Inlägg från: Willes Mamma 08 |Visa alla inlägg
  • Willes Mamma 08

December Bebis 2010 :)

Momalicious skrev 2010-10-20 10:09:00 följande:
    Hoppas på samma sak här, har verkligen inte tid eller lust att föda barn nu. Alltså, han är ju på tok för liten och vi har inte allt nödvändigt hemma.. Mardröm! Men det är nog bara förvärkar! :)

Nu ska jag iväg till körskolan. Längtar efter körkortet så jag slipper åka buss!
    Det e min mardröm med att bebis skulle komma nu,hur mycket jag än längtar så vill jag den ska bakas färdigt lite till och hinna o köpa in allt som behövs samt få lite,lite mer gjort här hemma med renoveringen;)
    Mamma till underbara lilla William 080419 ♥
  • Willes Mamma 08
    Emelle skrev 2010-10-20 10:46:47 följande:
    Goddagens.
    Kör slapp morgon här och går fortfarande i pyjamas..
    smabon slutar kl tolv och då ska vi åka och köpa babyskydd.
    Vad har ni valt för modell/märke?
    Vi ska köpa en Brio Primo som passar med vår vagn. supersmidigt att kunna fästa bilstolen i chassit när man ska handla osv ju!
    Sambon ska få välja färg...jag hoppas på helsvart!!

Har budat på en åkpåse på tradera idag och köpt ett nytt vitt spjälskydd (att det skulle vara sååå svårt att hitta ett vitt bredd skydd trodde jag aldrig)

Väntar på att få en POP skötväska...och sen tror jaga tt jag har allting klart faktiskt!!

Bara blöjor, och skötbords artiklar, typ salvor, våtservetter osv (skötbädd är ju klart redan) samt flaskor och ersättning kvar. men det tar vi i början av December..känns tidigt ännu.
    Skönt att vi nästan är klara iallafall. Men vad ska jag sysselsätta mig med nu då??
    Vi ska låna de babyskydden man får låna från Jannebanan. Gjorde de med William,då fick vi en helt ny, tyckte de va jätte bra. Acta craco,den som är lite mer ombonad. Lyllo dig som e helt klar önskar ja med va de,men e typ tusen saker kvar....blir inte Ullared denna helgen så får bli nästa,men blir nog Ikea i varje fall i helgen,köpa skötbord m,m. samt skötväska o kläder Har du inga bilder o visa?? Så skoj med bilder,hihi!
  • Willes Mamma 08
    Emelle skrev 2010-10-20 10:46:47 följande:
    Goddagens.
    Kör slapp morgon här och går fortfarande i pyjamas..
    smabon slutar kl tolv och då ska vi åka och köpa babyskydd.
    Vad har ni valt för modell/märke?
    Vi ska köpa en Brio Primo som passar med vår vagn. supersmidigt att kunna fästa bilstolen i chassit när man ska handla osv ju!
    Sambon ska få välja färg...jag hoppas på helsvart!!

Har budat på en åkpåse på tradera idag och köpt ett nytt vitt spjälskydd (att det skulle vara sååå svårt att hitta ett vitt bredd skydd trodde jag aldrig)

Väntar på att få en POP skötväska...och sen tror jaga tt jag har allting klart faktiskt!!

Bara blöjor, och skötbords artiklar, typ salvor, våtservetter osv (skötbädd är ju klart redan) samt flaskor och ersättning kvar. men det tar vi i början av December..känns tidigt ännu.
    Skönt att vi nästan är klara iallafall. Men vad ska jag sysselsätta mig med nu då??
    vart hittade du spjälskyddet förresten någonstans?? Vill med ha ett i vitt,hade ett från IKEA till William,TOTALT värdelöst va de, o fult dessutom,men hittade inget annat vitt då!
  • Willes Mamma 08
    Stefanie skrev 2010-10-20 14:08:54 följande:
    Har varit på föräldrautbildning med sambon hela förmiddagen. Det var riktigt trevligt faktiskt!

En grupp med 6 par var vi och nästan alla var ju fantastiskt trevliga och jag började direkt drömma om hur kul det skulle vara om man kunde få bra kontakt med några av dem och börja umgås. Får väl se hur det blev!

Dumt nog drog mina sammandragningar igång efter halva utbildningen, tror att jag väntade för länge med att kissa, så de håller fortfarande igång. VI åt lunch i närheten och kom precis hem, men om 20 minuter ska jag hoppa på bussen igen och åka på lektion. Jag sökte nämligen 2 kurser på dagtid i skolan som håller på fram till jul. Känns roligt för jag vet att läraren är bra, MEN promenaden dit från bussen är inte nådig vilket skrämmer mig, speciellt när jag redan har förvärkar trots att jag sitter hemma i soffan... Dessutom är det ju osäkert om jag ska hinna läsa klart kursen, men det är väl bara att hålla tummarna..!

Skoj med F-grupp Ja va ju på en förra veckan o i morron e de dax igen...va la kanske inte jätte skoj förra gången (lär väl bli samma) då vi va alldeles förmånga i gruppen, både de som skulle ha i nov och dec... tycker jag va trist,bättre de hade delat upp de som ska ha i nov,respektive dec,så man kan få lite mer kontakt,nu känns de ju som om man inte kommer o kunna komma någon nära m,m! Så de va lite trist,men de blir nog bra i slutändan
  • Willes Mamma 08
    ÄlskarNova skrev 2010-10-20 18:08:24 följande:
    Jag har hittat ett vitt här: www.babyland.se/spjalskydd-sang-standard-vit_...
    Oh tack Det va fint. Närmaste babyland blir norrköping för mig,hum! Men babypproffsen kanske har likadant?? det är lite närmare.
  • Willes Mamma 08
    Ninnie81 skrev 2010-10-20 19:44:19 följande:
    hej brudar. Nu har äntligen våran lillprins kommit. Efter 3 dagars försök av igångsättning så blev ja till slut snittad idag. Våran lilla plutt föddes 14.08 och vägde 1938 gram. Så snygg. Lutar mot en Neo. Kram på er alla
    Helt missat,varför skulle du bli igångsatt?? GRATTIS i varje fall till lilla NEOBaby Hjärta 
  • Willes Mamma 08
    NhjärtaD skrev 2010-10-20 19:49:14 följande:
    jahopp, nu sitter man med förväkar ele värkarObestämd 5-8 min emellan....får se hur denna kväll slutar...hållt på i 3 timmar ca.

vi träffades 2003 på en fest, först var vi bara kompisar men det har alltid funnits en attraktion. 2006 började vi träffas lite smått, men efter ca 6 mån avtog det. men vi har alltid varit vänner. februari 2009 började vi på att igen & nu är vi förlovade & väntar en skatt tillsammans ÄNTLIGEN!!!
    Kommer gifta oss till våren 2011. Älskar honom överrallt annat & han ger mej komplimanger varje dag & vi messar alltid när vi är ifrån varann. Han är min själsfrände!!!
    Oj,vad alla bebisar vill ut,hihi!! E kanske vädret som lurar...känns som vinter fast de ska va höst Ska du åka in till förlossningen?? Lycka till,men hoppas den stannar inne lite,lite till
  • Willes Mamma 08
    NhjärtaD skrev 2010-10-20 19:59:19 följande:
    haha kanske de

ne tror inte nått är på G, den bara jävlas lite, ska testa dusch & alvedon först, lite senare...
    Du får uppdatera hur de går om du orkar...man blir ju så nyfiken
  • Willes Mamma 08
    Sandragumman skrev 2010-10-20 20:06:25 följande:
    Men var de inte så att vattnet hade gått för ninnie81?! De var väl därför hon blev igångsatt efter några dagar!
    aha ok ja jag hade totalt missat att hon åkt in.
  • Willes Mamma 08
    Stefanie skrev 2010-10-20 21:01:32 följande:
    Förresten, vad är det ni ogillar med ikeas spjälskydd? Har inte kollat på det annat än på nätet...
    Jag gillar de inte då det är så himla sladdrigt och sitter inte still,bara korvar sig och är för tunt. sen tycker jag det är alldeles för kort,vill ha ett som e högre och som har mer stadga.
Svar på tråden December Bebis 2010 :)