• LinnV

December Bebis 2010 :)

Jag tror min lille pojk har vridit på sig nu.. Han har legat med ryggen åt min vänstra sida i ca 1½ månad men nu ligger han med ryggen utåt alltså mot min mage, om ni förstår hur jag menar, tror jag iaf. Det är helt tomt där han brukar ligga med rumpan så känns jätte konstigt..

Det högg till i magen som tusan när vi var ute och gick förut, på höger sida och jag kunde knappt gå sista biten hem, fick gå jätte långsamt för att komma framåt alls, fick sammandragningar också. Nu har jag legat ½ timma och det känns bättre, har inga sammandragningar längre..

• LinnV
    Emynem skrev 2010-11-23 10:29:32 följande:
    Haha, ja men BM sa ju bara NÄSTAN alla pojkar... haha... Men jag har känslan av att jag inte kommer att föda i v.37-38 iaf... :(

Men tror inte att jag går mkt över tiden. Men får se!

Usch, jag drömmer VARJE natt att det är på g. Inatt drömde jag att slemproppen gick, den var en ca 3 meter lång stor brun spiral, ganska svårt att missa! Hahaha... 

Sjuka drömmar! Nu vill jag inte bara drömma mer, nu vill jag se att slemproppen lossnar och sen vänta några dagar och så ska förlossningen sätta igång..

Jag vill! Jag vill! JAG VILL! 
    Om det stämmer så borde min bebis komma vilken dag som helst, är i v. 37+6 idag och ska ha en son. Men jag har fått för mig att han kommer nästa helg, typ 3 dagar innan bf, eller för att djävlas så kommer han 2 dec då min sambo har uppkörning för lastbilskortet då..
  • LinnV

Grannarna har hållt på och väsnas sen kl 8 i morse och håller fortfarande på, låter som de slipar parketten eller något.. Har sovit dåligt i natt för bebis har haft gymnastik hela natten och jag har fått springa och kissa hela tiden.. Så var lagomt glad när de började..

Jag vill ha bebis nu, helst igår, är så jobbigt nu i slutet och veta att det kan hända när som helst.. 

Magen har sjunkt massor sen igår, den ser helt annorlunda ut nu så kanske händer något snart.. Han har lagt sig så han kollar in på min rygg nu. Men hur kan bebis vrida på sig när han är fixerad?! 

En  annan sak jag funderade på igår när jag inte kunde sova, hur vet man att det är värkar man har och inte onda förvärkar bara?! Min BM sa att jag skulle åka till förslossningen på en gång jag kände något för att det gick fort med min dotter så måste ringa hem min sambo direkt, han pluggar så han kan åka direkt om han inte är på körlektion..

• LinnV
    Emynem skrev 2010-11-23 10:44:13 följande:
    Min första gick det också fort med, min BM har sagt att om mina värkar startar och jag är osäker på om det är förvärkar eller inte så ska jag ta en varm dusch eller ett bad och om det inte blir bättre då så ska vi åka in ASAP!

Haha, så vi får väl se :).
    Hur snabbt gick det med din första?
    Okej, tack för tipset!

Hon föddes 6 timmar efter första värken, så BM sa att  det kan ta en timma bara om jag har tur/otur..

Jag drömde om att vi låg samtidigt på förlossningen men kommer inte ihåg så mycket mer, minns aldrig mina drömmar längre.. 
    Föresten, de har badkar på förlossningen men inget som man kan föda i utan bara bada som smärtlindring typ. 
  • LinnV
    linasmama skrev 2010-11-23 10:49:09 följande:
    Okej, tack för tipset!

Hon föddes 6 timmar efter första värken, så BM sa att  det kan ta en timma bara om jag har tur/otur..

Jag drömde om att vi låg samtidigt på förlossningen men kommer inte ihåg så mycket mer, minns aldrig mina drömmar längre.. 
    Föresten, de har badkar på förlossningen men inget som man kan föda i utan bara bada som smärtlindring typ. 
    Hur fort gick din första förlossning? (glömde jag skriva)
  • LinnV
    Emynem skrev 2010-11-23 10:53:30 följande:
    Min gick på 2,5 timmar från första värk. Så min BM har sagt åt mig att ev förbereda mig på att föda hemma!
    Vill inte det! Hoppas att vattnet går så finns det inget att fundera på utan är bara att åka in direkt!
    Dock så sipprade mitt vatten i ca 12 timmar innan Viktor var ute.
    Men det var så lite och difust så det förstod inte jag, trodde det var flytningar.

Jo, jag frågade min BM igår som sa att de hade två stycken badkar nu men att de var mindre än tidigare.
    Hur ska jag då få plats? Hahaha...

Vilken vecka är du i? 
    ojdå, det tar väl ca ½ timma för er att komma till förlossningen också så förstår att du vill att vattnet går. Annars är man ju aldrig 100 på att förlossningen har startat.. Får hoppas det inte går fortare den här gången än sist..

Haha, jag vet inte hur de var förut men är de som vanliga badkar nu?

v. 37+6 idag  
  • LinnV

Usch, jag kan inte sova.. Har legat i sängen en halv timma och bara mått sämre så tänkte att halsbränna och div värk skulle bli bättre så kanske jag kunde sova sen, men det verkar inte bli det..

• LinnV
    delifi2 skrev 2010-11-24 11:11:09 följande:
    Hur många är det som är aktiva i den här tråden egentligen??

Flera namn jag inte känner igen
    Det finns en till dec tråd så flera av de skriver kanske bara i den?!
  • LinnV

Haha, nu har mina föräldrar ringt med typ 10 min mellanrum och undrat om inte bebis har kommit än! Pappa bor i sthlm så han har en bit att åka när det väl blir dags, han vill vara här och träffa bebis så fort vi kommer till BB..

Det snöar, blåser och är riktigt kallt ute idag så jag hade tur att min sambo kom hem på lunchen och gick ut med hunden så jag slapp

Momalicious: Du bara inbildar dig, Du ska ha tur om han kikar ut innan nyår..

• LinnV

Gravid   BF-lista  Gravid

7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    19/12 
    Jaya (22 år) första barnet Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09) Skåne
    21/12
     2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08) danmark/Riktiga datumet kommer 30 nov
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09) skåne
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän 
    1/1  Ludicrous (22 år) andra barnet (-06) Västervik

Svar på tråden December Bebis 2010 :)