• LinnV

December Bebis 2010 :)

Emynem skrev 2010-11-15 21:46:50 följande:
    Och där har du feeel! ;P
    jaha där ser man Tungan ute Då behöver jag inte känna mig så ensam då. Hehe
  • LinnV
    Emynem skrev 2010-11-16 09:36:51 följande:
    Nepp, och i Borlänge bor vi och ni fanns i falun va?

Du som har varit till "nya"  förlossningen där, hur är det med parkeringar när man ska dit?
    Hur ser de "nya" lokalerna ut? finns det fortfarande möjlighet till att bada osv?

Förstår om du kanske inte har alla svaren, men kanske några? ;) 
    Japp, vi bor i Falun  

Precis utanför dörren till förlossningen finns det parkeringsplatser där man får betala (5 kr/tim) och sen stå max två timmar. Tänkte inte så mycket på andra parkeringar för vi var där bara 1½ timme sist.

Det är fina lokaler, man kan inte tro att det är baraker, det är jätte fräscht (stavas?). Min BM sa iaf att man inte kan föda i vatten iaf längre. Hoppas du blev lite klokare iaf

Tycker det är synd att man inte får gå på studiebesök längre, kändes skönt att få ha varit där en gång innan det är dags att föda iaf nu när det är nya lokaler och så.
  • LinnV
    Momalicious skrev 2010-11-16 10:37:20 följande:
    jag har körkoooooort!!!!!!!!!!!!!!
    Grattis!!! {#emotions_dlg.flower}

NhjärtaD: Jag förstår hur du känner, jag har känt lika i ett par veckor nu. Jag orkar inte vara gravid längre, har så ont att jag knappt kan röra mig och har börjat bli riktigt deprimerad för att jag inte kan göra något, är less på att bara ligga i soffan och kolla på tv eller sitta vid datorn.. är i v.36+6 idag och önskar inget annat än att lillebror kommer ut nu
  • LinnV
    Emynem skrev 2010-11-16 11:41:15 följande:
    Men vad dumt att man bara får stå där i två timmar? Tänk om det är lite akut och man bara springer upp och sen så ligger man i värkar i några timmar, då tänker man knappast på att man ska gå och parkera om bilen.

Måste åka upp och kika utanför iaf hur det ser ut där.

Vad dumt att dom inte har badkar! Det var det som fick igång mina värkar ordentligt och jag ville verkligen göra det igen. 

Det är verkligen synd att man inte får gå på studiebesök, hade känts bättre att få förbereda sig lite.
    :/
    Nästan så jag får fejka värkar bara för att få åka dit! hahaha, nej då :P.

Har du fått gjort TUL?
    Nej precis, det var min första tanke också, hur många kommer ihåg att lägga i mer pengar?!

Vad tråkigt, får hoppas att värkarna kommer som de ska utan badkar den här gången!

Jag tänkte först fejka något för jag ville verkligen se hur det såg ut men fick komma in iaf :-P Men jag är så dålig på att ljuga så de hade nog kommit på mig isf, hade varit lagom pinsamt.. 

Jag fick göra TUL för att jag har haft så mycket förvärkar, annars brukar de väl inte göra de?! 
    Min bebis borde väga runt 3,2 kg nu om han ökat i vikt som han ska sen TUL, om de nu stämde.. 
  • LinnV
    NhjärtaD skrev 2010-11-16 11:11:11 följande:
    förlåt men skönt att jag inte är ensam....
    Ne inget känns kul mer än att bebis ska komma.....som känns som en evighet till....& dessutom har jag varit utan inkomst sen mitten av sept, FK har fortf inte gett mej besked.....suck suck suck!!!!!
    Tror många mår såhär i slutet men det är något tabu med att inte älska varje sekund av graviditeten, absolut på FL för så många har svårt att bli gravida så man ska inte vara otacksam tycker de.. hmm. Jag har knappt kunnat röra mig och hålla på sen v. 15 pga foglossning så är ganska jobbigt nu efter 22 veckor.. Även om det är 21 dagar kvar bara så känns det som en hel j*vla evighet..

Usch, konstigt att det tar sån tid, pengar är jobbigt och stressande också. Min sambo pluggar och jag går på HP, man är inte direkt rik då..
  • LinnV
    Emynem skrev 2010-11-16 12:15:19 följande:
    Ja, jag kommer åka på böter kan jag ju lova! Haha... idiotiskt egentligen att det inte finns bättre parkeringsmöjligheter.

Är verkligen besviken över att de inte har badkar. Men dusch kanske kan fungera det också?
    Jag får väl prova mig fram.

Hur ser lokalerna ut nu? är dom fräscha? är det trångt osv?

Jag har haft jätte mkt förvärkar och har fått varit upp på koll dock inte på förlossningen utan på samma ställe som man gör RUL. Men jag har minsan inte gått något TUL vilket jag velat ha.

Har ni kollat könet på eran? 
    ja jag tyckte det var helkonstigt, kanske fanns någon parkering jag inte tänkte på..

Jag har ingen aning, varken duschade eller badade förra gången..

Rummen är något mindre än innan men det är inte trångt, får gott och väl plats med säng, två fotäljer, bord osv. Alla rum har även egen toalett nu!!! De var jätte fräscha tycker jag..

Jag var oxå på spec. mvc för mina förvärkar och andra gången gjorde de TUL, de verkar vara hårda på att inte göra det om det inte behövs..

Vi vet att det är en kille, vet ni?  
  • LinnV

Vad skönt att nästan alla ni andra känner ungefär lika. Jag hade en riktigt skönt graviditet med dottern så var helt oförbered på det här. 

Har så ont i mina ljumskar och fogen i fram just nu, kan inte röra mig alls för jag har så ont.. Ryggen är jag så van vid att jag knappt tänker på det längre ens..

Var i borlänge förut, grannstaden, för att köpa present till min dotters kompis som ska ha kalas på lördag + till en kompis som har babyshower på lördag. Men swedbank har tydligen haft problem idag så kunde inte handla något. Jag höll på att bryta ihop totalt, det är drygt med alla hormoner, hade blivit lite sur annars och åkt hem bara men inte idag Tungan ute 

• LinnV

Är helt slut, har varit hos min fd svärmor, min dotters farmor flera timmar.. Vi har fikat och jag och Lina var barnvakt till hennes kusin som är 3½ månader, tyckte hon var så liten men våran bebis kommer ju vara mycket mindre!!

Har onda förvärkar och haft hela em, men inte så onda att det är något på g. Men det pressar neråt och bakåt typ, kanske brukar känns så?! Känns som jag har huvudet mellan benen typ.. Dottern tror att lillebror föds i morgon men jag tror han väntar två veckor till.. v. 37+0 idag

Min sambo är på väg och hämtar en spjälsäng som vi fått av en kompis, så får skruva ihop och bädda den i morgon tror jag. Känns iofs onödigt att bädda den plus att vi har en sån där korg till lillebror. Jag får beslutsångest för minsta lilla grej så dottern bestämmer det mesta här hemma så jag slipper bli sur för att jag inte kan bestämma mig :-P

• LinnV

Har varit hos BM idag, v. 37+1:

blt: 115/70, lite högre än förra gången men helt okej
    SF-mått: 36 cm 
    hjärtslag: 140/min
    blodvärde: 123 (Fast jag inte äter järntabletter längre, så behöver inte äta det något mer!)
    Vikt: 84,9 kg (+ 21,9 kg )
    Urin: 1+ (men det är helt normalt sa hon)

Lillebror är fixerad och ligger så långt ner han kan, han ligger och trycker på neråt så inte konstigt att jag har så ont som jag har.

Hon läste igenom vad läkaren skrev i lördags när vi var där och gick igenom det så var jätte skönt, allt var bra. BM frågade hur jag skulle sammanfatta min graviditet med ett ord, Hemsk var det första jag sa. Men det är tyvärr sant..

Svar på tråden December Bebis 2010 :)