• LinnV

December Bebis 2010 :)

Ett tips tjejer! Försöker er inte på att göra rent ugnen nu med stora magarna, jag har såå ont överallt nu och ändå nådde jag inte in riktigt så blev inte helt rent.. Drömmer

• LinnV
    Karttikeya skrev 2010-11-30 14:46:20 följande:
    Hahaha.. Hur ofta rengör man ugnen liksom? (inte jag i alla fall Drömmer)

Det blir en och annan diskbänk för mig bara, lagom höjd. Tungan ute
    Haha jag gör det typ en gång om året men potatisgratäng kokade över här om dagen så kunde inte använda ugnen innan jag gjort rent den :-P
    Sandragumman skrev 2010-11-30 14:50:15 följande:

jahapp.... då rök mina funderingar på att rengöra ugnen!

hade tänkt göra de innan bebis kom å julen å så, men jag kanske väntar med det då!

ja det tycker jag absolut du ska vänta med eller så ber du din sambo
  • LinnV
    Stefanie skrev 2010-11-30 15:59:23 följande:
    På tal om ugnar så såg jag i nåt inredningsprogram att det nu finns självrengörande ugnar som man sätter på ett rengöringsläge, all smuts bränns sönder och blir till smulor så tar man bara dammsugaren så man får ut smulorna.

Undrar om det fungerar! 
    Vi hade såna ugnar i skolan (gick hotell och restaurang på gymnasiet) och de fungerade, så skönt att slippa göra rent de för hand. Det enda vi behövde var att spruta på extra rengöringsmedel för att få bort all smuts
  • LinnV

Jag förstår inte, jag har varit hungrig sen jag vaknade i morse. Känns som jag inte gjort annat än att äta men är iaf hungrig nu igen..

Har även börjat förstå vad ni menar med att ni är kissnödiga typ hela tiden, jag springer minst två gånger i timmen nu, innan jag kunnat hålla mig 3-4 timmar, så det märks att bebis lagt sig annorlunda.. 

• LinnV

Momalicious: En tråd träff hade varit riktigt roligt Tror inte att det går att få ihop alla men de flesta kanske?! Till sommaren åker iaf jag söderut till skövde och sen tjörn så då är jag ganska nära flera av er.. 

Hallonbladsteet har inte hjälpt mig alls, eller de första dagarna fick jag mycket förvärkar men inte nu längre, har iofs bara druckigt det en vecka. Är v. 39+0 idag..

Min sambo har uppkörning i morgon på C-kort (lastbil) så vill helst inte att förlossningen startar innan kl 13 i morgon iaf om jag får bestämma.. Blir iaf att prova färdknäppen och mer ananas i morgon kväll så kanske det blir bebis snart :-P

Grattis till alla er som ska gifta sig nästa år {#emotions_dlg.flower} Vi ska vänta 1½ år till ungefär, har datum bestämt redan

• LinnV

Åhh min sambo klarade uppkörningen för C-kortet nyss Han hade inte gjort ett enda fel..
    Så nu är det lugnt om bebis vill komma

Men mina förvärkar och sammandragningar har försvunnit helt, har inte haft varken igår eller idag.. Har haft massor varje dag tills nu.. Vi får prova oss på färdknäppen ikväll om dottern vill sova, hon har feber och är hängig så ingen av oss har sovit i natt..

• LinnV
    Momalicious: Jag har haft huvudvärk i flera veckor, dagligen. Frågade min BM om det och om det inte hjälper att dricka massor (som gravid ska man dricka nästan 3 liter om dagen) så är det pga hormoner så för mig är det bara att gilla läget för det blir varken bättre eller sämre beroende på hur mycket jag dricker.. Det blir bättre när bebis är född sa hon..

Ensammamma: Grattis {#emotions_dlg.flower}
  • LinnV

Hmm, bara för att jag skrev förut att jag inte haft några sammandragningar idag så har jag fått massor, haft det hela dagen men inga som gör ont..

Det är tufft att vara höggravid och ha en jätte tjurig 5,5 åring som är jätte förkyld Är helt slut nu..

• LinnV
    Momalicious skrev 2010-12-04 08:25:18 följande:
    Jag måste fråga, är det någon annan än jag som inte luktar lika fräscht där nere som innan graviditeten? Förr luktade jag kanske lite ofräscht morgonen efter sex men annars ingenting. Nu luktar jag äckligt typ jämt. Tänkte att det kanske bara blir så under graviditeten för det blev så nästan omedelbart efter plusset men nu funderar jag om det är "normalt" eller så. Inget kul att känna sig ofräsch.
    Jag luktar inte gott där nere heller, det blir ännu värre när jag rakar så försöker att göra det bara en gång i veckan eller så.. Kände aldrig att jag luktade något innan jag blev gravid..

3 dagar kvar till BF nu och inte ett enda teckan på att något skulle vara på G. Antar att han kommer ut julveckan efter igångsättning.. Jag är så less på att ha ont, hade jag sluppit det hade det inte varit så farligt att vara gravid. Skriker rakt ut när jag försöker vända mig i sängen och kan inte handla ens länge. Vi var på Rusta igår men min sambo fick handla och jag fick gå ut och sätta mig i bilen

Min dotter är född 3 dagar innan BF så trodde lillebror också skulle göra det men verkar inte så just nu!! 
  • LinnV
    MFJG skrev 2010-12-04 10:33:44 följande:
    Lider av fruktansvärt ryggont idag. Strålar från korsryggen upp i halva ryggen. Jobbigt kan jag meddela..
    Så har jag med Men måste byta gardiner idag, har inte fått upp julgardinerna, sen byta dukar osv..
Svar på tråden December Bebis 2010 :)