• LinnV

December Bebis 2010 :)

Jag håller på att gå åt just nu, har världens halsbränna Aldrig varit med om något liknande..
    Några bra tips på vad som hjälper mot det, förutom tabletter, eller ja, jag kan köpa tabletter i morgon på stan men hade behövt något nu.. Dricker inte mjölk och äter inte fil, det är de saker jag hört ska vara bra. Några mer idéer? 

Vad jag än äter får jag halsbränna och om jag inte äter får jag halsbränna när jag börjar bli hungrig.. 

• LinnV

Tack för super bra råd!! Att jag inte tänkt på att fråga er tidigare.. Har skrivit upp alla tips och kan säga att röstbröd har fått det att lugna ner sig lite iaf. Ska prova allt annat också kan jag lova, orkar inte ha det såhär..

Stefanie: Jag har massor av onda förvärkar också, mycket därför att jag de senaste dagarna inte orkat sitta still, har städat, bakat, tvätt, gått promenader osv.  Har bara lite annars men nu får jag ju skylla mig själv. Men har man tur hjälper det bebis att komma lite tidigare, vill inte vara gravid längre..

• LinnV

Emelle: Usch då, hoppas du känner dig bättre..

Jag har inte heller sovit i natt, jag har så ont i revbenen på vänster sida. Kan inte röra mig alls eller andas djupt för då är det så jag skriker rakt ut nästan. När jag väl somnade så vaknade jag av att det gjorde så ont..

Sitter nu och väntar på att de ska komma och byta elmätare här, trodde jag skulle ha hunden så jag har sagt att de inte får gå in med huvudnyckeln. Men han skulle komma om ca 1 timma, han är längst upp i min trappuppgång just nu.

• LinnV

Oj vad jag hade att läsa nu, har inte hunnit/orkat vara in sen igår morgon..

ang. Faderskapspapprerna så ringer man iaf här i stan till socialtjänsten och ber att få prata med den som har hand om det. Vi fick en tid direkt över telefon. Som andra skrivit så kom det in två st som var vittnen och skrev på pappret också. Vi står inte på samma adress jag och min sambo så han intervjuade oss en och en innan vi fick skriva på..

Jag hade en riktig piss kväll igår. Hade åkt bil med en kompis och när vi var på väg hem fick jag massor av onda sammandragningar men tänkte att de går nog över. Åkte hem till min sambo och vi köpte pizza och kollade på film men de gick iaf inte över så tog två alvedon och gick och la mig (kl 21 redan!!!) men hade onda sammandragningar tills jag somnade, men idag har jag inte haft några alls. Mådde också sjukt dåligt psykiskt, ville bara gå och dö eller något, är så otroligt less på att vara gravid, vad jag än gör och hur jag än gör så får jag ont. Jag har ont dygnet runt och det finns inget som hjälper, vaknar på nätterna av att det gör ont tom.. Alla säger att det är nära nu men har man haft ont i typ 20 veckor så hjälper det inte att tänka så längre. Hade jag kunnat startat förlossningen själv hade jag gjort det nu, jag fattar inte hur jag ska orka, har 3½ vecka till BF nu...

• LinnV

Vet inte vad som blev fel med min styckesindelning, sitter hos svärföräldrarna, kanske deras dator som är konstig?!

Ang. vattenavgång så gick inte mitt vatten utan de fick ta hål på hinnorna när jag fick krystvärkar, slemproppen lossnade när jag var öppen va 7-8 cm.

• LinnV

Är det någon av er som haft HF?
    Jag är helt sjukt svullen just nu, jag brukar vara svullen hela tiden men nu ikväll har jag blivit mycket mer svullen, har även huvudvärk och sammandragningar, känner mig konstig typ i hela kroppen.. mitt blt och vikt har jag inte kollat på 1½ vecka så har ingen aning om vad de är..

• LinnV

Har pratat med förlossning nu och hon vill att jag ska upp så de får ta lite provet och så. Blir nog kvar ett tag så skriver i morgon hur det gick!

• LinnV

Har kommit hem nu! Blev inte mycket klokare måste jag säga.. Fick träffa en jätte gullig BM först som tog urinprov och satte ctg. Det var full fart på lillebror när jag låg där men hade en riktigt kraftig värk som var uppe i över 100 så de blev oroliga för det. En läkare undersökte men sa att tappen fortfarande var bakåtlutad så ingen bebis än. Att det trycker så mycket neråt är för att huvudet ligger jätte långt ner sa hon. Något annat fatta jag inte för hon pratade så dålig svenska. Sen gav hon mig mina papper och sa välkommen åter.

Jag fick aldrig veta något annat. Fick med en lapp hem om urinprovet såg vi precis, PRO och LEU 2+ står det, det andra negativt. Någon som vet vad det betyder? Ska ringa och fråga men måste äta först, är så hungrig..

• LinnV
    Momalicious skrev 2010-11-15 20:23:46 följande:
    ja, men det känns som hela tråden bor där borta haha. men ja, vi får köra en mamma/gravidträff vi också! köra uddevalla/orust/kungälv/göteborgs-tjejer. 
    Jag tror jag är helt ensam här i Dalarna i tråden så ni har det ganska bra iaf Flört
Svar på tråden December Bebis 2010 :)