Inlägg från: Willes Mamma 08 |Visa alla inlägg
  • Willes Mamma 08

December Bebis 2010 :)

Emelle skrev 2010-10-14 07:51:24 följande:
    Nja, jag är inte det minsta oroad över min "svacka" på SFkurvan. Jag ligger inte under den understa linjen utan straxt över. Med pojkarna låg jag på normalkurvan, men med Emilia låg jag under och hon vägde 3015g, född på BF så nån minimini bebis kommer jag inte få...
    Därimot kan det ju ha med fostervattenmängd osv att göra också hur stort sfmåttet är så därför är det ju viktigt att hålla koll. Har en bekant (en du vet vem det är som fick barn för drygt en månad sen) som låg på -26% "tillväxt" och ut kom en liten, men inte föör liten bebis.
    Så jag oroar mig inte och det är många veckor kvar för lilla A att växa på med ju!
    Vi hinner säkert upp på normalkurvan, och om vi inte gör det så föredrar jag en liten bebis framför en stor faktiskt

Så er lilla skrutt ligger snett? Kan du känna själv hur h*n ligger?
    Vi kan jättetydligt känna A´s huvud. Hon ligger neråt i dagslägen. Nästan läskigt att känna det så väl!
    NhjärtaD skrev 2010-10-14 10:08:31 följande:
    Luktar fostervatten nått?
    Vet inte hur de luktar,mitt fostervatten gick på förlossningen då de stack hål på hinnan,men har hört att de e som o kissa på sig, alltså de droppar hela tiden,de gör de ju inte om man kissar på sig el har flytningar.
    Tror du att ditt vatten gåttFörvånad?
    Mamma till underbara lilla William 080419 ♥
  • Willes Mamma 08
    Emelle skrev 2010-10-14 07:51:24 följande:
    Nja, jag är inte det minsta oroad över min "svacka" på SFkurvan. Jag ligger inte under den understa linjen utan straxt över. Med pojkarna låg jag på normalkurvan, men med Emilia låg jag under och hon vägde 3015g, född på BF så nån minimini bebis kommer jag inte få...
    Därimot kan det ju ha med fostervattenmängd osv att göra också hur stort sfmåttet är så därför är det ju viktigt att hålla koll. Har en bekant (en du vet vem det är som fick barn för drygt en månad sen) som låg på -26% "tillväxt" och ut kom en liten, men inte föör liten bebis.
    Så jag oroar mig inte och det är många veckor kvar för lilla A att växa på med ju!
    Vi hinner säkert upp på normalkurvan, och om vi inte gör det så föredrar jag en liten bebis framför en stor faktiskt

Så er lilla skrutt ligger snett? Kan du känna själv hur h*n ligger?
    Vi kan jättetydligt känna A´s huvud. Hon ligger neråt i dagslägen. Nästan läskigt att känna det så väl!
    En bebi på 3kg räcker gott o väl William vägde 3645gram, mer hade jag inte velat att han vägde!
    Men flickor väger väl överlag mindre än killar va??
    Ja hennes kille vägde ju lite,så mini söt!
    Men en kompis till mig gick 2 dagar över tiden o henens vägde 2.500gram. Vet inte varför hennes vägde så lite,hon fick ju gå på kontroller o så hela tiden,men va ingen fara för bebis.

Ja,den ligger med rumpansnett  uppåthöger o trycker så magen är alldeles sne ibland,haha!helt tomt på vänster sidan! huvudet har jag inte känt...gud ja,måste va lite läskigt o känna så himla tydligt...hihi! Men samtidigt mysigt
  • Willes Mamma 08

I natt drömmde jag en helt sjuk dröm!
    Att jag kunde se bebis jätte tydligt genom magen,att lixom ansiktet och händerna kom fram som konturer under  skinnet el vad man ska säga, och jag kunde lixom ta tag i huvudet och hålla om de som om de vore en knöl på magen,haha sååååååååååååååååå grymt läskigt det va! Men i drömmen tyckte jag bara bebis va sååå fin!
    Skulle ta kort på den,men då vaknade jag,haha! ja sjuk dröm!

• Willes Mamma 08
    NhjärtaD skrev 2010-10-14 10:58:55 följande:
    När mitt vatten gick med sonen så var det inte riktigt så här,men man kan juh läcka lite, var lite det jag tänkte på, men det var nog bara en äckligt stor flytning som typ gick igenom både trosa & byxa Obestämd
    uh ja,de e inte fräscht, har me sånna där stora vattniga flytningar så man faktiskt tror att man kissat på sig,haha blir helt dygnsur,usch! Tur de finns trosskydd
    Får hoppas de va flytningarna nu....men håll lite koll o uppdatera
  • Willes Mamma 08

Gah hemgjord vätskeersättning smakar ju för grymt illa,både utan och med sagt fick ja sonen de då han hade kräksjuka, apoteket va inte öppet,så fick göra egen...smakade o fy o blä...kunde knappt få i mig en liten droppe.

Idag är lille plutten hos sin mormor hela helgen så ja o sambon kan få något gjort här hemma
    Vi har spacklar o slipat o målat,trapphus,hall,wille rum och nu ska sambon ta tag i trappan o måla den! Puh e helt slut...i morron blir de o måla se sista o sen städa!!!
    Skönt att man kommer liiiite närmare ordning o reda här hemma

Nån som ska till ullared snart???

• Willes Mamma 08

haha...många stavfel....ah märks jag e trött,hahaha!

• Willes Mamma 08

Wiii ja vill med till ullared,funderar på o åka nästa helg,e då i v33,nästan v 34 då jag byter på måndagar, för sen vet i katten om ja orkar,hihi!

• Willes Mamma 08
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-16 21:05:28 följande:
    Nu sitter man här ensam barnen sover och sambon åkte in till akuten ca 1 timme här ifrån han har haft feber i 4 dagar och hostar o slemmig i halsen o ringde till nattläkaren o dem sa att han skulle in nu o fick en tid 21.20 så dem få se om han fått något ..
    oj....de lät inge vidare...hoppas de inte är något farligt.....många som fått luginflamation nu tycker jag. Hoppas han kryar på sig...
  • Willes Mamma 08
    NhjärtaD skrev 2010-10-17 21:47:38 följande:
    Men hon hade väl redan flyttat? Hon visade juh kort på hur hon hade inrett deras sovrum juh...
    har jag med helt missat!!

Har missat massa nu när ja inte varit så aktiv i helgen,hihi!!

I helgen har vi målat o målat här hemma...heeelt slut i rygg o fogar,kan knappt gå idag,tur ja inte ska jobba!!!
  • Willes Mamma 08

Åh glögg som e så gott.....kan ja inte va utan,hihi!!!Men alla e väl inte alkohol i??

Svar på tråden December Bebis 2010 :)