• MiHijo

Provera/Pergotime 2 fortsättning...

Här är vår gamla tråd, ni får gärna hoppa in och prata och skriva av er om hur det går för er.
    Gamla tråden ----> www.familjeliv.se/Forum-7-133/m50297695.html

Och vår nya som jag skriver i här nu.....

VÄLKOMNA IN!
    Älskar min man och son..
  • Svar på tråden Provera/Pergotime 2 fortsättning...
  • LillaMy3
    MiHijo skrev 2010-07-28 23:06:59 följande:
    Åhhhh tråkigt!!!

Lika tråkigt här, fick en liten brun flyning igår och läste om Nidblödning och hoppades på att det var det. Men idag  kom mensen, är det inte lite tidigt eftersom jag hade ÄL inte för så länge sen????? HM!
    Ehum, ska börja äta metformin imorgon och se om ÄL kommer sjölvma nt denna gången eftersom jag inte får äta pergo mer nu på ½ år.

lycka till !
    Hoppas metformin funkar för dig nu och du tål dem!!

Ja hur vet man om det är nidis eller mellanblödning? Det vet man nog inte.... Fick en sån förra månaden, men då var jag väldigt ogravid. Denna månaden så hoppas jag liiiite ännu, eftersom jag ju testade lite tidigt.

Får jag mens nu så blir det ett tag utan pergo också. Den går inte att få tag på här just nu
  • Champagne77

Nu har jag ätit två proverakurer utan att få mens. Har fått pergo utskrivet också så funderra nu på att ta det... Jag vet att slemhinnan kanske är dålig, men hoppas ju att kanske mensen kommer igång om inte annat. Nån som har gjort så här i denna tråd??

• MiHijo
    LillaMy3 skrev 2010-07-29 17:09:06 följande:
    Hoppas metformin funkar för dig nu och du tål dem!!

Ja hur vet man om det är nidis eller mellanblödning? Det vet man nog inte.... Fick en sån förra månaden, men då var jag väldigt ogravid. Denna månaden så hoppas jag liiiite ännu, eftersom jag ju testade lite tidigt.

Får jag mens nu så blir det ett tag utan pergo också. Den går inte att få tag på här just nu
    Går inte pergo att få tag på??? HM!

Är du gravid???
  • LillaMy3
    MiHijo skrev 2010-08-03 00:08:45 följande:
    Går inte pergo att få tag på??? HM!

Är du gravid???
    Väldigt ogravid denna månaden också Och här där jag bor kommer inte pergotime föränn nästa vecka. Lite sen när jag har mens nu...

Men å andra sidan så bekymmrar jag mig lite för evt tunna slemhinnor (har väldigt sparsam mens, men har å andra sidan alltid haft det efter tonåren då den absolut inte var sparsam)

Gyn är på semester denna veckan så jag skall ringa nästa och se om hon inte har en tid till mig. Vill kolla att allt är som det ska, igen. Känns som jag springer där jämt
  • LillaMy3
    LillaMy3 skrev 2010-08-03 08:16:21 följande:
    Men å andra sidan så bekymmrar jag mig lite för evt tunna slemhinnor (har väldigt sparsam mens, men har å andra sidan alltid haft det efter tonåren då den absolut inte var sparsam)
    Oj så mkt andra sidan det blev. Ena och andra sidan brukar man ju skriva. Morgontrött.... Skall nog läsa vad jag skriver innan jag postar. Hi hi.
  • MiHijo
    LillaMy3 skrev 2010-08-03 08:16:21 följande:
    Väldigt ogravid denna månaden också Och här där jag bor kommer inte pergotime föränn nästa vecka. Lite sen när jag har mens nu...

Gyn är på semester denna veckan så jag skall ringa nästa och se om hon inte har en tid till mig. Vill kolla att allt är som det ska, igen. Känns som jag springer där jämt
    Synd att du fick din mens......Fick med min mens, fast den är över nu, men kom typ en vecka för tidigt....!!!!! skumt nog...Men nu skiter jag i att försöka mer.. nu får det ta den tid det tar, gett upp hoppet...SUCK :(
  • Yarrow

Hej igen alla!
    Nu är jag tillbaka igen efter ett litet FL uppehåll, höll faktiskt på att bli galen av allt jag läste här. Haha.

MiHijo- Va tråkigt att du ger upp :(

• MiHijo

Hej igen allesammans!

Nu är det såhär....sist jag nu fick mensen när jag skrev här så var det ca en vecka med mensen.
    Nu har jag åkt på en jäkla smärta och äter tramadol för smärtan, men nu te en annan sak, jag har BIM den 24 augusti. Testade med ÄL den 13, 14 och IDAG! OCh det har gett starkt utslag varje dag, tänkte köra och testa nu ett par dagar till i rad.

Men kan tramadol ge utslag på ÄL stickorna??????
    Eller är jag gravid???

Får inte ihop ngt just nu......Har nämligen INTE alls känt av att jag haft ÄL isf, och det brukar jag alltid göra annars.
    Men däremot har jag mått illa ett par dagar, morgon och kväll, men inget annat...
    Vad tror ni tjejer???

• bubbel
    AKUT!!!

SE HIT!!

Någon som har Pergotime att låna ut??
    Jag va på apoteket och skulle hämta ut men dom är restnoterade och finns inte att få tag på, på ett enda apotek i närheten =(

Fan va allt ska krångla jämt...

Pratade med en gynläkare som sa att det inte finns nån likvärdig medicin att byta ut den mot så han tyckte jag skulle hoppas över denna cykeln...
    Vill verkligen inte hoppas över en cykel då mina cykler kan va över 70 dgr långa...

Finns det nån som kan låna ut eller sälja och skicka dom idag så jag får dom imorgon? (är på dag 5 imorgon)
    SNÄLLAAAAAA!!!!!!
  • MiHijo

Jag har som sagt gjort fem ÄL test på raken nu, sista gjorde jag igår. Frågade lite frågor till testlagret och skicka bilder på alla test, dom bad mig föra ett gravtest.
    Köpte mig igår ett gravtest och gjorde på jobbet vid 22 tiden igår när jag jobbade natt. OCH det var positivt, men det förklarar inte blödningen jag hade den 28de mars...

ska in te sjukhuset ikväll tänkte jag å se hur långt gånget detta verkligen är.....för ngt stämmer inte!

Svar på tråden Provera/Pergotime 2 fortsättning...