• MiHijo

Provera/Pergotime 2 fortsättning...

Här är vår gamla tråd, ni får gärna hoppa in och prata och skriva av er om hur det går för er.
    Gamla tråden ----> www.familjeliv.se/Forum-7-133/m50297695.html

Och vår nya som jag skriver i här nu.....

VÄLKOMNA IN!
    Älskar min man och son..
  • Svar på tråden Provera/Pergotime 2 fortsättning...
  • Champagne77

Testar igen o ser om det är någon som inte fått mens av provera??? Jag har fått det förut, men nu får jag det inte trots två kurer ................. Jag har hört att en del då fått ta pergo direkt istället - nån som varit med om det? Ska tillbaka till gyn, men det är först i slutet av augusti efter alla semesterar, lång väntan ...

• LillaMy3
    Champagne77 skrev 2010-07-25 20:36:39 följande:
    Testar igen o ser om det är någon som inte fått mens av provera??? Jag har fått det förut, men nu får jag det inte trots två kurer ................. Jag har hört att en del då fått ta pergo direkt istället - nån som varit med om det? Ska tillbaka till gyn, men det är först i slutet av augusti efter alla semesterar, lång väntan ...
    Antar du kollat med ett gravtest för säkerhetsskull!?!?

Hm. Har alltid fått mens efter provera. Men läst om de som inte fått det. Då har de fått pröva ett annat gestagenprep. Tex primolut. Annars så är det möjligt att starta pergo utan blödning, men kolla med din läkare. Tror det är bättre med en mens innan. Både för att ha något att räkna från, samt att det är bra att ha blödit ut lite slemhinna så man får ny fin i pregocykeln.
  • Champagne77
    LillaMy3 skrev 2010-07-25 20:42:54 följande:
    Antar du kollat med ett gravtest för säkerhetsskull!?!?

Hm. Har alltid fått mens efter provera. Men läst om de som inte fått det. Då har de fått pröva ett annat gestagenprep. Tex primolut. Annars så är det möjligt att starta pergo utan blödning, men kolla med din läkare. Tror det är bättre med en mens innan. Både för att ha något att räkna från, samt att det är bra att ha blödit ut lite slemhinna så man får ny fin i pregocykeln.
    Har både varit hos gyn OCH kollat med gravtest och nej, är tyvärr inte gravid... Jag har ammat till för bara drygt en månad sen, så det är väl slemhinnan som ej hunnit byggas upp, då kanske det inte är lönt att ta pego direkt, för antar att det knappast kan bli nnå graviditet utan en lagom tjock slemhinna... Får se vad som händer efter nästa gynbesök. har pergo hemma och m t p att jag vet jag inte är gravid och att allt ser bra ut för övrigt, så skulle jag kunna ta den, men får se om jag avvaktar istället... Om inte annat så tror jag att pergon skulle få igång mensen för brukar få ÄL av pergo .
  • LillaMy3
    Champagne77 skrev 2010-07-25 20:48:57 följande:
    Har både varit hos gyn OCH kollat med gravtest och nej, är tyvärr inte gravid... Jag har ammat till för bara drygt en månad sen, så det är väl slemhinnan som ej hunnit byggas upp, då kanske det inte är lönt att ta pego direkt, för antar att det knappast kan bli nnå graviditet utan en lagom tjock slemhinna... Får se vad som händer efter nästa gynbesök. har pergo hemma och m t p att jag vet jag inte är gravid och att allt ser bra ut för övrigt, så skulle jag kunna ta den, men får se om jag avvaktar istället... Om inte annat så tror jag att pergon skulle få igång mensen för brukar få ÄL av pergo .
    Ja tänkte att du säkert testat

Hoppas du får börja med pergo snart. Kanske du får ta en kur för att få äl och mens, men bara inte räkna med att det tar sig första rundan (Fast det ju är trevligt om det gör det.) Men kolla med gyn. Det är ju alltid klokt att kolla med gyn.
  • bubbel

Hej alla!

Någon som vet vilken känslighet clearblue digital ägglossningstest har??

Har googlat runt men hittar det inte nånstans...

• MiHijo
    bubbel skrev 2010-07-26 10:01:15 följande:

Hej alla!

Någon som vet vilken känslighet clearblue digital ägglossningstest har??

Har googlat runt men hittar det inte nånstans...

99,8 % säkerhet...stod det på mitt iaf.
  • MiHijo
    LillaMy3 skrev 2010-07-25 09:48:22 följande:
    Själv mår jag illa... Men det har jag gjort sen bara några dagar efter äl, så det är nog något annat. Trött, och hungrig. Antagligen PMS.

Hoppas såklart jag är gravid, men försöker ställa in mig på att så antagligen inte är fallet.... Bara för att gardera mig mot besvikelse en gång till.

MEN! Håller tummar och tår för oss. Skall testa nästa måndag om inte mensen kommit tänkte jag
    hahhaha...ja då kanske det inte är det, men håller tummarna ;)
    ehum, skriver då inget just nu men jag kommer tillbaka imorgon och  berättar...men typ samma som dig!!

• LillaMy3
    MiHijo skrev 2010-07-28 00:16:51 följande:
    hahhaha...ja då kanske det inte är det, men håller tummarna ;)
    ehum, skriver då inget just nu men jag kommer tillbaka imorgon och  berättar...men typ samma som dig!!

Var tvungen att tjuvteste lite idag... (BIM-4 el 5) men det var ju, som väntat, väldigt negativt. Får vänte till måndag och se. Skall inte ge upp hoppet helt, men det är nog inget. Mitt mystiska illamående är nästan helt borta
  • bubbel
    MiHijo skrev 2010-07-28 00:13:58 följande:
    99,8 % säkerhet...stod det på mitt iaf.
    Tack för ditt svar, men känsligheten va inte lätt att hitta...

Jag hittade till slut att den låg på 40mIU, vilket inte är så värst mycket...
    Dom andra jag använt ligger på 25 och 30 mIU, men det ska ju va tillräckligt med 40 så det blir säkert bra.
    Jag har köpt clearblue nu i alla fall...
  • MiHijo
    LillaMy3 skrev 2010-07-28 08:24:36 följande:
    Var tvungen att tjuvteste lite idag... (BIM-4 el 5) men det var ju, som väntat, väldigt negativt. Får vänte till måndag och se. Skall inte ge upp hoppet helt, men det är nog inget. Mitt mystiska illamående är nästan helt borta
    Åhhhh tråkigt!!!

Lika tråkigt här, fick en liten brun flyning igår och läste om Nidblödning och hoppades på att det var det. Men idag  kom mensen, är det inte lite tidigt eftersom jag hade ÄL inte för så länge sen????? HM!
    Ehum, ska börja äta metformin imorgon och se om ÄL kommer sjölvma nt denna gången eftersom jag inte får äta pergo mer nu på ½ år.

lycka till !
Svar på tråden Provera/Pergotime 2 fortsättning...