Inlägg från: Greksmurfen |Visa alla inlägg
  • Greksmurfen

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

mortillsju skrev 2010-04-16 22:11:49 följande:
    Och den där Lady in red
    det är min å makens låt ;).............
    Zvartaliljan skrev 2010-04-16 22:10:19 följande:
    Jaha här snackas det salg ser jag Funderar på hur det blir...måste nog ta med Mateo tror jag om jag ska övernatta med greksmurfen o köra två dagar
    mateo e ju goseligos ;).... två dagar e ju ett måste det vet du juh...:).....
    SmillaMilla skrev 2010-04-16 22:12:19 följande:
    Åhhh så fina o cooola namn!
    Tack så mycket =)....... vilket tycker du e finast ??..... Martha vill jag med ha med eftersom mamma heter det=)... sen så enligt greskisk tradition ska man ge sin förtrfödda tjej och kille mormor/morfars resp farfar/farmors namn... nu e det ju bara mamma som e grek.. så martha namnet går ju tillbaka långt tillbax i tiden =)...
    mamma till Maximilian född 081028
  • Greksmurfen
    Zvartaliljan skrev 2010-04-16 22:22:59 följande:
    Det är som Oscar här då, varje förstfödd son i Felipes familj har hetat det, förutom Felipe Han blev nog lite putt över det så nu fick Mateo heta det i alla fall. Felipes pappa heter Oscar i tilltalsnamn och gillade inte den traditionen så han bröt den, lite synd tycker jag. Han kunde ju ha fått heta Felipe Oscar. Men det var så att de ville ha två pojkar, en Felipe och en Ignacio men då Felipe föddes död så trodde de inte att de skulle få fler barn och gav honom båda namnen. Jag tycker Martha Ninja vore fint.
    =)..... få se om jag får igenom det hos maken bara=P... det e ju där skon klämmer... maxen skulle ju hetat Mio... ahn gjorde det i magen iaf =P....

Maxen heter ju : maximilian Ture (efter min makes morbror) andreas (efter min morbror som med går tillbaka till urmines tider =P )

hade jag fått en kille så hade han fått heta Lillebror i mellannamn (efter min lillebror som vi kallde för just det )
  • Greksmurfen
    SmillaMilla skrev 2010-04-16 22:27:16 följande:
    Ja absolut Martha! Sååå himla fint! Ninja är också fint, men tänker på tradera
    HAHAHAHAHA...... nu fick du mej å tänka så med =P.......men då passa det ju å ge henne det namnet med =P lite namn efter vår tråd haha...
  • Greksmurfen
    SmillaMilla skrev 2010-04-16 22:33:03 följande:
    ha ha förlåt

ska du ta dej från Ön när salgen kommer??
  • Greksmurfen
    SmillaMilla skrev 2010-04-16 22:43:22 följande:
    Nä natti natti tjejer!
    nattinatt
    Zvartaliljan skrev 2010-04-16 22:46:13 följande:
    ja jag var livrädd för Maia i magen pga det...trodde det kunde vara något ärftligt (de hittade aldrig någon anledning utan trodde på psd) men med Mateo var jag inte lika rädd. Tror också att det var psd under förlossningen. Hans mamma hann aldrig reagera i alla fall, de rusade ju ut med honom men hon hann aldrig förstå varför förränns de kom tillbaka med honom levande. Själv kom jag ju ut med en fot först, sen rumpan o sen en fot i munnen och navelsträngen runt halsen, de fick slita rejält för o få ut mig. Vi var inte så snälla mot våra mammor vi alltså
    ja man blir ju lite sådär när man vet att det har hänt.... det vat inte omtänksamt av dej =P....
     Nu har maxen börjat hosta mer å mer =(.. han har redan vaknat 2 ggr sen ja la han pga av den där jkla hostan..... hatar krupphostan {#lang_emotions_yell}... hoppas att lillan slipper det....
  • Greksmurfen
    Zvartaliljan skrev 2010-04-16 22:57:17 följande:
    Nä förlåt men det är ju sånt man alltid är rädd för. Jag var livrädd hela graviditeten med Maia men med Mateo insåg jag att det finns ändå inget att göra, psd i magen är ju inget man kan förebygga liksom (mer än att självklart inte röka eller dricka eller liknande), så lika bra att försöka att inte oroa sig för sånt i "onödan". Rådet jag fick från läkaren var att kände jag 10 rörelser om dagen så var allt ok Vet ni om det finns en risk att lillan får samma ögonproblem? Eller tror jag frågat det förut va? Glömt svaret i så fall (ja jag har en bad case av amningshjärna deluxe) Så jobbigt med kruppen
    de sa att det kan vara genetiskt..... mamma har ju iof en kusin som har det fick ja reda på senare men han e vuxen rnt 30 år å har inte åtgärdat det. men som sagt det är ju nere i grekland...

tro inte du har frågat innan =).. frågade sist vi var på ögon å hon sa att chansen är minimal, så antagligen kommer vi få en liten som tittar storögt ;).... ska dit igen nui den 20onde.. ska ta upp med dem om man verkligen måste vänta sålänge med att åtgärda det som 5 år =S..... tycker ju synd om maxen som hela tiden har minsakt synfält och måste parera med sin nacke pga av det.... när man kan göra ngt tidigare för han....
  • Greksmurfen
    Zvartaliljan skrev 2010-04-16 23:06:09 följande:
    Ja jag tycker också de borde göra något nu, innan han får permanenta nackskador!! Jag lider varje gång jag ser honom anstränga sig så, fy lilla stackarn Stå på dig!! Tycker de borde fixa det nu, och operera om om det är så att det behövs när han blir äldre.
    jo =(.. ska säga t dem nästa gång.....så få vi se vad dem säger...

lilan de där stövlarna hur var dem i innemåttet?? stl 23? sen såg jag att busloppan hade lite Ida T socks i s 12-18mån som maxen vill ha ;).... försökte lägga dem i korgen men det funkade inte.. säkert min mac som knäppar sig..
  • Greksmurfen

oki=) donar imorn med det=)... ska sova nu.. blir ju en lång natt med maxen gissar jag =S... dags å ta in han till vår säng....å förbereda så man har allt redo vid sängen i natt=)..

natt natti

• Greksmurfen
    Tjollabolla skrev 2010-04-17 07:59:10 följande:
    Godmorgon! Gaah har hittat den finaste finaste sommarsuiten till Lia!!! www.prinsesserogpirater.dk/shop/hummel-heldra... Helt underbar ju! Undrar hur ni har gjort med era Zillstar beställningar? Jag har inte fått nån bekräftelse på att allt fanns. Har ni fått det? Tror ni det räcker med att man betalar på Tisdag?
    va extremt söööööööööööt=)

hmmm har redan ätit frukost å allt e klart...vad ska man göra nu då =P... tro ja ska ner å titta på ny mob sen =P...min e ju lite wacko =S....
    har bestämt tvillingvag nu, brossan har en babytravel som vi kan få med hårdliftsinsats så vi tar den sen köper vi till ett babynest till buggan har ju 2 sulkysar så kan man ha dem när man vill komma fram lite lättare=)... blir billigare alternativ = mer till salg =P
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17