Emelle skrev 2010-10-13 13:13:16 följande:
Hej!!
Grattis till vecka 30 ni som är däri eller snart kommer in i!!
Är avis på er som vill gå över tiden. Jag vill ju så gärna ha i år så jag känner tvärtom
Jag har precis kommit hem från BM.
Sf mått låg på 27 så jag har inte alls följ kurvan, utan den ligger nu under normalkurvan och sist jag avr där låg jag över. Men det är ingen fara utan fortsätter jag sjunka blir det ett TUL eftr nästa besök.
Vi jämförde med minsa två senaste graviditeter och jag låg på 29 cm i samma vecka då så jag har en mindre mage den här ggn.
Vi pratade om våra förväntningar på förlossningen och då sa vi att våran högsta förväntning var att vi skulle få bebis till lucia
Jag frågade om chansen att få tidigare var minimal då jag inte fått det tidigare (2 barn på rätt BF och den sista 8 dagar efter BF efter hinnsvepning)
Hon sa att det är jätteolika, vilken jag antog.
Hinnsvepning för vi inte förrens 42+0 heller...
Men jooo sa jag, jag vet ju att ni gör det innan ibland (har en väninnan som fick en tidigare i veckan i v. 38)
Så summa sumarum av besöket:
Jag har en hinnsvepningstid i December. När säger jag inte. Men har vi tur så får vi i år...i god tid!
Sen vet man ju aldrig om man inte är mogen osv. Men det känns bra att redan ha diskutionen igång. För jag vill inte gå över tiden. Det känns fruktansvärt...Jag är redan less på det här ju
Så nöjd och glad är jag.
I morgon blir det första F-grupps träffen.
Visst är det vissa som varit idag? Hur gick det för er?
Åh jag vill inte heller gå över tiden,min fasa! Men som TUR va fick jag William på BF

Undra hur det blir denna gång,men har med tänkt ta upp de med min BM.
Men om agnes redan nu e en liten å kommer hon ju bli pytte när hon föds om du inte ska gå tiden ut!
Ja kommer nog få normal bebis för jag hade sf mått 30 nu i v 32. Men bebislåg så snett,så de va svårt o mäta riktigt!