• MiHijo

Provera/Pergotime 2 fortsättning...

Här är vår gamla tråd, ni får gärna hoppa in och prata och skriva av er om hur det går för er.
    Gamla tråden ----> www.familjeliv.se/Forum-7-133/m50297695.html

Och vår nya som jag skriver i här nu.....

VÄLKOMNA IN!
    Älskar min man och son..
  • Svar på tråden Provera/Pergotime 2 fortsättning...
  • MiHijo

MiraJ: Negativt idag, men ska vänta en vecka nu. Så får vi se då. fortfarande tidigt iaf. så vi får se.

• MiHijo

Är det ngn här som vet om LH hormonet minskar om man är gravid?
    Testat även med ÄL test nu ett par dagar för skojs skull å för att ja har så många. Men det ger knapt ngt utslag, man får verkligen titta efter andra strecket.

Är de så att de minskar om man är gravid eller????

Åhhh jag vill så gärna vara gravid....

Ngn??????????? nu måste jag bege mig!

• bollanmollan
    MiHijo skrev 2010-04-21 06:24:52 följande:
    Är det ngn här som vet om LH hormonet minskar om man är gravid? Testat även med ÄL test nu ett par dagar för skojs skull å för att ja har så många. Men det ger knapt ngt utslag, man får verkligen titta efter andra strecket. Är de så att de minskar om man är gravid eller???? Åhhh jag vill så gärna vara gravid.... Ngn??????????? nu måste jag bege mig!
    när jag var gravid fick jag minus på bim-2 sen positivt på bim så det kan ändra sig.
  • LillaMy3
    MiHijo skrev 2010-04-21 06:24:52 följande:
    Är det ngn här som vet om LH hormonet minskar om man är gravid?Testat även med ÄL test nu ett par dagar för skojs skull å för att ja har så många. Men det ger knapt ngt utslag, man får verkligen titta efter andra strecket.Är de så att de minskar om man är gravid eller????Åhhh jag vill så gärna vara gravid....Ngn??????????? nu måste jag bege mig!
    Ja LH minskar men så økar HCG. Ältest kan reagera på ältest, men inte alltid.

Håller tummarna för ett pluss snart!!

Själv försöker jag klura ut om jag haft äl eller om den är på G. Antagligen har den inte varit eftersom jag är osäker. Var väldigt säker sist efteråt...
  • Babe

Hej hej! 

Jag ska nu prova provera+dubbel pergotime, syskonförsök, har inte så enormt stora förhoppningar, men bättre än inget i dagsläget... När har ni fått blödningen med provera? Jag ska ta dem i 10 dagar... 
    Ska äta GI-baserat, LCHF kost är bara fööör "mycket" för mig :)
    Lycka till alla söta ni. Mvh. Babe
    ~ varje litet steg tar mig närmare mitt mål ~
  • Yarrow

MiHijo- Åh va spännande! Har varit lite frånvarande här på FL några veckor. Blev så nervös för din skulle när jag läste, hoppas det visar plus snart för dig!

Babe- Jag får alltid min mens exakt en vecka efter sista tabletten. Men det är så himla olika från person till person.

• MiraJ

Babe: Jag har tagot två omgångar provera. Första omgången fick jag på den 4 tablettdagen! Lite snopet... Andra omgången fick jag 4 dagar efter tablettslut men då hade jag mens i två veckor... första veckan mer ljusbrunt andra veckan mer "riktig" mens. Så det är nog väldigt olika!
    Hoppas att det kommer fungera för dig med pergotime, håller mina tummar!

• lost without you

Om man inte har fått någon ÄL dag 16 och heller inte får någon blödning de kommande dagarna stämmer det då att man får börja om med Proveran för att skapa en blödning för att på nytt köra en ny Pergotimekur? Eller får man garanterat en blödning efter att ha tagit Pergotime som inte resulterat i ÄL ??

• MiHijo

Åhhh, jag är så nervös, jag blir knäpp på detta.
    Hur gick det för dig? var du gravid???+

Yarrow skrev 2010-04-21 13:44:26 följande:
    MiHijo- Åh va spännande! Har varit lite frånvarande här på FL några veckor. Blev så nervös för din skulle när jag läste, hoppas det visar plus snart för dig! Babe- Jag får alltid min mens exakt en vecka efter sista tabletten. Men det är så himla olika från person till person.
  • Yarrow
    MiHijo skrev 2010-04-21 15:02:21 följande:
    Åhhh, jag är så nervös, jag blir knäpp på detta. Hur gick det för dig? var du gravid???+
    Jag förstår det!
    Det gick inte så bra för oss tyvärr. Förmodligen hann inte ägget riktigt fästa sig utan kom ut med mensen i stället. Kändes väldigt tråkigt efter at tman fått svaga plus på två olika märken också.
    Nu har jag snart ÄL igen och ni börjar mina ÄL-test att flippa ut också. :(
Svar på tråden Provera/Pergotime 2 fortsättning...