• MiHijo

Provera/Pergotime 2 fortsättning...

Här är vår gamla tråd, ni får gärna hoppa in och prata och skriva av er om hur det går för er.
    Gamla tråden ----> www.familjeliv.se/Forum-7-133/m50297695.html

Och vår nya som jag skriver i här nu.....

VÄLKOMNA IN!
    Älskar min man och son..
  • Svar på tråden Provera/Pergotime 2 fortsättning...
  • LillaMy3
    Yarrow skrev 2010-04-22 11:48:41 följande:
    Jag förstår det!Det gick inte så bra för oss tyvärr. Förmodligen hann inte ägget riktigt fästa sig utan kom ut med mensen i stället. Kändes väldigt tråkigt efter at tman fått svaga plus på två olika märken också.Nu har jag snart ÄL igen och ni börjar mina ÄL-test att flippa ut också. :(
    Äl-test funkar inget vidare för mig heller. Två nästan lika starka streck hela tiden. Hoppas det blir ännu starkare när det är äl (det blev så sist som tur var). Bör bli äl nån gång mellan i tisdags och söndag. Om jag inte missat den... Förvirrande. Hade lite ont i magen i tisdags, nu mindre. Men tror ändå inte äl varit.
  • alou

Hej!
    Hoppas det är ok att jag hoppar in här. Har precis tagit min andra kur Pergotime. Efter den första fick jag ägglossningsflytningar dag 12 och plus på ÄL test dag 13. Är idag på dag 13 men har varken fått plus eller flytningar, hur har det varit för er? Har ni fått ÄL samma dag varje månad med Pergotime eller kan det variera? Kanske ska säga att jag åt Provera förra månaden men fick mens naturligt denna, kan det spela roll?

• Yarrow
    LillaMy3 skrev 2010-04-22 14:14:17 följande:
    Äl-test funkar inget vidare för mig heller. Två nästan lika starka streck hela tiden. Hoppas det blir ännu starkare när det är äl (det blev så sist som tur var). Bör bli äl nån gång mellan i tisdags och söndag. Om jag inte missat den... Förvirrande. Hade lite ont i magen i tisdags, nu mindre. Men tror ändå inte äl varit.
    Ja, de har ju fungerat för mig de två tidigare gångerna så jag fattar inte varför de börjar flippa nu. Jag hade lite ont i magen i går, den bubblade och hade sig men Ältestet visade inget. Är lite rädd att vi missade det.
    alou skrev 2010-04-22 14:53:30 följande:
    Hej! Hoppas det är ok att jag hoppar in här. Har precis tagit min andra kur Pergotime. Efter den första fick jag ägglossningsflytningar dag 12 och plus på ÄL test dag 13. Är idag på dag 13 men har varken fått plus eller flytningar, hur har det varit för er? Har ni fått ÄL samma dag varje månad med Pergotime eller kan det variera? Kanske ska säga att jag åt Provera förra månaden men fick mens naturligt denna, kan det spela roll?
    Hoppa på bara! :) På min första och andra kul varierade ÄL dagen med flera dagar faktiskt så det är nog inte så ovanligt.
  • Yarrow

alou - Glömde säga.. Att efter första pergokuren har mensen kommit naturligt alla gånger.. Är inne på 3dje pergokuren nu.

• alou

Vad bra, bara att vänta då :) Kändes bara så skönt då jag trodde att jag kanske skulle få någorlunda regelbundna cykler för en gångs skull...

• LillaMy3
    Yarrow skrev 2010-04-22 15:01:48 följande:
    Ja, de har ju fungerat för mig de två tidigare gångerna så jag fattar inte varför de börjar flippa nu. Jag hade lite ont i magen i går, den bubblade och hade sig men Ältestet visade inget. Är lite rädd att vi missade det. Hoppa på bara! :) På min första och andra kul varierade ÄL dagen med flera dagar faktiskt så det är nog inte så ovanligt.
    Hm. Hoppas den kanske bara är lite sen då och att ni inte missat den. Håller tummarna!
  • MiHijo

Nu har jag inga symptom kvar :(
    Men jag kör ett sista gravtest den sista i denna månaden, om inte mensen kommit innan dess vilket jag hoppas på isf så jag kan få ÄL sen igen.

Men är jag inte gravid så känns det såååå meningslöst..vill så gärna. Vill inte bli gravid senare än maj, så har en månad te på mig iaf...hehe! vill ha en januari/februari bebis nämligen.

Nu ska jag träna lite..

• bollanmollan

nån som vet när ett ägg som var 19mm igår på dag 14 borde släppa? ältesterna visar fortfarande negativt, och dom har funkat förr.

• LillaMy3
    bollanmollan skrev 2010-04-23 09:08:02 följande:
    nån som vet när ett ägg som var 19mm igår på dag 14 borde släppa? ältesterna visar fortfarande negativt, och dom har funkat förr.
    Äggblåsan brukar växa 1-2 mm pr dag. Släpper runt 20 mm tror jag. Så det borde ju släppa typ nu!?! Men å andra sidan så verkar inte äggblåsorna läst reproduktionsfysiologi och så växer de i sin egna takt...

Däremot så är ju LH stegringen innan det släpper. Men vet inte om det är så att det är LH stegring vid 20 mm eller om det släpper då. Kan ju skilja ett par mm där. Testade du med älstickor fram till du var hos gyn nu? Tänkte om stegringen kanske var samma dag eller dagen innan.

Annars så kommer den säkert vilken dag som helst nu! För med en så stor älblåsa så blir det ju med väldigt stor sannolikhet äl!!

Håller tummarna.

Själv så fick jag starkare på stickan idag. Stämmer med flytningarna. Hoppas det släpper här med.
  • bollanmollan

jag testade igår då var det negativt och i morse ska köra ett senare idag och kolla.

Svar på tråden Provera/Pergotime 2 fortsättning...