• MiHijo

Provera/Pergotime 2 fortsättning...

Här är vår gamla tråd, ni får gärna hoppa in och prata och skriva av er om hur det går för er.
    Gamla tråden ----> www.familjeliv.se/Forum-7-133/m50297695.html

Och vår nya som jag skriver i här nu.....

VÄLKOMNA IN!
    Älskar min man och son..
  • Svar på tråden Provera/Pergotime 2 fortsättning...
  • MiraJ

Lerumstessan:
    Ok, min läkare sa ingenting men får väl se vad som händer då.. Låter ju inte speciellt kul det inte...

• LillaMy3
    MiHijo skrev 2010-04-14 10:29:25 följande:
    vart är alla ni andra som följt tråden???jag behöver hjälp med mina frågor som jag skrivit tidigare.....ngn??
    Om du räknar det som att du fick en suuuuuper lång cykel så kan det ju vara att du bara fick en (väldigt) sen äl? Själv så fick jag på dag 26 sist. Men då har jag ingen egen cykel att jämföra med.

Äl utan mens innan går fint. Det är efter som man alltid har mens (eller visar sig vara gravid)

Hoppa ni prickade äl!!
  • MiHijo
    LillaMy3 skrev 2010-04-16 19:26:45 följande:
    Om du räknar det som att du fick en suuuuuper lång cykel så kan det ju vara att du bara fick en (väldigt) sen äl? Själv så fick jag på dag 26 sist. Men då har jag ingen egen cykel att jämföra med. Äl utan mens innan går fint. Det är efter som man alltid har mens (eller visar sig vara gravid) Hoppa ni prickade äl!!
    Jag har inte heller ngn cykel att gå efter, så jag vet inte riktigt när jag ska testa heller..ngn som kan tipsa på när jag ska testa. jag hade ÄL den 10 april, då gav det utslag. sen dess har jag haft lite molande värk i magen, brösten ömmar lite då å då och ännu ibland.. sura uppstätningar har jag haft. och magen har känts uppsvullen på¨morgonen och kvällarna.

när ska jag testa??? om jag hade ÄL den 10....april.
  • bollanmollan
    MiHijo skrev 2010-04-19 09:28:25 följande:
    Jag har inte heller ngn cykel att gå efter, så jag vet inte riktigt när jag ska testa heller..ngn som kan tipsa på när jag ska testa. jag hade ÄL den 10 april, då gav det utslag. sen dess har jag haft lite molande värk i magen, brösten ömmar lite då å då och ännu ibland.. sura uppstätningar har jag haft. och magen har känts uppsvullen på¨morgonen och kvällarna. när ska jag testa??? om jag hade ÄL den 10....april.
    testa ca 14 dagar efter äl.
  • LillaMy3
    MiHijo skrev 2010-04-19 09:28:25 följande:
    Jag har inte heller ngn cykel att gå efter, så jag vet inte riktigt när jag ska testa heller..ngn som kan tipsa på när jag ska testa. jag hade ÄL den 10 april, då gav det utslag. sen dess har jag haft lite molande värk i magen, brösten ömmar lite då å då och ännu ibland.. sura uppstätningar har jag haft. och magen har känts uppsvullen på¨morgonen och kvällarna.när ska jag testa??? om jag hade ÄL den 10....april.
    Från äl till mens är det ju mer konstant än från mens till äl. Luealfasen brukar vara mellan 12-16 dagar normalt. Jag fick mens 14 dagar efter äl sist. Så runt 24 april bör du veta

Själv så får jag föresten utslag på älstickor flera gånger pr cykel. Men den gången det var "på riktigt" så kändes det som ngn knytnäveboxat mig i ljumsken flera dagar efteråt. Väntar på äl efter min tredje pergotimekur nu. Borde komma ngt gång mellan imorgon och på söndag. Beror lite på om äggen behagar växa 1 eller 2 mm om dagen. Sist så var de lite tröga... Så då blev det inget. Missade nog äl lite då.

Håller tummarna för er!!
  • MiHijo

LillaMy3: Okej, ja jag hade tänkt å testa på lördags, men visste inte riktigt om det var för tidigt eller ej. Men då kör jag på de då, så uppdaterar jag då så ni får veta.

• bollanmollan
    MiHijo skrev 2010-04-19 12:12:47 följande:
    LillaMy3: Okej, ja jag hade tänkt å testa på lördags, men visste inte riktigt om det var för tidigt eller ej. Men då kör jag på de då, så uppdaterar jag då så ni får veta.
    håller tummarna
  • MiHijo

JAG VILL ATT DET SKA VARA LÖRDAG IDAG! Jag vill testa nuuuuu. Jag är såååå otålig just nu. Och fortfarande den där molande mens värken långt ner i magen och emellanåt långt ner bak i ryggen. Och mina bröst ömmar lite.

Funderar på att köpa två test idag, och göra ett ikväll och även ett senare typ nästa vecka.

Skuttar nog iväg te apoteket nu.

• MiHijo

Har nu köpt mig två st gravtest.
    Står att man kan testa 4 dagar in beräknad mens, men nu väntar jag ett par timmar eller tills imorgonbitti.

Svar på tråden Provera/Pergotime 2 fortsättning...