Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

etindris skrev 2010-12-10 16:23:39 följande:
    Hej Alla

Jag vet att ni har diskuterat det här förut så jag frågar igen. Jag är galen i barnkläder och köper och säljer en massa. Nu funderar jag på hur det är med skatter på detta. Vet att ni diskuterat detta förut och skulle bli jättetackasam om någon vill svara på min fråga. Har riktig ångest just nu!! SÅ PLRASE någon stilla min oro

Fick hem katvigs velourklänning idag, oh my good. Í´m in loveHjärtaHjärtaHjärta
    om du gör en VINST (skillnad i inköpspris och säljpris) på över 50.000kr/år så ska du betala skatt.
    RÖSTA på mitt fina pepparkaksslott SNÄLLA!! www.husmanhagbergtavling.se/index.php&obj=60
  • Zvartaliljan

Nu finns Maias första framträdande upplagt på youtube
    Man hör inte så mycket då hon mest lekte med mikrofonen, men vilket barn gör inte det, första gången hon fick sjunga i mikrofon ju

Jag har lyckats hålla mig borta från shopping nu, har bara blivit något enstaka senaste veckorna *duktig shopoholic* Måste rensa i de hundra lådorna som finns här Tyst

RÖSTA på mitt fina pepparkaksslott SNÄLLA!! www.husmanhagbergtavling.se/index.php&obj=60
  • Zvartaliljan

Godkväll. Tar en paus från julstressen här. Slått in alla julklappar o upptäcker att vi inte har en enda till Mateo O ingen födelsedagspresent inhandlad till honom heller...känner mig hemsk men har totalt gått in i väggen o inte orkat tänka så mycket på julklappar o presenter så han glömdes bort...tips på vad jag kan köpa? Någon leksak helst, inte för dyr...

Ska lägga upp lite bilder i bt, var ju ett tag sen nu men har inte tagit så många bilder på sistonde.

• Zvartaliljan
    movie skrev 2010-12-20 20:50:10 följande:
    www.lekmer.se massa tips. Jag har inte köpt några julklappar till mina barn än, ibland blir det så men dom är små och har inte ont utav det.
    Jo men han fyller ju år också...men jo, han förstår ju inte. Får bara så dåligt samvete...
    Till Maia och hennes kusiner handlade jag som tur är på Ullared för över en månad sen. En Learning laughtop från Fisher price ska Maia få.
  • Zvartaliljan
    h80 skrev 2010-12-20 21:05:50 följande:
    Liljan: Vart har du köpt den röda småfolksklänningen?? Jag har letat efter en sån

På www.busfröt.se

dyr men attans fin, LITEN i storlek, Maia har 110/116 på sig i bt och den sitter precis, ingen växtmån direkt. Hon är 108cm lång. Inga andra småfolkklänningar passar i 110/116...de är som tält.
  • Zvartaliljan
    movie skrev 2010-12-20 20:50:10 följande:
    www.lekmer.se massa tips. Jag har inte köpt några julklappar till mina barn än, ibland blir det så men dom är små och har inte ont utav det.
    Buttelina skrev 2010-12-20 20:58:34 följande:
    lekmer.se/leksaker/traleksaker/dragleksaker/k...

sånna här älskade bella när hon började gå
    Ja de har mycket fint där, men hinner ju inte få hem därifrån...får nog bli en snabbrunda till leksakshuset imorgon om jag orkar. Dragleksak var en bra idé, det har han ingen. Eller ja, han har knappt några leksaker alls...det mesta han leker med är Maias duplo o så finns här lite skallror. Annars har han ett lekbord, en gåvagn och ett litet piano men inget av det leker han med tyvärr.
  • Zvartaliljan
    Buttelina skrev 2010-12-20 21:14:05 följande:
    Zvartaliljan skrev 2010-12-20 21:11:03 följande:
    www.busfröt.se

dyr men attans fin, LITEN i storlek, Maia har 110/116 på sig i bt och den sitter precis, ingen växtmån direkt. Hon är 108cm lång. Inga andra småfolkklänningar passar i 110/116...de är som tält.
    fiina barnen
    Tack Hjärta Dock fick jag ju frågan på julfesten vad lillasyster hette *suck*
  • Zvartaliljan
    Buttelina skrev 2010-12-20 21:22:24 följande:
    Förvånad han ser ju inte alls flickig ut
    Det var en pappa som frågade...och jag svarade "HAN heter Mateo", då såg han så förvånad ut så han blev tyst en stund sen sa han "förlåt, vad sa du nu att han hette? Jag tappade bort mig lite när du sa att det var en pojk så jag glömde lyssna på namnet..."
    Han tyckte inte pojkar kunde ha rött och lila med hjärtan...
  • Zvartaliljan
    Stora E o Lilla E skrev 2010-12-22 10:28:12 följande:
    Hej!
    Tittade in i den underbara bildtråden och hittade där massor av fiiina barn och fiiiina kläder. Och så plötsligt såg jag klänningen som mitt lilla troll bara måste ha... Den superfina Bear-klänningen från Liandlo som jag såg att Liljan o loppan hade på sin tjej... Så fiiiin!!

Så nu är min undran hur dom är i storlek? 98 eller 104? Trollet är drygt 2 år och använder generellt 92 i klänningar från pop, 98 hos Lindex (men behöver nog 104 där numera...), 92 har hon i randiga velourklänningar från Katvig, hos Småfolk är det 92/98 som gäller (tror jag...).

Tack på förhand för lite råd ang storlek...
    Maia är 108cm lång och har 116 i sin klänning, men 110 funkar också, tog 116 så den ska passa i sommar med är tanken.

Hörrni, kan ni assistera lite med min länk i sidfoten? Ni behöver inte fylla i något...bara klicka på den lilla röda knappen
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17