Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Buttelina skrev 2011-01-01 14:53:52 följande:
    jag började vilja ha vår redan den 25e fy vad jag längtar till stugan och vääärmen

stackars dig med taket så jobbigt!
    Ja jag vill kunna gå ut utan att riskera en istapp i huvudet eller att trilla o stå på näsan, hela vår trädgård är en isbana Förvånad Vi kan bokstavligt tala åka skridskor i trädgården!! Det är så hårt packat o så var det plusgrader som tinade allt o så frös det på igen!

Hoppas de kan fixa taket snabbt...vill inte att de kommer hit o så har vi ett stort gapande hål i taket i typ månader för att de ska sega...finns så många hantverkare som är såna så jag hoppas på tur nu...
    RÖSTA på mitt fina pepparkaksslott SNÄLLA!! www.husmanhagbergtavling.se/index.php&obj=60
  • Zvartaliljan
    Tjollabolla skrev 2011-01-03 22:03:38 följande:
    Jag tycker dom krymper en hel del med så du vet det...
    på tal om o krympa så måste jag bara berätta en rolig sak, tvättade just MIN tröja i merinoull, körde ullprogram men den krympte ändå o nu passar den Maia!! Haha lite sjukt alltså, typ vart tog tröjan vägen Förvånad
    När jag för en gångs skull lägger pengar på något bra till mig själv så blir det till Maia till slut ändå Skrikandes så nä det är nog meningen att jag bara ska handla till barnen i fortsättningen med, eller hur?
    RÖSTA på mitt fina pepparkaksslott SNÄLLA!! www.husmanhagbergtavling.se/index.php&obj=60
  • Zvartaliljan
    Tjollabolla skrev 2011-01-05 19:51:59 följande:
    Har absolut ingen aning, har inte behövt skor än! Hmm, kansek ska mäta...
    Mateo har 21 nu, räknar med 22 till våren och kanske 23 till sommaren...hans fot är ca.12cm

Maia hade 18-19 när hon var 1, 20-21 när hon var typ 2 o i våras när hon var 4 hade hon 24-25 Så det är ju sjukt olika hur stora fötterna är...tror absolut inte man kan gå efter ålder.
  • Zvartaliljan
    Maria222 skrev 2011-01-05 21:30:13 följande:
    Tack :)
    Min son är också 100 cm och väger 14 kg... jag hade för mig att våra barn var ungefär lika stora.. jag har letat efter storlek 116... men då skulle kanske 110 också funka...
    Maia var 100cm förra vintern...i år har hon 116 i sin overall, sitter jättebra. Finns bilder i bt. Den knallrosa. Hon är 108cm nu, kunde ha den i början av vintern med när hon var 106cm. Ser stor ut först men med skor på så går det utmärkt. 110 skulle säkert kunna funka också men inte hela vintern...
  • Zvartaliljan
    ängeln83 skrev 2011-01-05 22:21:39 följande:
    Tips på mössa till denna?

Katvigs rosa/rosa eller rosa/vita

Idag var jag på 1-årskontroll med Mateo. 74,5cm och 10,2kg. Har bara växt 2cm och gått ner 600gram på två månader...så smalnat av lite. Men fortfarande betydligt större än storasyster som var 72cm och 7kg på 1-års, vilken skillnad alltså!
  • Zvartaliljan
    Tjollabolla skrev 2011-01-06 00:08:18 följande:
    Har tyvärr ingen aning om vilken storlek vi har då jag hittade mina på OTT, men dom är värdelösa... Så hårda och sitter så hårt överst på foten. Lia har ändå ganska små fötter, smala och efter en timme var hon illröd efter märket. Dessutom trillade dom av hela tiden. Så, mitt råd; köp inte!
    ja, jag fick reklamera ett par då resåren var sönder när jag köpte dom och det andra paret har som du säger lämnat märken, och nu har resåren gått sönder på dom också...pallar inte ens reklamera.
    Så säger samma, köp INTE dom!
    Bobux rocks...
  • Zvartaliljan
    Busbellan skrev 2011-01-06 20:12:12 följande:
    Här är väl några stycken som har Molos leggings med rosa bubblor? De som bara var provkolektion tror jag.
    Vad har ni dem till? Tycker inte den färgen passar till något
    Synd för de är underbara!
    Älgarna! Knapptröja eller klänning, superfint!
  • Zvartaliljan
    Busbellan skrev 2011-01-06 20:47:08 följande:
    Buttelina skrev 2011-01-06 20:45:11 följande:
    molos rådjur
    mm, bara det att jag inte gillar varken älgarna eller rådjuren särskilt mycket Tyst
    girly rainbow?
  • Zvartaliljan
    ängeln83 skrev 2011-01-06 20:58:59 följande:
    Meh, hur sjutton har jag kunnat missa den?
    Sååå himlans fin ju, den MÅSTE vi ha.
    ja hur sjutton kunde du det! Har ju visat den typ ett dussin gånger ju
    UNDERBART fin till älgarna och girly rainbow och ja en massa fina leggings/byxor.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17