• MiHijo

Provera/Pergotime 2 fortsättning...

Här är vår gamla tråd, ni får gärna hoppa in och prata och skriva av er om hur det går för er.
    Gamla tråden ----> www.familjeliv.se/Forum-7-133/m50297695.html

Och vår nya som jag skriver i här nu.....

VÄLKOMNA IN!
    Älskar min man och son..
  • Svar på tråden Provera/Pergotime 2 fortsättning...
  • LillaMy3
    MiHijo skrev 2010-08-18 15:05:08 följande:
    Jag har som sagt gjort fem ÄL test på raken nu, sista gjorde jag igår. Frågade lite frågor till testlagret och skicka bilder på alla test, dom bad mig föra ett gravtest.
    Köpte mig igår ett gravtest och gjorde på jobbet vid 22 tiden igår när jag jobbade natt. OCH det var positivt, men det förklarar inte blödningen jag hade den 28de mars...

ska in te sjukhuset ikväll tänkte jag å se hur långt gånget detta verkligen är.....för ngt stämmer inte!
    Mens 28 mars? Juli menar du??

Oj så spännande med plus. Man kan ju ha en blödning utan att  det är mens... Tramadol skall inte slå ut på varken gravtest eller äl-test.

Spännande!! Hoppas allt går bra nu och det blir en liten bebis om ca 8 mnd!!!
  • LillaMy3

MiHijo

Har du några symptom mer än illamående då?

Jag funderar som vanligt på var min äl kan vara... Ältest tror jag inte funkar på mig nu när jag inte tar pergotime. Då kan de ju visa två streck hela tiden, och det gör de. Lite nästan-positiva liksom. Försöker kolla flytningar och tappen, men det gör mig inte klokare. Skall avvakta till slutet av augusti och se vad som (inte)händer.

• LillaMy3

MiHjo

Hur har det gått? Har du varit på sjukhuset?

• MiHijo

Ja jag har varit på sjukhuset, men dom såg inget foster, gravtestet visade positivt där med. Och allt tyder på en tidig graviditet men som sagt så såg dom inget foster, fick lämna blodprov och så och ska göra ett till imorgon. Får se ifall det stiger som det gör med en vanlig graviditet, eller om det sjunker för då tyder det på ett missfall. Och om det blir skyhögt på proverna så sitter fostret någon annanstans i kroppen, vad det nu heter vet jag inte.... :S

Så blodprov imorgon igen sen får vi se ifall jag får en ny tid nästa vecka med ett nytt VUL..

• Fimpen72
    Champagne77 skrev 2010-07-29 20:18:29 följande:
    Nu har jag ätit två proverakurer utan att få mens. Har fått pergo utskrivet också så funderra nu på att ta det... Jag vet att slemhinnan kanske är dålig, men hoppas ju att kanske mensen kommer igång om inte annat. Nån som har gjort så här i denna tråd??
    Kan du inte prova Primolut Nor, det är ju som Provera fast bättre.
    (eller effektivare enligt min gyn)
  • LillaMy3
    MiHijo skrev 2010-08-19 11:57:12 följande:
    Ja jag har varit på sjukhuset, men dom såg inget foster, gravtestet visade positivt där med. Och allt tyder på en tidig graviditet men som sagt så såg dom inget foster, fick lämna blodprov och så och ska göra ett till imorgon. Får se ifall det stiger som det gör med en vanlig graviditet, eller om det sjunker för då tyder det på ett missfall. Och om det blir skyhögt på proverna så sitter fostret någon annanstans i kroppen, vad det nu heter vet jag inte.... :S

Så blodprov imorgon igen sen får vi se ifall jag får en ny tid nästa vecka med ett nytt VUL..
    Hoppas allt går bra och det bara är lite för tidigt, samt att det är bebis på riktig plats!
  • Champagne77
    Fimpen72 skrev 2010-08-19 12:06:07 följande:
    Ska till gyn idag o kolla vad de säger .

MiHijo: håller tummarna för att det är en tidigt graviditet och inte missfall eller utomkvedshavandeskap... Kram!
  • Fimpen72
    MiHijo skrev 2010-08-19 11:57:12 följande:

För mig var det bara en tom hinnsäck när jag var på första VUL. Som ett litet runt svart hål i livmodern. En vecka senare fanns det ett 7mm foster där =)
  • Champagne77
    Fimpen72 skrev 2010-08-19 12:06:07 följande:
    Varit hos gyn o hon sa att jag precis förmodligen haft ÄL. Om jag inte får mens om senast två veckor ska jag ringa så skriver hon ut östrogentabletter för att bygga upp slemhinnan ordentligt . Hoppas så klart slippa det o att mensen kommer, eller hoppas jag ju så klart att jag blivit gravid nu vid ÄL . Men slemhinnan var väldigt tunn, så sannolikheten är i princip noll...
  • bubbel

Nån som fått regelbunden mens EFTER pergokurer?

Jag har för mig att nån skrivit det i nån tråd och tänkte höra om det finns fler...
    Jag skulle ju ha ätit en kur förra veckan men dom finns ju inte att få tag på i Sverige, så jag håller fingrar och tår på att min ÄL kanske kan komma som den ska ändå...

Nån som har erfarenheter?

Svar på tråden Provera/Pergotime 2 fortsättning...