Emelle skrev 2010-10-14 07:51:24 följande:
Nja, jag är inte det minsta oroad över min "svacka" på SFkurvan. Jag ligger inte under den understa linjen utan straxt över. Med pojkarna låg jag på normalkurvan, men med Emilia låg jag under och hon vägde 3015g, född på BF så nån minimini bebis kommer jag inte få...
Därimot kan det ju ha med fostervattenmängd osv att göra också hur stort sfmåttet är så därför är det ju viktigt att hålla koll. Har en bekant (en du vet vem det är som fick barn för drygt en månad sen) som låg på -26% "tillväxt" och ut kom en liten, men inte föör liten bebis.
Så jag oroar mig inte och det är många veckor kvar för lilla A att växa på med ju!
Vi hinner säkert upp på normalkurvan, och om vi inte gör det så föredrar jag en liten bebis framför en stor faktiskt
Så er lilla skrutt ligger snett? Kan du känna själv hur h*n ligger?
Vi kan jättetydligt känna A´s huvud. Hon ligger neråt i dagslägen. Nästan läskigt att känna det så väl!
En bebi på 3kg räcker gott o väl

William vägde 3645gram, mer hade jag inte velat att han vägde!
Men flickor väger väl överlag mindre än killar va??
Ja hennes kille vägde ju lite,så mini söt!
Men en kompis till mig gick 2 dagar över tiden o henens vägde 2.500gram. Vet inte varför hennes vägde så lite,hon fick ju gå på kontroller o så hela tiden,men va ingen fara för bebis.
Ja,den ligger med rumpansnett uppåthöger o trycker så magen är alldeles sne ibland,haha!helt tomt på vänster sidan! huvudet har jag inte känt...gud ja,måste va lite läskigt o känna så himla tydligt...hihi! Men samtidigt mysigt