Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

SmillaMilla skrev 2011-02-11 08:13:20 följande:
    ha ha vilket bra svar Äh det blir en i stl 1.
    Och mitt var ännu bättre i OM-tråden.;-D Spontant tänkte jag 1 pga att du är ganska lång. I övrigt funkar nog en 1:a. Precis som WTF säger är ju en del plagg mer stumma och den är nog det så det är kanske bättre med lite större än tvärtom.  En del plagg är väldigt elastiska och tom jag har 1 i några men då rör det sig om linnen
  • Duntoffla
    ängeln83 skrev 2011-02-11 08:15:17 följande:
    Håller med, då blev en del väldigt luddiga men jag tycker nog dom blivit bättre.

Hum...ja, det skiljer ju verkligen en del i färg.
    Här finns en bild till, fast där tycker jag den ser lite mesig ut:
    www.smatting.se/images/framsida/katvig.jpg
    Jag tycker nog att den bilden ovan och den hos BoR är mest lika varann dvs lite "lysande".

Det lila är ju superfint också. Lindex lila och dessa är misstänkt lika varann... 
  • Duntoffla
    lillronya skrev 2011-02-11 08:20:42 följande:
    Hej i tråden!
    Vad hittar ni på här idag?
    Hej hej!

Jag suktar efter Katvig ränder och störs av att de bara verkar göra leggings från 92...
    h80 skrev 2011-02-11 08:18:58 följande:
    OT men är det nån som har haft problem med villervalla? Jag beställde från deras webbshop o när paketet kom så saknas det en kjol, har mailat men får inget svar
     Nej, tack och lov inte. 
  • Duntoffla
    lillronya skrev 2011-02-11 08:34:52 följande:
    Jag suktar också. Va! Finns det inte små leggings längre?
    Jag tror inte det. Såg i alla fall bara från 92 på SMåtting
  • Duntoffla

Är korta leggings tänkta som shorts/capribyxor eller kan man ha dem på småttingar? Är de bredare än vanliga leggings? 

Vet någon om plaggen redan är slut på LLM eller varför man inte kan klicka ner dem i varukorgen? 

• Duntoffla
    Tjollabolla skrev 2011-02-11 09:02:19 följande:
    Måste göra ett inlägg i blöjor diskusionen ni hade igår, läste från mobilen och orkade inte svara.

Milo blev av med sig blöja på dagen när han var lite drygt 2,5. Vi hade testat några månader innan och det gick inte, tillsist vägrade han vara utan blöja. En dag kom han bara och sa att han ville ha kalsonger och sen var det bra med det. Knappt hänt några olyckor alls, inte ens på dagis första tiden.
    På natten blev han av med den för knappt ett år sen, I april förra året tror jag det var. Gick hur bra som helst, har hänt en del olyckor på natten, men inte så farligt.

Men bajseriet. Håhåjaja! Han bajsa i blöja fram tills i september, då var han ju 3,5 och dessutom hade han varkens blöja på dagen eller natten. Redan från början har han vägrat bajsa på toa. I början kom det ju i kalsongerna, sen lärde han sig be om en blöja att bajsa i. Åh ja gud, vi testade ALLT. Sitta med honom på toaletten, låta honom ha leksaker på toaletten, muta med leksaker. Han blev tokig, fick panik. Det kändes ju väldigt onödigt att köpa blöjor så han kunde bajsa i dom i 5 minuter! Men så i höstas så började han att bajsa några pluttar varje gång han kissade, precis som han testade. Sen ville han ändå ha blöjan. Vi lät honom hållas och efter kanske 2 månader vågade han bajsa riktigt på toaletten. Då körde vi med klistermärken, han skulle ha bajsat 12 ggr, fått 12 klistermärken, innan han fick välja en leksak. Då äntligen blev vi av med blöjan helt.

Så ge inte upp, men jag tror inte man ska tjata för mycket. Att barn inte vill bajsa på toa är väldigt vanligt, men ingen pratar ju om det. När vi hade folk här och han ville bajsa så var det mååånga som rynkade på ögonbrynen och tyckte det var väldigt konsitgt att han ville ha en blöja och bajsa i. Egentligen är det så lätt som att det går inte förrän barnet själv vill, man kan inte tvinga fram en sån sak. Så håll ut!

Oj då, ingen orkade nog läsa det
    Jag orkade

Det verkar vara vanligt att barn inte vill göra just 2:an på toa eller potta. Noel säger just att han "inte kan". Han sa häromdagen att vi skulle hjälpa honom så vi fick sitta där bredvid och hålla handen och försöka Det kom en pytteliten klick men det känns ju ändå som att det kanske är på gång.  Idag är vi hemma så det blir blöjfritt och säkert lite nerkissade kläder

Nu är det frukost. Ses sen! 
  • Duntoffla
    Busbellan skrev 2011-02-11 10:19:55 följande:
    ...och så blev det kaos på B&R sida, kommer knappt in
    De vet exakt vad de ska göra när man suktar efter plagg. Hur mycket läser de här egentligen?
  • Duntoffla
    Busbellan skrev 2011-02-11 10:37:33 följande:
    mmm, det har jag med funderat på ibland
    De har nog Pölsetråden uppe för jämnan skulle jag tro. *vinkar till alla webbutiker* Glad

Såg inte om ngn svarade mig innan men vet någon om allt är slut på LLM redan av Katvig? Får inte upp en enda storlek...
  • Duntoffla
    Busbellan skrev 2011-02-11 10:52:00 följande:
    Tror de precis lagt in kläderna så det är därför det är så
    Antog att det kanske var så men jag är otålig.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17