Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Lalalong skrev 2011-02-23 16:02:26 följande:
    Julafton vaaarje dag  
    Inte riktigt kanske, men det känns så ibland

Byxorna är riktigt coola! Jag antar att den jag köpte dom av finns här i tråden, men jag vet ju inte vilket nick som hör ihop med vilket namn (eller vissa vet jag ju, men långt i från alla). Hjärtligt tack i alla fall! Dom är superfina Och smal bra modell till Klara. Lite stora i midjan, men inte alls så som vissa jeans kan vara utan det blev bara lite att dra in i midjan och då blir det inte så fult heller. Så jag är vrålnöjd!!  
    Synd att såna där modeller inte funkar på N. Jag antar att de inte gör det i alla fall.
  • Duntoffla
    Lalalong skrev 2011-02-23 16:12:26 följande:
    Jag vet inte alls hur N är i kroppsformen, men jag antar att du menar att dom är för smala? Nä, har han lite mage kan det vara tight antar jag. Behövde som sagt inte dra in speciellt mycket i midjan på K, ändå är dom helt perfekta på längden. Så långsmala i modellen! 

Synd att dom inte gör samma jeans, men i olika breda/korta/långa/smala modeller. 
    Ser man över alla olika jeansmärken och modeller som finns så finns det så klart nåt för alla. Men vill man ha ett par specifika jeans och dom inte finns utformat så som man själv just vill ha dom känns det ju surt som tusan!  
    Ja precis. Han är ju inte direkt "tjock" men är lite bred.

• Duntoffla
    Lalalong skrev 2011-02-23 16:18:28 följande:
    Ja, jag förstår hur du menar

Jag är lite jobbig och byter Presentationsbild
    Den andra var typ 3 år gammal! Dessutom har jag tappat si där 35 kg jämfört med den bilden, så nu fick det bli lite nytt fräscht kort här. Men det är allt samma gamla Lalalong
    Jag glömmer bort presbilden.  35 kg? WOW! Bra jobbat! Är det via VV? Minns att du höll på med ngt när vi var på salgen sist. Eller sist när jag var med
  • Duntoffla
    lillronya skrev 2011-02-23 16:20:19 följande:
    HUr stor är han?
    I dig denim är det ni pratar om va?
    E har de i 98/104 och det funkar bra.
    Han är 99 cm och väger 17 kg.
    Noel väger 18-19 och är 102-104 cm lång. Funkar alltså de smala på E? Obestämd Hmm...då kanske de funkar på N också. Fast kanske en storlek större?
  • Duntoffla
    Lalalong skrev 2011-02-23 16:28:29 följande:
    Ja.. 35 otroliga kilo...  Jag har gjort en Gastric Bypass. Så jag har fått hjälp på traven, men får kämpa som tusan själv också. Har 35 kilo kvar innan jag är i mål men har ju kommit en bra bit på vägen! När jag var hos frisören idag så började vi prata om det där av någon anledning och hon blev helt paff lver att JAG gjort en sån operation. "Du är ju inte stor!!!". Det var ganska skönt att höra faktiskt.. Även om jag vet att det inte är sant Så förstår jag någonstans vad hon menar. Jag ser mig själv som jättestor fortfarande och ser man mig varje dag som min familj och nära vänner gör så tror jag inte heller att dom tänker på det så, för som sagt, jag har en bra bit kvar. 

Men det var lite skönt att för en sekund tänka på vad folk som aldrig träffat mig förr tänker.. Hon såg mig för första gången och tänkte förmodligen att jag var en mullig tjej lixom, och inte mer med det. Så som jag själv ser tjejer i 100 kg's klassen typ. Inte överfeta direkt. Även om man ju är det..

Hm.. Vad rörigt det blev, men jag hoppas någon fattar vad jag yrar om
    lillronya skrev 2011-02-23 16:20:19 följande:
    HUr stor är han?
    I dig denim är det ni pratar om va?
    E har de i 98/104 och det funkar bra.
    Han är 99 cm och väger 17 kg.
    Tummen upp! Då så Duntoffla!! 
    Bra modell med andra ord! Jag är som sagt supernöjd
    Skönt att höra sånt! 35 kg är ju en väldigt bra bit på vägen. Det är "bara" (jag förstår att det inte är så bara) att kämpa vidare. Du har ju allt att vinna. Jag menar absolut inte att man måste vara pinnsmal men kroppen tar ju en del stryk om man är "för stor".  (nu vet jag inte i ditt fall hur mycket du väger eller bör väga) 
  • Duntoffla
    Lalalong skrev 2011-02-23 16:57:09 följande:
    Ja, så är det verkligen och det är inget att hymla med. Jag gick i så många år och sa (men kände inte innerst inne, det är ju en försvarsmekanism) att vaddå, jag har inga problem med att jag är fet. Jag är stolt över den jag är och skiter i vad alla tycker! Men jag borde tagit tag i det mycket tidigare istället och insett att det är skitsamma hur jag ser ut, JA alldeles rätt. Men, för hälsans skull är det inte bra. Och det vet ju alla... Det är som med rökning. Blir galen på folk som säger "Du borde sluta, det är faktiskt farligt". Ehh.. NÄHÄ?? Det visste jag inte! Likadant är det med vikten, det är självklart att alla vet någonstans att det är inte bra. Men man ska vara redo att släppa det också.. Och tyvärr var jag redo alldeles för sent. 

Jag vägde 135 kg. Väger 100 nu och har 65 kg som målvikt. Nu vet man inte om man hamnar på målvikt, eller under målvikt eller över målvikt.. Det återstår att se. Men det känns bra att ha ett  mål någonstans... En siffra att satsa mot. Sen kommer jag vara jättenöjd om jag så hamnar på 85 eller 75 kg. Oavsett så är det ljusår bättre än 135!! Och redan nu har jag nått det ytliga målet att jag kan handla tröjor i vilken affär som helst. Byxor får jag krympa någon strl till innan jag kan handla var som.. Men när det också är uppnått så är varenda kg och varenda klädstorlek bara en bonus känns det som

Ja det är imponerande. Man har nog som person lätt att slå vissa saker ifrån sig, precis som du säger. Ibland är det jobbigt att inse vissa saker. Oavsett om det handlar om vikt, beteende eller personlighet.  

Jag håller på att gå ner mina graviditetskilon och jag är inte överviktig men det finns lite att ta av och vissa dagar är det jobbigt. Men jag vet hur mycket bättre jag mår med några till kilon minus så det är bara att ha det som målbild. Jag har väl ca 6 kg kvar. Inte mycket men de där sista är sååå sega.

Sorry för allt OT!

Nu ska jag börja med middagen

CU 
  • Duntoffla
    Helle skrev 2011-02-23 21:52:35 följande:
    Kikade in i BT lite. 

Liljan: fina Hummel

Tofflan: Fin shopping och Noel han är ju så söt Solig 

Busbellan: så fint NS sitter på henne. Ljuvligt {#emotions_dlg.flower}
    Tack!
  • Duntoffla
    solouniko skrev 2011-02-23 22:42:19 följande:
    Godkväll! Dags för tredje av fyra jobbnätter, det här går ju undan Fick fin post från ajabaja idag, har inte sett fushia/mint ränderna live tidigare och dom var verkligen fina Och helt klart unisex även om inte sambon alls håller med Imorgon hoppas jag att den söta lilla Hollys suiten från Zillstars rea kommer!

Dunis, guud vad söt hon är Lea! Och handihand är ett UNDERBART print. Har en ny klänning i 86 som väntar på att användas
    Tack! Håller med om Hand i hand. nu har vi två suits och en klänning
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17