• LinnV

December Bebis 2010 :)

Jag gör om!!

Gravid   BF-lista  Gravid

2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    7/12 
    ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    12/12
     delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    19/12 
    Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    21/12
     2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
     25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän 
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland

• LinnV

Ondar: Åhh vad spännande, håller tummarna att allt går bra i morgon {#emotions_dlg.flower}

• LinnV

Jessika82 - Åhh vad söt, måste nog ta en sväng till lindex på fredag om jag orkar!

• LinnV

Brukar förvärkar/värkar stråla ner i låren?! Antar att det bara är vanliga förvärkar jag har, ska ta en dusch snart och hoppas det släpper..

• LinnV
    Haligh skrev 2010-11-24 22:51:27 följande:

Ni som har bäbisar fixerade, ska det kännas som att man har ngt hårt tryckandes neråt? Jag fick veta idag att huvudet ligger djupt fixerat och det känns som man kan tänka sig, ett hårt huvud mellan benen och det är då sannerligen inte skönt! Känns dessutom som att man skadarden lille genom att gå...nöter liksom på skallen...

Man blir lite tveksam om man får vara med här fast man inte skriver 50 inlägg om dagen Tycker hur som helst att det är väldigt kul att kika med er vad som händer eftersom man är i samma fas allihop, sen förstår jag att ni är lilla kärntruppen som såklart lär känna varandra mkt mer!

Var iaf på sista yoga-passet idag och ut och käkade med några blivande mammor därifrån, supertrevligt! KÄnner verkligen ingen här i stan som har bäbis på g och man har så mkt man undrar över och vill älta liksom...Sovdags nu, 2,5 vecka kvar attt jobba (count-down....) gonatt!

Jag har ett väldigt tryck nedåt och antar att det är för att lillebror är fixerad och ligger så långt ner det går med huvudet..

Så ska du inte känna, jag har varit med från början men tycker bara det är kul att vi är så många nu, ännu fler som kan ge råd och stötta bara {#emotions_dlg.flower} 

Vad jobbar du med om du fortfarande kan jobba?! Du kanske har skrivit det förut men min hjärna är inte vad den har varit...
  • LinnV

Jag har inte kunnat sova i natt, har vaknat flera gånger för jag haft såna förvärkar men efter många om och men så somnade jag om igen alla gånger. Utom nu på morgonen, vaknade vid halv 7 och kunde inte somna om pga världens huvudvärk och skit ont i höften.. Jag är anti värktabletter men hade så ont så visste inte vad jag skulle göra.. Tog två alvedon och huvudvärken försvann men inte värken i höften..

• LinnV
    Haligh skrev 2010-11-25 09:42:30 följande:
    Tack, vad gulligt av dig! {#emotions_dlg.flower}

Jag är lärare (gymnasiet) så det är inte fysiskt ansträngande alls, men däremot är det rätt mentalt stressande mellanåt (typ nu när vi håller på med utvecklingssamtalen + att jag får in 100 prov och uppsatser att rätta innan jag tackar för mig...och sätta betyg i en klass). Men jag har mått så bra hela tiden så sjukskrivning har ju inte varit aktuellt, och jag har inte så stor lust at ta av fp-dagarna... Skulle nog bli knasig av att gå hemma i det här höstrusket, men däremot kanske gå ner lite i tid vore ju skönt! Men som sagt mår jag ju bra så då kör jag på , kommer inte att jobba riktigt till avslutningen för den är bara några dagar innan bf.
    Vad skönt att du har fått må bra hela graviditeten, det är inte många i den här tråden som fått göra det.. Här har vi massa snö och kallt så är glad att jag är hemma och slipper gå ut alls vissa dagar..
  • LinnV

Jag har sån hemsk huvudvärk Har tagit alvedon men det hjälper inte.. Haft en massa förvärkar nu på em/kvällen men nu har det lugnat ner sig tyvärr.. Vill ju ha ut bebis..

Har haft en kompis här hela dagen som har bf 2 dagar efter mig. Så pratat massa bebis snack idag, dock är det hennes första barn så jag ger mest råd till henne men det är kul att kunna hjälpa till

• LinnV
    Viktoria81 skrev 2010-11-25 21:41:06 följande:
    Måste bara berätta att i måndags kom min lilla Joel till världen. Lite tidigare än väntat...i vecka 38+1. Han är världens sötaste Tyst Lycka till alla ni andra med era magar och bebisar!
    Grattis {#emotions_dlg.flower} 
Svar på tråden December Bebis 2010 :)