Inlägg från: solouniko |Visa alla inlägg
  • solouniko

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Mamma till Simon skrev 2011-01-21 19:12:48 följande:
    ja jag såg att du tog den
    Kunde inte låta bli Du knep ju den den sista 92an på Oii Cool
    Milla 090316 ♥ solouniko.blogg.se
  • solouniko
    ChokladMoshin skrev 2011-01-21 19:15:35 följande:
    Bara bra! Har försökt i evigheter att sammanstårla med dig på msn men inte lyckats.
    Snusar ju bebis numera jag.
    Du vill inte komma på ME&i hos mig i februari??
    Kramisar
    Du kanske har nån fin lurvoverall i 56 som du vill bli av med? Drömmer
  • solouniko
    ChokladMoshin skrev 2011-01-21 19:36:28 följande:
    Fast dom blir väldigt korta i benen, min lilla prematur kunde ha 56:an i 1 vecka innan den var för liten, så ta du 62.
    OJ  Ja lilla lilla mini var ju ingen jätte precis Kanske måste ta 62 då iallafall..
  • solouniko
    Duntoffla skrev 2011-01-21 20:10:09 följande:
    Ja, jag skulle nog satsa på lite större. Tycker de är korta i grenen. Lea har ju nu 68 i andra kläder men jag säljer hennes overall i 68 för att den börjar bli tight. Tycker att det är bra att gå upp någon storlek. Hellre lite för stort.
    Ja men då kanske det får bli en 62a iallafall, jag hade aldrig lurvoverall i så små storlekar men minns att de hon hade i 68 och framåt var små i grenen nu när jag tänker efter. Tack för tips Frågan är ju fortfarande vad faaasen man ska ha för färg
  • solouniko
    Mamma till Simon skrev 2011-01-21 20:19:39 följande:
    solouniko skrev 2011-01-21 20:16:23 följande:
    Ja men då kanske det får bli en 62a iallafall, jag hade aldrig lurvoverall i så små storlekar men minns att de hon hade i 68 och framåt var små i grenen nu när jag tänker efter. Tack för tips Frågan är ju fortfarande vad faaasen man ska ha för färg
    denna är fin www.luckylittleme.se/product.asp?product=4671...
    Ja båda är tjusiga Gillar nog en turkosa mest men blev akut sugen på den ljuslila med typ mintgröna kantband från förra våren. Såg att det fanns en ny sån i 62 på ett ställe Drömmer Den turkosa finns nog förresten i min lokala butik, ska gå och klämma på den
    Duntoffla skrev 2011-01-21 20:22:23 följande:
    Nej, vem fasen gör det? Jag har inte heller fastnat för På Spåret men ska nog kika lite nu faktiskt. 
    solouniko skrev 2011-01-21 20:16:23 följande:
    Ja då var vi där igen då Du vet inte kön va? Jag skulle satsa på någon turkos, röd eller lila. Vi hade den fina turkosa med rosa kantband som jag köpte från Smultron. Såå fin! Nu senaste hade hon den lila med gröna kantband vilken jag också tycker är unisex.
    Nej vi vet inte kön, har trott pojke hela tiden men det är ju ingen garanti precis Åh den turkosa är ju såå fin, den hade Milla när hon var mindre Blev som sagt väldigt sugen på den ljuslila med mingröna kantband, den är ju också unisex tycker jag allt
  • solouniko
    Busbellan skrev 2011-01-21 20:28:06 följande:
    Tack
    mm, det där printet är ju svårt att motstå
    Det sket sig rejält där med ett plagg i varje
    Mamma till Simon skrev 2011-01-21 20:28:58 följande:
    ja turkost är ju lite mer vårigt
    Joo det är ju det. Gillade den bruna som tusan tidigare men nu tycker jag den känns mörk, vet att jag vill ha lite gladare färger framåt våren så det är bäst att köra på det
  • solouniko
    Kristyr skrev 2011-01-21 20:36:27 följande:
    höll på att säga behöver du verkligen nån lurv?

Bebben kommer väl i maj. Fast sedan kom jag på att du bor där uppe.

Lillasyster kom ju in maj, när hon var nån vecka bara kom ju sommaren/värmen och hon kunde bara ha blöja för att inte bli överhettad
    Hade som tur var ingen varm overall till henne..

Men det är nog fel tråd att skriva i
    Äsch tyst på dig :- KLART jag behöver en lurv Vi fick faktiskt också varmt här i maj förra året, men man veeet ju aldrig Den kan ju faktisk komma i april också
  • solouniko
    Be Lu skrev 2011-01-23 14:43:32 följande:
    Hej,
    Jag skulle vilja ha er hjälp igen, har sett den underbara nya jackan Heaven tror jag den heter Rosa med gula band, en softshell men är så osäker på storlek, har väldigt lite Molo men ska försöka råda bot på det. Min dotter är 18 månader, ca 75cm och 10kg skulle jag tro.. Har en lurvfleece (molo) st 92 som är bra i storlek kommer att funka hela våren och förhoppningsvis höst också, ätt lång i ärmarna så skulle gärna ha samma storlek på jackan men nu står det på Babyshops hemsida att Softshell jackorna är små i storlek, hur små? Vad tror ni, kanske ska köpa en 98 eller? Hoppas ni kan komma med lite hjälp och tips!
    Tack på förhand! :)
    Hejsan! Jag har köpt stl 98 till min tjej som är 84 cm och väger 11 kg, den är rätt stor och framförallt lång i ärmarna men 92an hade nog inte räckt så länge. Och än är det ju ett tag kvar tills den ska användas Har du kollat i bildtråden? Där finns bild på Tjollabollas dotter Lia som har den i 92, tror hon är i samma storlek som din tjej
  • solouniko

Smilla, jag åker ev. in till stan imorgon en sväng. Är såå nyfiken på färgerna IRL på pops skaloveraller. Kanske jag fastnar för den rosa trots att jag är "inställd" på att köpa en grön Drömmer Vårat pop brukar ha ganska stort utbud långt in på rean, fördelen med en liten stad Sist fanns det massor med rutiga skalset, kan spana åt dig!

Smultron är du här, vad har du för stl på skaloverall till Lova?

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17