Inlägg från: ludicrous |Visa alla inlägg
  • ludicrous

December Bebis 2010 :)

Nu slår nojjan till igen!! Jobbar natt och hela natten har jag haft sammandragningar som känts, inte jätteont men.. O så har jag inte känt bebis alls som jag brukar :(

• ludicrous

Minifer o majmamman. Sammandragningar vet jag att det är, hade det hela grav med Nova också... Precis efter att jag skrev det så satte bebis igång o sparka så det syndes :) men sammandragningar har jag ju ändå o det e inte kul, har ju GBS.. Min barnmorska säger bara att man inte gör något :(

• ludicrous
    MFJG skrev 2010-07-27 17:10:00 följande:
    Jag har också GBS och sammandragningar. Skit jobbigt! Min BM säger att man ska söka om man har oerhört mycket sd. Men vad är mycket? Jag hade det också hela förra graviditeten. Då sa min BM att jag hade en lätt retad livmoder..Hmm...

Var precis på VC och fick 5 dagar till med antibiotika..Min UVI släpper inte taget.. 
    Jag tycker det är mycket när det är flera / timme och som håller i sig dygnet runt..

Var nere på MVC idag, jag sover ju igenom alla telefontider så jag knalla dit :)  Då blev det lite mer fart när jag sa att jag hade sammadragningar, så nu ska jag lämna odling och så. Bytte även BM och hoppas att nya är lite bättre..

Fick ny tid för RUL så ska dit på tisdag istället för måndag, så karln kan följa med.. :)
  • ludicrous

Majmamman - Ja verkligen :) Nu fick jag Ulrika, känner igen henne sen tidigare så det är ju skönt :) På RUL ska jag ha Elisabeth J, känner igen henne också och hoppas hon är trevlig BM :)

• ludicrous

JS80 - vad kostade vagnen? Tycker dom e döläckra :)

Jag e ju i v 17+ nu, ligger typ sist, men när ni var där runt , hur var ni då? Jag e hungrig hela tiden :( bebis rör sig inte alls mkt o jag har massor med sammandragningar :(

• ludicrous

Tjoho :) Lämnade in odling idag på MVC, nu när jag fick prata med en ordentlig människa så rådde dom mig även till att ringa gyn och få en läkartid :( Vill inte bli sjukskriven så jag skjuter på det, har ju trots allt inte haft så mycket sammandragningar senaste dagarna..  ;)  Och bebis sparkar på som sjutton där inne nu =)

Har även gjort en deal med sambon, har säger 2000 på en vagn ( "1000 var" även om vi har gemensam ekonomi) MEN sparar jag för mig själv så får jag lägga mer pengar, så jag börjar lägga undan för det ;D så nu har vi iaf 4000 o köpa för :P  Sen kommer ju skattepengar och ännu mera sommarjobbspengar (skönt det skulle vara att va ekonomiskt oberoende.. eller iaf utan problem kunna lägga undan 5000/mån..) så har jag tur kanske det faktiskt kan bli en Emmaljunga för 8000  ;)

Han tycker det e konstigt om jag kan lägga undan själv, men om jag väljer att göra det istället för att göra som han o köpa kläder o kepsar för massa pengar är ju det faktiskt mitt val ;)

• ludicrous

Majmamman- kan vara ischias? Det sitter väl oftast på vänster sida.. Vem har du som BM?

• ludicrous

Fick också ta en tur in till sjukhuset igår.. Började få sammandragningar runt tolv, regelbunda, och täta för att vara sammandragningar, var 10de- 15de minut, minst. Vid 15.40 tog jag två panodil som inte hjälpte mkt, så jag ringde o dom ville ha in mig. Fick sitta o vänta typ två timmar, wiiee.. Dom tog lite prover o så, sen kollade dom lite ultraljud o så. Nu var det ju inget UL så vi såg inte så mkt. Men det dumma e att hon verkligen säger "ja, i v 18 brukar man inte kunna känna av sammandragningar, det kommer först i v 22 som vi har ett namn på, så det kanske inte är sammandragningar utan ligamenten." Ursäkta? Man SER sammandragningarna, och jag sa att det är verkligen sammandragningar, jag vet för jag har haft det förut, magen blir en stenhård boll och det bara suger i hela magen.  "jaa alla e ju inte som skolboken såklart.." ååååå!!!

Men men dom skulle skicka någon odling, trots att jag lämnade in en på MVC i torsdags. Skitsamma, om dom inte lyssnar får det väl va då..

Drömde i natt att vi klart och tydligt såg på UL att det var en pojk vi skulle få. Ska på UL i morgon men har inga planer på att se vad det blir.

Svar på tråden December Bebis 2010 :)