Inlägg från: Willes Mamma 08 |Visa alla inlägg
  • Willes Mamma 08

December Bebis 2010 :)

ÄlskarNova skrev 2010-10-11 09:30:20 följande:
    Emelle: satt och kollade på ltkalmar.se på Västerviks förlossning häromdagen och hittade då när de har rundvisning på förlossningen. Men nu hittar jag inte datumen/tiderna! Har du möjligtvis sett dom? 
    Har ni tänkt gå och kika runt där med? Jag vill gärna och sambon med då det är hans första barn.. 
    När jag frågade min BM om de tiderna sa hon bara att man fick veta de sen i F-gruppen! Men ja vet inte...hum! Vill med gå även om jag redan varit där:-P
    Mamma till underbara lilla William 080419 ♥
  • Willes Mamma 08

Gash! Måste klaga lite..... haha! klagar för ja inte jobbar så mycket o när ja väl jobbar så klagar jag,haha! Men nu orkar inte min kropp jobba längre även om mitt psyke vill, blir såååå rastlös av o bara gå hemma så ja blir tokig!

Jobbade i helgen och har sån himlans värk i hela kroppen,foglossningen gör så ont så ja knappt kan gå,ont i rygg och onda sammandragningar,trött som bara den. KANSKE dax o lyssna på kroppen att jag inte orkar jobba längre.....Hoppas såååååååååååååååååååååå att jag får igenom min HP. Vet inte hur jag ska göra annars!!!

Förresten e de nån mer som fått myrkrypningar i benen??? Jag kan inte sova pga av detta,så irriterande,får ligga o sparka o sparka för de sticker i benen hela tiden. Hade så förra grav med minns jag....då fick jag sova med byxor på,haha!!!

Har packat upp vagnen nu med idag....åh vad jag längtar efter o få pimpa den o lägga lilla bebis i den,hihi!

• Willes Mamma 08
    NhjärtaD skrev 2010-10-11 13:04:47 följande:
    jag har aldrig fått nått start paket från nått ställe...
    Tyvärr måste man ju själv anmäla sig m,m om man vill ha tex babyproffsens paket m,m!
    Men ur usel utbud i sverige om man jämnför med vad 2barnsmamman får i danmark,kanske man skulle regga sig på 2 adresser;)
    Men fick du aldrig påsar på BB?? jag fick 2 st med massa fint o bra i
  • Willes Mamma 08
    mamma smurfen skrev 2010-10-11 13:29:14 följande:
    Känner oxå av myrkrypninar i benen...till å från....
    har hört att bananer hjälper, å de äter jag minst 2 om dagen, vatten ska oxå hjälpa så de dricker jag...
    men för mig uppträder problemen xtra tydligt då man slarvat  med vad jag ätit, dvs FET mat å myck sötsaker har gjort att min ben lever ett eget liv.....
    Ah de e så jobbigt:( hehe,ja,mycket godis har ja ju ätit på sistone....får sluta me de dåe
    ludicrous skrev 2010-10-11 13:34:33 följande:
    Har också ett fruktansvärt kryp i benen, det gör mig galen! Jag värmer en vetekudde, skållhet, o har benen på, det fungerar hyffsat faktiskt :)
    Har du fått dina papper från FK?
    Nej inte fått dem än:( de e såååå sega!!!!
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-11 14:12:02 följande:

GravidHallonbladsthe pratetGravid

När ska ni dricka Teet ?
    När kommer ni att börja när i November ska ni dricka detta ?
    Var beställer ni någon stanns?
    Det går ju att köpa från Hälso butiken men jag bor i danmark och har inte detta möjlighet.
    Vill ha i TEE påstar som innan och inte lös TEE alls.

Ja ska nog börja i v 35. Blir väl i början av nov då för min del. Jag ska köpa på hälsokost. Finns de ingen webbbutik som säljer??? Har för mig jag sett andra som köpt från nätet!
  • Willes Mamma 08
    NhjärtaD skrev 2010-10-11 15:50:09 följande:

har inte fått nått på BB med de andra två....

tack för adresserna iaf

Willes Mamma 08 skrev 2010-10-11 13:23:19 följande:

Gash! Måste klaga lite..... haha! klagar för ja inte jobbar så mycket o när ja väl jobbar så klagar jag,haha! Men nu orkar inte min kropp jobba längre även om mitt psyke vill, blir såååå rastlös av o bara gå hemma så ja blir tokig!

Jobbade i helgen och har sån himlans värk i hela kroppen,foglossningen gör så ont så ja knappt kan gå,ont i rygg och onda sammandragningar,trött som bara den. KANSKE dax o lyssna på kroppen att jag inte orkar jobba längre.....Hoppas såååååååååååååååååååååå att jag får igenom min HP. Vet inte hur jag ska göra annars!!!

Förresten e de nån mer som fått myrkrypningar i benen??? Jag kan inte sova pga av detta,så irriterande,får ligga o sparka o sparka för de sticker i benen hela tiden. Hade så förra grav med minns jag....då fick jag sova med byxor på,haha!!!

Har packat upp vagnen nu med idag....åh vad jag längtar efter o få pimpa den o lägga lilla bebis i den,hihi!

Får be om att träffa en läkare annars som kan sjukskriva dej...det fick jag göra...

men e ju inte säkert att F-kassan går med på de bara för att läkaren sjukskriver än,då står man där utan inkomst,de e ja så himla rädd för Känns som man sitter lixom mitt emellan o vet inte hur man ska ta sig till.
    NhjärtaD skrev 2010-10-11 15:56:22 följande:
    okej, får göra det då

ne jag fick juh inte det,  måste man be om det ele?
    Momalicious skrev 2010-10-11 14:46:58 följande:
    Jag tänker inte dricka det alls. Tror inte det funkar haha. Dessutom vill jag ju gärna att bebis kommer i januari. Men som sagt, tror inte att det funkar. Om det hade funnits några knep som faktiskt funkade så hade ju ALLA vetat om det liksom. Så ja, jag har inget behov av det faktiskt. Bebis kommer när han vill!
    Kommer inte jag heller göra, inte gjort det med de andra....
    Ne inte på BB ska man behöva be om de....de ska varje nybliven förälder få till sin bebis oavsett hur många barn man har innan m,m! Så himla konstigt att du inget fick då jue?? Men om de inte ger dig något denna gången heller så fråga och har de inga sådana kitt o ge på ert BB, så kan du maila till Libero och be om o få en sådan babypåse hem på posten för att tex ditt BB inte har sådana. Vet i varje fall att om man tex aldrig ligger på BB utan ligger på NEO så får man tyvärr ingen sådan påse. Så de har fått maila Libero o be om en sådan sen.
  • Willes Mamma 08

Stor bild nu,hahaha! Men detta fick jag i ett sådant BB paket år -08. Samt fick man en påse till med lite andra saker i:) en DVD för barn,body,tidning,mer blöjor m,m

• Willes Mamma 08
    Sandragumman skrev 2010-10-11 18:06:02 följande:
    HALLÅ TJEJER!!!!!

Jag fick beviljad HP fast jag abra är tim vikarie inom hemtjänsten och jag hade inte inbokat några pass alls för framtiden!!!!
    Det gick!!!!!! De  var inte omöljigt!!!!

så från den 19 alltså tisdag nästa vecka kan man vara hemma med samvete:P
    Wiiii grattis Du skänker hopp till oss andra i samma sitsHjärta 
    Skrev du bara din årsinkomst räknad i snitt på de antal timmar du jobbat detta år??
    Åh,kan ja inte få hem mina HP papper,blir galen att de ska va så segt, sen måste ja beställa ett nytt papper då jag råkade skriva massa fel på det jag har! Grrr....
    Skrev du att du ville gå hem från o med den 19?? Fy tusan så skönt...vill med gå hem nu känner jag!
  • Willes Mamma 08

Nån som vet när F-kassan har sitt bryt??

• Willes Mamma 08
    Stefanie skrev 2010-10-11 19:02:34 följande:
    Hur menar du med bryt?
    Kan inte förklara,haha! Men tex på mitt jobb så körs lönen efter den 15:e- 15:e. A-kassan kösr  17:e-17:e. Alltså inte från den 1 till den sista i varje månad som man kanske kan tro
  • Willes Mamma 08
    Sandragumman skrev 2010-10-11 19:10:24 följande:
    Jag skickade bara in mitt arbetsgivarintyg samt alla papper ang hp sen räknade försäkringskassan ut ett snitt, dvs hur mycket jag har i ungefär årsinkomst med hjälp av min lön och de timmar jag jobbat under en viss tid bakåt, de är väl 6 mån bakåt de räknar tror! Så jag har nog inte gjort så mycket själv! Jo jag räknade ut när jag tidigast kunde få hp å sökte från de datumet och de blev den 19/10- 6/12!
    Hoppas du förstod mig gormiga förklaring
    ah tack är det 60 dagar va?? i så fall kommer ja få från den 13:e nu,men e ju lite tajt,hehe! Så får nog söka om nåe vecka el något Hur fort fick du ditt svar??
Svar på tråden December Bebis 2010 :)