Inlägg från: Willes Mamma 08 |Visa alla inlägg
  • Willes Mamma 08

December Bebis 2010 :)

linasmama skrev 2010-10-18 17:23:50 följande:
    Nu har vi köpt nappar, blöjor och tvättlappar, vågar inte vänta längre efter igår. Ska ner på onsdag på stan och köpa mjölkuppsamlare och babyolja. Sen är jag klar! Bara kvar att ta hem vagnen från mamma och bädda den och sängen Känns så skönt då jag knappt tar mig ut till bilen längre pga mina sammandragningar..

Ska åka till sthlm i helgen till min sambos systrar och min pappa och syster. Tänker ta med babyskydd och kläder för säkerhetens skulle. Är jätte nojig hela tiden nu!
    oh så härligt o ha allt klart! Vi (el jag ) är inte ens i närheten av färdiga.....blir ju mest ja som får köpa o planera,hehe!

Vi har kvar skötbord o alla hygien artiklar,filat,täcken,kuddar,kläder. Känns som de enda vi har e vagn just nu!!
    Men i helgen blir de förhoppningsvis Ullared o nästa helg IKEA för o shoppa de sista,sen ska jag bara vara hemma o njuta o pyssla inför bebisens ankomst=)

Nån som gjorde klart eran babyhörna med säng och skötbord???
    Mamma till underbara lilla William 080419 ♥
  • Willes Mamma 08
    delifi2 skrev 2010-10-18 20:51:50 följande:
    nu är det bara 2 dar kvar tills onsdag då jag äntligen ska på tul, ska bli så kul att se vad det blir för något

Sen ska jag börja dricka hallonte

Här har det lugnat ner sig med både värkar och sd, hade ju mycket ett tag men nu får jag bara nån sd nån gång på kvällen tycker det är skönt att det avtgit
    Åh så skoj...ska ni ta reda på könet då??  Vilken vecka är du i?? Ska med börja dricka hallonblads te,(funkade inte förra gången,men ja ger inte upp ) Men läste nånstans att man inte skulle dricka de innan v 35? kan de stämma??
  • Willes Mamma 08
    AnnaCL skrev 2010-10-19 07:20:48 följande:
    Vad tycker ni att man ska införskaffa från apoteket? Tips?
    Det jag ska köpa är babyolja till bebis rumpan,tvättlappar(inte de i skum),inytiol salva, Topps o sådant har jag hemma till naveln, sen till mig, stora tjocka bindor och amningsinlägg. Sen kommer ja inte på något mer just nu,men nån annan som kanske vet??
    ÄlskarNova skrev 2010-10-19 08:26:22 följande:
    Åhh, jag är såå avundsjuk! Min syster har nu åkt in till förlossningen..har haft värkar hela natten och slemmisen har släppt helt. Hon tror att hon blir hemskickad igen, men det tror inte vi. Sist hon åkte in med storebror för en "koll" var hon öppen 6cm! så hon har säkert hög smärttröskel. 
    Hon har BF den 27/10.

Ska bli spännande att se under dagen när hon ringer..Baby 
    Så spännande Du får hålla oss uppdaterade oxå hur de går för din syster=) Shit 6 cm,jag trodde jag skulle dö  då va jag bara öppen 3 cm när ja kom in på förlossningen,haha en redig vekling e jag
  • Willes Mamma 08

Usch i går va en depp dag, hoppas denna dagen blir bättre,men regnar för fullt här och jag måste ge mig ner på stan o köpa ett par utebyxor till sonen till dagis! GAH! El om sambon för följa med efter jobb,hehe!
    Kanske blir snabbmat idag....mc donalds e jag sugen på

Vad har ni köpt i klädesväg till bebisen?? Tex hur många body´s,byxor,strumpor??? Ja vad behöver man ha hemma??

• Willes Mamma 08
    Sandragumman skrev 2010-10-19 10:02:33 följande:
    Jag kommer nog klä bebis som jag gjorde med sonen! Body och byxor samt sockar, tunn koffta och på de en fleeceoverall ! Sen ligger bebis i babyskyddet med en liten filt de räcker sen får man ju ändå öppna upp kläderna när bilen blivit varm!
    Samma här! Men kanske skippar koftan, overallen e rätt tjock vi köpt...en tjock fleece overall.

Fan min klantskalle! Vet att man kan måla med vattenburen färg på väggar osv utan att de ska vara farligt för bebis!
    MEN nu har jag målat våran lilla TOA med sån där våtrumsfärg...kände inget i början,men när jag nästan va klar,känner jag hur det luktar lixom lackfärg(som man absolut inte ska måla med). E nu skit skraj att det är farliga ämnen i den färgen???
    Nån som vet? Gjort är ju gjort,men jag ångrar mig så nu. Tänk om de skadat bebis??
  • Willes Mamma 08
    mamma smurfen skrev 2010-10-19 12:47:12 följande:
    Tror inte de e någon större fara, det handlar ju om en gång, eller har du målat med den färget ett antal ggr under några dagar/någon vecka ?

Ring din MVC om du är orolig, eller sjukvårdsupplysningen.

Kram 
    Ja målade nu i 2 1/2 timme. Helt yr!  Hämtade grabben på dagis nu och när ja kom hem luktade de lite ut i huset. o när ja öppnade toadörren bara stack de i ögonen o luktade så starkt så man höll på o tuppa av, aldrig varit med om något liknande,va e de för skit de har i våtrumsfärgen egentligen!
    Sambon kommer ju få måla klart stackarn,knappt så jag vill han ska behöva va i de där starka
    Stackars de som jobbar som målare.

Varför tog ja inte reda på de innan ja börja måla...suck på mig själv!! Hoppas,hoppas att bebis hjärna e utvecklad så de inte stör så jätte mycket,men några hjärnceller försvann nog både hos bebis o mig
  • Willes Mamma 08
    Stefanie skrev 2010-10-19 13:51:21 följande:
    Jag tror verkligen inte att du behöver oroa dig. I vilket fall kan du inte göra det ogjort så det är bara att bestämma dig för att det inte var någon fara. 
    Så sant...men jobbigt när de gnager inom mig
    Emelle skrev 2010-10-19 13:59:09 följande:
    Vi har köpt sjukt mycket kläder.
    Allt från strl 45-56.
    Massor av bodys
    4-5 tjockare tröjor/kofton.
    Tunnare byxor, tjockare byxor, jeans. Flera flera av varje.
    Stumpbyxor, små strumpor i mängder, sockar
    Typ tusen klänningar....
    Fleece koftor, 2 overaller och 6 mössor och lika många tossar...

Ja jag skulle kunna fortsätta i evigheter. Det är massor mer
    Det är alldeles för mycket.
    När vi fick veta att vi skulle få en flicka gick jag (oich gör fortfarande) bananas!!!

Hem från BB blir det väl body, byxa mössa och vår pop overall.
    Inga konstigheter!
    Man lägger ju nån filt med över dom i bilstolen...
    Oj,ja de va mycket,hihi!!! Tycker det är mycket lättare o köpa sen när de kommer upp i stl 62. Finns mer o välja på då, o för mycket  62 vill ja ju inte köpa på mig nu:)
    Men de e bra,då fick jag lite tips:) Ses på torsdag!
  • Willes Mamma 08
    delifi2 skrev 2010-10-19 14:21:53 följande:
    japp det ska vi göra eftersom det är sista barnet så måmste jag göra det känner jag, har kläder kvar sen döttrarna var små vilket är 20 år sen!!!

har ingen aning om när de börjar funka men jag hoppas det funkar, detvet man ju inte, vissa säger att det inte funkar att det inte gör så att bebisen kommer tidigare men det vet man ju inte heller eftersom man inte vet när bebisen kommer alls. Man jag får iaf sd av det och eftersom sd gör att tappen mjuknar upp så tror jag att det hjälper.

Har knappt sova alls inatt vet inte vrf har sovit oroligt, tror det beror på sonen som har hostat inatt, hela sängen luktar tigerbalsam just nu eftersom jag smörjer på grymt mycket innan jag går å lägger mig och tar en fleccefilt på höfterna och sen så täcke så det blir riktigt varmt runt om i höfterna och det hjälper tycker det är så skönt

BLir ingen babysim idag med William vi har haft så dåligt med pengar den här månanden så igår sålde vi en gammal skärm och högtalare så det blir till att handla lite idag så jag orkar inte med att både handla och gå på babysim.
    Köper du ditt från hälsokost?? Hum,måste ta mig en tur dit sen Pröva tänker jag defenetivit göra denna gången, haha allt för o få i gång de Förra gången åt jag färsk annanas o andra huskurer,haha ja man blir "desperat" de sista Så mysigt med babysim......vill jag med gå på sen med min lilla!
  • Willes Mamma 08
    MrsHelgesson skrev 2010-10-19 14:55:14 följande:
    Usch, jag får ångest när jag läser om hur andra planerar BB-väska och bebiskläder. Jag tänker inte alls på det än, jag har sju veckor kvar. Jag tar saker som det kommer. Vill inte ens tänka på förlossningsdagen. Av någon anledning blir jag bara deprimerad.
    jag har med 7 veckor kvar men känner precis tvärtom,e skit stressad o vill ha allt fixat så jag sen bara kan njuta av den sista tiden med o plocka o titta o pilla på alla saker man köpt o drömma   För i slutet kommer ja inte orka springa runt på stan för o handla,hihi!
  • Willes Mamma 08
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-19 15:47:08 följande:
    Orkar inte gå igenom allt jag har till Elias men jag kan vissa ett bild
    Bilder e alltid roligare Shit ja...jag har inte ens en bråkdel av kläder som du har,hihi! Verkligen dax för mig o handla på mig lite Ska förhoppningsvis till Ullared i helgen,men kläder blir nog nästa helg när vi ska åka till en större stad o även gå på IKEA
Svar på tråden December Bebis 2010 :)