Inlägg från: Willes Mamma 08 |Visa alla inlägg
  • Willes Mamma 08

December Bebis 2010 :)

Sandragumman skrev 2010-10-11 19:51:51 följande:
    Har dom inte brutet 20:e till 20:e Har för mig de men ej säker!

Jag fick vänta ungefär 1- 1,5 vecka på svaret
    ah tack Hoppas jag hinner skicka in mina papper då innan den 20:e så jag kan gå den 20:e;-P

Har du lämnat in de papper om din inkomst som du fick när du skickat in ditt moderskapsintyg?? Jag har skrivit fel på det o måste ha nytt,men hittar inge på deras hemsida??? antar man får ringa o beställa ett,men tar ju sån tid för dem o skicka. Kan man skicka in sina HP papper innan man skickar in de andra??
    Mamma till underbara lilla William 080419 ♥
  • Willes Mamma 08
    Sandragumman skrev 2010-10-11 20:04:58 följande:
    Jo de går ju men de går ju inte nå fortare för de, dom måste ju ha alla papper hur som hellst! Men på FK hemsida får man ju in på föräldrar -> vänta barn -> havandeskapspenning och längst ner på den sidan finns ju två länkar å en av dem är ju pappret du behöver å då är de ju bara att skriva ut det! Ja jag lämnade arbetsgivarintyg för 1 år tillbaka bara för att vara på den säkra sidan jag kunde inte skicka ett moderskapsintyg nu när jag sökte hp för jag hade redan skickat de när jag ansökte/ lämnade uppgifter ang min föräldrapenning! Så jag skrev bara på blanketten att jag inte bifogar nå sånt eftersom de redan ska finnas hos dem!
    ah men det är den blanketten jag menar,som man fick i samband med moderskapsintyget/f-pennningen. Kan man skicka in den senare än de 2 andra blanketterna om HP?
  • Willes Mamma 08
    Sandragumman skrev 2010-10-11 20:22:52 följande:
    Hmmm men jag hänger nog inte med här! Jag fick ju mitt modeskapsintyg direkt i handen när jag var hos BM! Men de är

haha ne ja som e så dålig på o förklara Men när du skickat in ditt moderskapsintyg så fick du ju hem papper där du skulle fylla i din inkomst m,m det heter uppgifter: inkomst och årsarbetstid för en anställt.

Fick du inte de pappret kanske??

El de har inte med HP:n o göra alls???

• Willes Mamma 08
    Sandragumman skrev 2010-10-11 20:40:15 följande:
    De lät nog mer som de pappret jag fick nu när jag sökte hp! Men där var de redan förtryckt allt och de var mest att jag skulle ändra om de var nå som var fel! Nä jag har inte behövt fylla i sånt själv men de kanske har att göra med att försäkringskassan räknat ut det åt mig och sen finns ju allt i datan! Hoppas jag förstod dig, hahaha jag har oxå svårt att förklara ibland men ibland sämst på att förstå
    ah ok ja jag får ringa till dem i morron igen.försöte idag 2 gånger men blev inte ens placerad i kö för de va så många som ringde,alltså dax o skaffa ett annat system kanske! f-kassan ska va så struliga o jobbiga jämnt
  • Willes Mamma 08

Va hos BM idag....sa att jag hade skit ont i fogarna,ryggen m,m! jobbade idag o trodde min kropp skulle slitas sönder av all värk. Men kämpade på. Men BM sa inget om sjukskrivning utan henne va mina alternativ om jag inte fick HP att använda min F-penning.....jippi,jätte skoj el inte!

Men får ja inte HP ska jag proppsa på sjukskrivning som tusan! Tänker inte ge mig!

Idag på jobbet (jobbade på ett "nytt" ställe som jag inte trivs på) så kläcker en karl jävel ut sig...ja ha,här kommer en till tjockis och ska jobba, att de alltid ska skicka sånna!! DAH,hade lust o klippa till fan skapet! (sorry jag svär) Men blir så arg bara jag tänker på de. Va glad att nån överhuvudtaget kommer till de där hemska jobbet!! Usch!
    Lixom gillar inte ordet tjockis när det används i ett negativt samband! E tusan ingen som säger tjockis till en annan på jobbet som verkligen e FET! 

På tal om jacka så kommer jag ha de jackor jag har, får ha halsduk o nåe tjocktröja...alternativ frysa om magen,haha! Kommer INTE köpa ny!

• Willes Mamma 08
    NhjärtaD skrev 2010-10-12 10:39:25 följande:
    ne det e juh de tyvärr jag bara väntar & väntar på besked.....ja jag verkar ha hamnat i ett jäkla hål....men du får säkert HP om din chef skrev på, min gjorde juh inte det Obestämd

okej, tack....vad konstigt då, har juh ändå fött 2 barn innan & inte fått nått...jaja, vi ber om det denna gången, kanske maila Libero med hahaha
    Sandragumman skrev 2010-10-11 18:06:02 följande:
    HALLÅ TJEJER!!!!!

Jag fick beviljad HP fast jag abra är tim vikarie inom hemtjänsten och jag hade inte inbokat några pass alls för framtiden!!!!
    Det gick!!!!!! De  var inte omöljigt!!!!

så från den 19 alltså tisdag nästa vecka kan man vara hemma med samvete:P
    Vilken tur!!!! härligt & grattis!!
    Ja,jag hoppas verkligen jag får HP, han sa att ingen fått nej då han skivit de papprerna. hehe bara för de så e de la första gången nu

Du va sjukskriven va??? Vad skrev din dr  förnågot??
    Ja,maila du dem o be om o få en För läste att vissa kommuner inte ger ut sådana BB påsar! Dåligt,men maila så får du en
  • Willes Mamma 08
    ludicrous skrev 2010-10-12 16:57:49 följande:
    Jobbade egentligen delad tur idag. Hade ju inte känt vebis sen igårkväll, så jag tänkte att jag bara kunde åka ner till mvc på rasten så de kunde lyssna. Jag hade buffat massor o druckit kallt vatten o inget hjälpte. Kom ner till mvc o när jag sa vad jag ville blev det världens stohej o alla skulle prata o jag blev indragen i olika rum o nån ringde förlossningen o ja... Fick knalla upp till förlossningen o där satte dom ctg, SJÄLVKLART när dom bökar efter hjärtljuden så kommer där en kick... Kände mig ju lagom idiot. Jaja, bra tänkte jag o ville gå hem men det fick jag iiiinte! Det skulle göras kurvor o hit o dit... Läkaren fick titta på kurvan o ville göra ultraljud.. Så jag fick ringa in vikarie o gå hem vid fyra. Ska tillbaka till förlossningen kl 18. Känns meningslöst, nu sparkar ju bebis?! Jag kunde varit kvar på jobbet utan att känns mig som en idiot :( nu har jag bara massa ångest för att jag ens gick ner:(
    Men du,va glad att de kollade så noga jue och att bebis sparkade sen o visade att den minsann levde och hade de hur bra som helst i mammas mage  Annars brukar de ju bara skita i en o ens oro!
    Men den lill kommer nog o komma i gång nu när du ska lägga dig,jag va med jätte orolig en dag då den inte sparkade något,men sen på kvällen då började den
  • Willes Mamma 08
    Licebe skrev 2010-10-12 22:38:19 följande:
    Nu ska jag bringa lite hopp till er som ännu inte besked om hp.
    Jag fick reda på idag att jag får det f.r.o.m. 30:e!=)
    känns så himla skönt=)
    jobbar du på timmar?? Sökte du från den 30:e??
  • Willes Mamma 08
    Emelle skrev 2010-10-13 13:13:16 följande:
    Hej!!

Grattis till vecka 30 ni som är däri eller snart kommer in i!!
    Är avis på er som vill gå över tiden. Jag vill ju så gärna ha i år så jag känner tvärtom

Jag har precis kommit hem från BM.
    Sf mått låg på 27 så jag har inte alls följ kurvan, utan den ligger nu under normalkurvan och sist jag avr där låg jag över. Men det är ingen fara utan fortsätter jag sjunka blir det ett TUL eftr nästa besök.
    Vi jämförde med minsa två senaste graviditeter och jag låg på 29 cm i samma vecka då så jag har en mindre mage den här ggn.

Vi pratade om våra förväntningar på förlossningen och då sa vi att våran högsta förväntning var att vi skulle få bebis till lucia
    Jag frågade om chansen att få tidigare var minimal då jag inte fått det tidigare (2 barn på rätt BF och den sista 8 dagar efter BF efter hinnsvepning)
    Hon sa att det är jätteolika, vilken jag antog.
    Hinnsvepning för vi inte förrens 42+0 heller...
    Men jooo sa jag, jag vet ju att ni gör det innan ibland (har en väninnan som fick en tidigare i veckan i v. 38)
    Så summa sumarum av besöket:
    Jag har en hinnsvepningstid i December. När säger jag inte. Men har vi tur så får vi i år...i god tid!
    Sen vet man ju aldrig om man inte är mogen osv. Men det känns bra att redan ha diskutionen igång. För jag vill inte gå över tiden. Det känns fruktansvärt...Jag är redan less på det här ju

Så nöjd och glad är jag.
    I morgon blir det första F-grupps träffen.
    Visst är det vissa som varit idag? Hur gick det för er?
    Åh jag vill inte heller gå över tiden,min fasa! Men som TUR va fick jag William på BF Undra hur det blir denna gång,men har med tänkt ta upp de med min BM.
    Men om agnes redan nu  e en liten å kommer hon ju bli pytte när hon föds om du inte ska gå tiden ut!
    Ja kommer nog få normal bebis för jag hade sf mått 30 nu i v 32. Men bebislåg så snett,så de va svårt o mäta riktigt!
  • Willes Mamma 08
    Ninnie81 skrev 2010-10-13 23:17:23 följande:
    hej brudar. Tänkte meddela att ja just nu ligger på förlossningen. Börja blöda igår och haft kraftiga sd. Har fått 2 omgångar bricanyl och en kortisonspruta eftersom de såg att när ja hade mina sd påverkades min tapp. Från 6 cm till 3 cm. Förhoppningsvis stannar bebis ett tag till. Men vi får se. Skriver mer sen beroende på hur de går. Men håll tummar och tår att de dröjer nån vecka till
    Åh,lilla bebisen får hålla sig inne ett tag till tycker vi,hihi! Tänker på er och uppdatera om du orkar och  hinner!
    Licebe skrev 2010-10-14 01:25:31 följande:
    Jag jobbar timmar och sökte från den 30:e.
    Det är ungefär 34 lyft per pass, plus att jag skrev att jag har ont i rumpan och får lätt sammandragningar och ibland blodtrycksfall.
    Har jobbat ca 80% fram tills nu.
    Det är väl det som räknas antar jag?
    Ah,ja sökte från den 20:e nu...hehe lite tight,skickade in mina papper igår,men får se om de hinner ta beslut el inte. Kan ju alltid hoppas jag får,vet i katten hur jag ska göra annars. Jobbar med på timmar,därför ja fråga
    För kommer VERKLIGEN inte o orka jobba hela tiden ut!! Jobbar du med inom vården?? För de som gjort de här verkar ju fått igenom de,men sån tur har väl inte jag.
    Men man kan undra på vad de går på egentligen, för en kompis till mig jobbade på posten på timmar o fick HP,fast hon satt bara i en bil hela dagen o levererade post i princip!!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)