• MiHijo

Provera/Pergotime 2 fortsättning...

Här är vår gamla tråd, ni får gärna hoppa in och prata och skriva av er om hur det går för er.
    Gamla tråden ----> www.familjeliv.se/Forum-7-133/m50297695.html

Och vår nya som jag skriver i här nu.....

VÄLKOMNA IN!
    Älskar min man och son..
  • Svar på tråden Provera/Pergotime 2 fortsättning...
  • LillaMy3
    bollanmollan skrev 2010-04-23 11:53:46 följande:
    jag testade igår då var det negativt och i morse ska köra ett senare idag och kolla.
    Hur har det gått med dina äl test? Visade de ngt till slut?
  • bollanmollan
    LillaMy3 skrev 2010-04-25 07:15:26 följande:
    Hur har det gått med dina äl test? Visade de ngt till slut?
    ja dom visade igår så tror jag har äl idag, det tog tid men dom kan väl bli större än 20mm?? har väl fått ett jätteägg denna gång.så då är bim runt den 10maj, usch väntan igen. hur går det för dig?
  • LillaMy3
    bollanmollan skrev 2010-04-25 07:57:01 följande:
    ja dom visade igår så tror jag har äl idag, det tog tid men dom kan väl bli större än 20mm?? har väl fått ett jätteägg denna gång.så då är bim runt den 10maj, usch väntan igen. hur går det för dig?
    Räknar med att jag hade äl i fredags. Starkt test då och lite mer ont runt äggstockrna så BIM 7-8 maj.
    Äggblåsan kan nog bli lite större än 20mm. Ägget i blåsan varierar inte mig vetligen.
  • bollanmollan
    LillaMy3 skrev 2010-04-25 08:45:15 följande:
    Räknar med att jag hade äl i fredags. Starkt test då och lite mer ont runt äggstockrna så BIM 7-8 maj. Äggblåsan kan nog bli lite större än 20mm. Ägget i blåsan varierar inte mig vetligen.
    Aha ok, jag kan inget alls om äggblåsan och det. Då är det bara för oss att hålla tummarna igen.
  • bubbel
    LillaMy3 skrev 2010-04-22 14:14:17 följande:
    Äl-test funkar inget vidare för mig heller. Två nästan lika starka streck hela tiden. Hoppas det blir ännu starkare när det är äl (det blev så sist som tur var). Bör bli äl nån gång mellan i tisdags och söndag. Om jag inte missat den... Förvirrande. Hade lite ont i magen i tisdags, nu mindre. Men tror ändå inte äl varit.
    Prova ett test som är mindre känsligt.
    Jag använde "testlagrets" stickor och då visade det streck hela tiden för de är så känsligt och visade på det lilla hormon man ALLTID har i urinen.
    Så jag gick tillbaka till "storkhjälps" stickor som inte är lika känsliga och med dom visar det bara streck vid ÄL.

Ett tips bara {#lang_emotions_smile}. Lycka till
  • bubbel
    http://www.testlagret.se/product_info.php?cPath=22&products_id=34
    MYCKET HÖG Känslighet

Testlagrets stickor för ägglossningstest har en känslighet på 25 mIU/ml, vilket är en mycket hög känslighet. Det krävs en koncentration på enbart 25 mIU/ml för att teststickan ska ge utslag. En sådan hög känslighet gör det enklare att tidigare upptäcka en förhöjning av LH, vilket ökar chanserna att hitta ätt tid för befruktning.

http://www.storkhjalp.com/lhmenu.asp
    BioNexia LH Urin-Äglossningstest är snabbt och enkelt att använda. Det är ett högkvalitativt test som kan förutsäga en LH-stegring, och därmed när ägglossning sannolikt kommer att ske. BioNexia, när Tysk kvalitet är som bäst!Känslighet 35 mIU/ml urin. CE-märkt.

Jag tycker storkhjälps stickor är lättare att läsa av, men det är ju så klart olika för alla.
  • LillaMy3
    bubbel skrev 2010-04-25 12:47:57 följande:
    Prova ett test som är mindre känsligt.Jag använde "testlagrets" stickor och då visade det streck hela tiden för de är så känsligt och visade på det lilla hormon man ALLTID har i urinen.Så jag gick tillbaka till "storkhjälps" stickor som inte är lika känsliga och med dom visar det bara streck vid ÄL.Ett tips bara . Lycka till
    Nu fick jag som tur var ett ännu starkare streck i fredags. Men skall kolla känsligheten på mina från billiga tester. Är det sånna superkänsliga så kan jag kanske i vart fall sluta oroa mig för att det skulle vara ngt fel på mina LH.nivåer
  • LillaMy3

Kollade mina tester och de var visst 25 mic.g. Då kan jag pusta ut ang min LHnivåer i vart fall Tur.

• MiHijo

Jag kör med testlagrets test stickor. Den 10 april när jag hade ÄL så gav det utslag och sen testa jag äcen med CB som jag hade hemma å där gav det med utslag.

Ehum....

Men idag fick jag min mens. Ska ringa gyn imorrn. för vet inte om jag ska köra med pergotime eller om jag ska chansa på om jag får ngn ÄL utan tabletterna...
    hur hade ni gjort?

Vilka ÄL test kör ni på och vilka är bäst? förutom CB men dom är ju såååå dyra.

• bollanmollan

jag fick lika starka streck igår på apotekets ältester betyder det att det räknas? jag menar fick starkare streck idag  men det var ju starkt redan igår.

Svar på tråden Provera/Pergotime 2 fortsättning...