• LinnV

December Bebis 2010 :)

Mysmamma70 skrev 2010-11-18 21:41:57 följande:
    det lät ju inget vidare Rynkar på näsan
    Nej, men jag har inte mått bra mer än ett par dagar i rad sen jag plusade.. Först illamående, sen foglossning i v.15, ischias som spökar, förvärkar och sammandragninger, halsbränna osv osv. Har haft ont och mått dåligt sen v. 5
  • LinnV
    Mysmamma70 skrev 2010-11-18 21:57:14 följande:
    Vilken jobbig resa... tur att du snart har belöningen i din famn!
    Ja som tur är, bara 2½ vecka kvar Men det känns som en evighet när man mått dåligt så länge..
  • LinnV
    sarashjärta skrev 2010-11-19 20:24:27 följande:
    Nu är Lillebror här tjejer! 3398 gram och 51 cm lång. Jag är kär! Vilken dag! Han tog mitt hjärta direkt!
    Och Jag älskar mannen i mitt liv, ÄNNU mer! Hur Är detta möjligt?
    Grattis {#emotions_dlg.flower}
  • LinnV

Vi har inte heller nåe sex här hemma, vi har inte haft det på typ 4 månader skulle jag gissa.. Jag har ont och känner mig så himla tjock, osexig och klumpig så vill helst inte visa mig naken alls. Men vi har sagt att vi ska prova färdknäppen nästa vecka, får se hur det går med det..

Har varit en jobbig FM, har varit på märkestagning på dotterns dans, alltså de dansar och får medaljer typ. Jag satt och kollade på henne när hon dansade och helt plötsligt fick jag blodsockerfall och världens hjärtklappning, ändå hade jag ätit frukost innan vi åkte dit. Jag blev livrädd, kändes som att jag skulle svimma, hade så i början av graviditeten men inte haft det på säkert 20 veckor.. Tryckte i mig saft och torkad frukt så fort jag kom hem å mår nu lite bättre men känner mig fortfarande lite skakis..

• LinnV
    Haligh skrev 2010-11-21 13:57:26 följande:
    Låter som blodtrycksfall tycker jag! När det kommer så plötsligt, har du haft lågt bloddtryck när det har kollats?
    Det har jag inte ens tänkt på.. Jag har haft ca 110/60 hela tiden men nu har jag 115/70 så det har stigit. Är ju så läskigt när det kommer så plötsligt..
  • LinnV
    Haligh skrev 2010-11-21 14:02:36 följande:

Angående det där med täcke och kudde (jag vet att det har diskuterats tidigare men jag måste bara fråga). Är det viktigt att täcket inte är för stort, så att det blir korvigt? Har inte provbäddat vår bebiskorg förrän idag; och täcket (vagg-täcke) blev alldeles knöligt och täckte lite mer än hela botten på korgen. Är det riskabelt? Sedan tyckte jag täcket var lite väl tjockt...är det bättre att ha en fleecefilt och klippa till än ett riktigt täcke..?

Jag har köpt en fleecefilt (typ 20 kr på IKEA) som jag klippt på mitten och sen vikt en gång och lagt i ett påslakan, det räcker för det är inte kallt i vårat sovrum. Vi har ett täcke men det är på tok för stort för våran bebiskorg så det får vänta.
  • LinnV
    Willes Mamma 08 skrev 2010-11-21 21:37:47 följande:
    Vad kommer ni använda för märke på era blöjor??
    Vi har kört på libero till sonen,men nu köpte jag faktiskt pampers till bebis för o testa!
    Vi har köpt pampers, jag använde det till Lina och tyckte deras blöjor är bäst, iaf till bebisar..

Idag har jag fixat klart skötbordet, med blöjor och allt, sen bakat mjuk pepparkaka tsm med Lina och granntjejen och min sambo har bakat bröd så har massa gott hemma nu! Är trött i kroppen och har ont överallt men det är jag van vid nu.. 
  • LinnV
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-22 10:36:07 följande:
    NalleMin lista år 2010Nalle
    Jag vet och gissar på Lallan
    Sen kommer Mrs Helgesson
    Sen kommer MFJG & Jaya
    Sen kommer ÄlskarNova
    Sen måste jag säga mig efter
    Sen kommer Saliva123 
    Sen kommer NhjärtaD
    Sen kommer sandragumman
    Sen kommer Viktoria