• Haligh

December Bebis 2010 :)

Nästan varje gång vi byter blöjor på SIgrid så kissar hon rakt ut! Jag antar att det är för att man kommer åt kissblåsan men det är lite trixigt när det händer så ofta; tur att hon inte är pojke för då skulle man bli kissad i ansiktet iställer för på magen

Allt går så bra än så länge, 2-veckorsdagen idag! SOver 2,5-3 timmar i taget och somnar oftast utan problem - förutom på kvällarna då inte alls vill sova när vi tycker...

Jag har knappt blödit nånting på flera dagar, så jag övervägde att strunta i bindan i morse, tur för när jag var ute och gick så började jag helt plötsligt att blöda en massa! Nu är det borta, men det var färskt blod så jag vet inte om det är från brstningen eller från livmodern, liite obehagligt!

3 barns mamma84 skrev 2011-01-13 17:41:21 följande:
    åh lyx har du något att dela med dig av hur du lyckas
    Jga får alltid panik shit jag e så nervös redan jag bara tänker på detta om badning ''glups*
    Här gillas det inte heller att bada, känner som en riktig häxa när jag tvingar ner henne i det hemska vattnet och hon skriker i högan sky så att trumhinnorna nästan spricker!!
  • Haligh

Har idag varit på BVC igen, + 0,5 kg vid 15 dagars ålder, inte illa va! Min lilla mjölktunna ställde mig själv på vågen, -10 kg av 15 totalt, helt ok. Knappt rört mig allt och fikat mer än vanligt så snart ska de bort Blev lite irriterad på min sambo som beklagade sig till bm att han var så trött, han sov till 9 imorse! Som ett hån mot en annan som springer upp en massa om nätterna, hon tom kommenterade när han gått ut. Gnällspiken, nu ligger han och sover! Skitsur för att jag kommenterade...

• Haligh

Men 2-barnsmamma: inte ska du ha sex om du inte känner för det, det måste väl ändå karlsloken ha förståelse för när man just fått barn?! Säkert en kommentar han slängde ur sig utan att tänka sig för, tur han har förstånd att be om ursäkt men du måste ju kunna säga ifrån och inte bara ställa upp för att han e sugen!!

• Haligh

Har just kommit in från en promenad med en kompis och hennes lilla. Typ längst bort på rundan så börjar Sigrid verkligen gallvråla, hon brukar sova som en stock så jag blev lite nervös- helt otröstlig så till slut återstod bara mat. Mitt i vintern funkar ju ingen bänk och inte ett fik i närhetern - så vi fick gå in på en kiropraktormottagning och sätta oss i korridoren och amma! Jag var så fumlig och stressad men hon åt så snällt och ingen frågade vad vi gjorde där...allt löste sig första prövningen på stan!!

• Haligh

Hur är det med löpning, inte behöver man vänta 6 månader för det?! Längtar som tusan att ge mig ut!

• Haligh

Delfi: beundransvärt att greja allt det på egen hand!! Stor skillnad mot att ha en, tycker än så länge det är rena rama semestern jämfört med lärarjobbet i vanliga fall men jag förstår ju att det blir mer intensivt ju större de blir, än så länge sover Sigrid tre timmar i stöten! Utom på kvällen.

• Haligh

Min lilla treveckorstjej är också krasslig, massa slem i halsen som låter alldeles förfärligt. Hon varken hostar eller harklar bort det så det åker bara upp och ner! Jag livrädd för att hon ska få andnöd så jag har knappt sovit en blund. Pratat med vården och så länge hon inte fick andningsproblem eller feber tyckte de jag kunde avvakta, hon diar som tur är utan problem och verkar inte må dåligt, men det låter så himla otäckt!! Ska iaf till BVC i em så får vi se. Storfrämmande hela dagen så ingen vila blir det

• Haligh

Såg att mån frågade om karpattunnel; mitt var borta redan dagen efter förlossningen!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)