räknas som symptom, så det är bara mysko. Trött och hungring, men det är jag alltid efter äl har jag upptäkt.

Om det inte tar sig för oss nu så bokar jag in mig hos gyn i augusti. Eller nja, det gör jag nog vilket fall som helst egentligen.

Metformin ja! Det kan man ju bli lite körig i magen av om inte annat. Samt att man kan känna av lite lågt blodsocker om man inte tar dem med mat. Trappa upp lite försiktigt låter som en bra ide.

Men hoppas du slipper dem!
  • MiHijo
    LillaMy3 skrev 2010-07-23 19:49:53 följande:
    Å fick för mig att du hade en perofri månad Sorry.

En gång skall ju räcka Och var testen positiva den dagen ni hade sex så var ni ju så nära som möjligt! Vi hade sex dagen innan, samma dag och dagen efter. Har mått småilla sen i tisdags. Alldeles för tidigt för att räknas som symptom, så det är bara mysko. Trött och hungring, men det är jag alltid efter äl har jag upptäkt.

Om det inte tar sig för oss nu så bokar jag in mig hos gyn i augusti. Eller nja, det gör jag nog vilket fall som helst egentligen.

Metformin ja! Det kan man ju bli lite körig i magen av om inte annat. Samt att man kan känna av lite lågt blodsocker om man inte tar dem med mat. Trappa upp lite försiktigt låter som en bra ide.

Men hoppas du slipper dem!
    Ja det  hade vi.......samma dag som det var starkt utslag.
    Har väl BIM nästa helg tror jag, jag märker inget mer än att jag kissar stup i ett. Men bara ren inbillning tror jag :D

VI får hålla tumma och tår för varandra! -men just nu känns det som det kvittar här :S:S:S:S:S
  • LillaMy3
    MiHijo skrev 2010-07-25 00:25:53 följande:
    Ja det  hade vi.......samma dag som det var starkt utslag.
    Har väl BIM nästa helg tror jag, jag märker inget mer än att jag kissar stup i ett. Men bara ren inbillning tror jag :D

VI får hålla tumma och tår för varandra! -men just nu känns det som det kvittar här :S:S:S:S:S
    Själv mår jag illa... Men det har jag gjort sen bara några dagar efter äl, så det är nog något annat. Trött, och hungrig. Antagligen PMS.

Hoppas såklart jag är gravid, men försöker ställa in mig på att så antagligen inte är fallet.... Bara för att gardera mig mot besvikelse en gång till.

MEN! Håller tummar och tår för oss. Skall testa nästa måndag om inte mensen kommit tänkte jag
Svar på tråden Provera/Pergotime 2 fortsättning...