Kristyr skrev 2010-04-21 16:43:13 följande:
men kan du inte testa hemofer istället för nifrex då? Det är ju nifrex som BM brukar rekomendera, men lyckades får upp järnvärdet med 4 hemofer om dagen förra gången. De ska ju vara snällare än nifrex. Min mage var normal med hemofer, har iof aldrig ätit nifrex.
nja ingen av dem e vidare snäll=S... har haft båda dem å duroferon med iochemd att jag haft järnbrist episoder till fökjd av min glutenintolerans...
Zvartaliljan skrev 2010-04-21 19:50:03 följande:
Jag tog järntillskott redan innan graviditeten och hela tiden men hjälpte ju inte ändå så fick ju det intravenöst till slut. Jag tror jag behöver kolla upp mitt igen, sist låg det på 102 vilket de tyckte var bra (för o vara mig liksom) men jag är ju så jäkla trött hela tiden o har en hemsk huvudvärk... tycker du ska börja direkt nu. Köp Fexim brus, de är lite snällare mot magen än tabletterna.
mm kanske ska ge brutab en chans, e ju inte kul å va orkeslös... bara ber till gudaran att magen inte ska flippa ut=S.. orkar inte ha massa magkramper nu..... var det dem brustab du åt??.. mitt hb e ju inte lågt lr va ju inte lågt så sist, men ligger ju på runt 150 i vaniga fall (147 vid inskrivningen) å sist 117 så för en annan så är det ju en stadig nedåtgång som jag känner av.....
man vill ju orka med maxen å busa å så samtidigt som mna ska orka fokusera på jobb å studier med.... blir nog en rund till apoteket imorn...
förresten får man alltid en bekräftelese av zillstar?? gjorde ju 2 beställningar igår å ville att de skulle samfraktas skrev ja i nr 2 beställningen vilket medför att jag ska dra av 29kr....eller ska jag bara lägga ihop dem själv å dra av???
hur har ni gjort??