Inlägg från: ludicrous |Visa alla inlägg
  • ludicrous

December Bebis 2010 :)

KROPPEN !! Usch! Jag har skräck för att gå upp i vikt i vanliga fall, och nu när jag gör det blir det fel i mitt huvud, när andra siffran som brukar vara en tvåa eller etta, har ändrats till en trea är mitt huvud inställt på att det ska tillbaka ner till siffrorna under, minst... Brösten e större, inga problem, snygg klyfta, men bröstvårtorns, vårtgårdarna??! Enorma :( jag känner mig bara tjock o ful o önskar att jag hade fler tillfällen att klä upp mig!!

• ludicrous

Vi har inte köpt något alls. Förutom till mig då, nya BH:ar och ett par mammajeans. Nu behövs det iof nya BH:ar  igen :P  Känner lite sådär jag med att det är dumt att ta allt i december när det är massa julklappar också, o i november har vi lite födelsedagar att fira, så det blir väl runt oktober vi sätter igång med. Vi har säng och sånt, måste köpa påslakan och spjälskydd till. Ett skötbord funderar vi på, eller om vi bara ska ha en skötbädd tillgänglig och skötbädd har vi också så det behövs inte köpas.
    Kläder har vi inte köpt, kommer köpa lite, absolut, men inte mkt, man får ju ganska mkt av släkt o vänner oftast. Vagn är det enda stora vi ska köpa och det kommer ju bli begagnat, men vi ska åka till ngn babyaffär och provköra och se så vagnen får plats i bilen.. Nu har vi den bil med störst bagage, MEN en kompis måste göra sig av med en hund.. o  vi e så sugna :) Så det kommer antagligen vara en hundbur i halva bagagen så vi måste ju se till att vagnen får plats bredvid. Så vi ska kolla lite sånt så vi vet vad vi ska kika efter när vi ska köpa sen.

Vi har börjat få sovmorgon här hemma :) Nova, 4.5 år, vaknar, kommer in och säger god morgon o kramas lite, sen går hon in till sig igen och sätter i gång o leka, bygga lego, måla målarböcker osv, jätteskönt! Igår vaknade hon iof vid nio, så då gick vi upp allihop. Men shit, hon har aldrig varit en sjusovare, märks att hon haft sommarlov nu.. Kul imorgon när hon ska upp till dagis vid sju typ.. :S

Vilka magar alla har!! E lite avis ändå... Har inte alls så mkt mage, skulle va mysigt att få visa upp att man faktiskt är gravid, men det kommer ju o i slutet står man o e så jäkla trött på magen ändå :P

Nu ska jag vila lite till, jobbar i natt.. och 5 nätter till denna vecka.. wiie.

• ludicrous

Majmamman , jag kollade i den när vi var på UL, har ju fått 1/1 som datum, tror du det gör ngt om jag skriver upp mig i den ändå.. ? Får fråga BM.. Men då stod det typ "för dig som har  BF 1/11-1/12"..?

Jag ska gå, får se om jag får med mig min folkskygge karl.. Känns så otroligt dumt att sitta där själv :(

• ludicrous

Hej alla :) Har varit inaktiv här ett tag, har jobbat massa..
    Nu e sommarschemat slut o jag e ledig drygt en vecka, skönt!
    Kändes så jävla pissigt, fick sjukanmäla mig sista natten på jobbet :( Och dom vet inte att jag är gravid så jag sa att jag var förkyld, när jag egentligen låg hemma med ryggvärk o sammandragningar :(

Någon mer som "startat om" gravditeten? Jag är precis som i början ; illamående, halsbränna, o jättetrött..
    Är jättedålig på att äta också, kanske äter lite mackor på dagarna bara.. Men jag mår illa o kan inte riktigt äta :(

Har ont som sjutton i ryggen idag med, men nu ska jag vila o hoppas jag kan ta en promenad senare :)

Har lagt upp en bild i bildtråden, lite syns det nu iaf i v 21 :P

• ludicrous

Sånna läskiga attacker får jag också. Börjar kallsvettas o blir helt snurrig. Händer oftast om jag står upp länge, tex hos en vårdtagare eller i en lång kö. Oftast hjälper det att jag sätter mig ner och tar något att äta, så jag får upp blodsockret. Jag är väldigt dålig på att äta över huvud taget, jag får inga hungerkänslor, så jag märker att jag måste äta just på mitt humör och om jag håller på att svimma :)

Jag har sånt jävla kryp i benen nu.. Förut var det då och då i vänster smalben, nu är det i båda hela kvällarna :( får sova med en vetekudde under benen, det hjälper något iaf...

• ludicrous
    NhjärtaD skrev 2010-08-18 22:03:46 följande:
    Ni som fått bristningar, kliar de innan de brister ele bara kommer de? MIn mage har börjar klia som attan, mest på sidorna

Ikväll har jag ont & mycket sd, har ej jobbat idag, inte gjort nått ansträngade mer än dammsugit & tagit hand om mina gryn...

Livet på BB får mej verkligen att längta såååååååå efter bebis!!!
    Mina kliade jättemkt när dom kom, men det var ju förra grav :P Då fick jag lite under brösten, vilket jävla ställe tänkte jag, men denna gång är det där det kliar så jag kanske kommer få massa där :S
    Men man vänjer sig som tur e..

Någon mer som kan trycka ut typ vätska ur brösten? 

Jag börjar längta lite efter magen, alla säger "oj det syns ju inte", eller " du e så liiiiten".. Jag var större förra gången.. Det känns ju ändå, jag får ont i höfter o rygg, men det är ju ingen som fattar varför man vaggar fram om man inte ens ser gravid ut. Men o andra sidan kan jag fortfarande dölja det utan problem..
  • ludicrous

Ni skriver ju massa, hinner inte med!

Nu har jag varit nästan ledig en vecka, hoppade in o jobbade en kväll i torsdags, det kändes direkt i kroppen, men va fan, allt går. Har ont i ruman idag, eller ryggslut/rumpa på vänster sida. Ligger på vetekudde o hoppas det ska gå över.
    Är lite avlastning åt en hund  så idag blir det promenader, på med foglossningsbältet o ut o knalla bara =)

Bebis har börjat härja rejält där inne nu, den har några ställen den trycker på så det blir näst intill obehagligt. Men nu är det inte bara sparkar längre utan nu bökar den och man kan känna när den drar någon kroppsdel mot magen typ. Sambon har äntligen fått känna ordentligt också o han har blivit jättemysig mot magen =)

Vi hade kräftskiva i lördags och oj så kul det är att se alla fyllesvin när man själv är nykter :P hehe
    Men ciderna luktade vääääldigt gott.. o jag är ju lite knäpp så jag tycker att det luktar supergott när folk röker, särskilt om dom sitter ute o man själv inne, så det bara kommer in lite rök.. mm =)

• ludicrous

Tjoho! Kikar in lite snabbt bara! orkar inte läsa allt ni skrivit, men det ser ut som ni snackar inköp?
    Jag o mannen ska ta oss iväg till linköping tänkte vi, men vet inte när! Nu i helgen kommer hans barn, sen kommer min syster från USA o hälsar på + att jag jobbar nästa helg, helgen därefter är det kolmården, helgen efter det jobbar jag, sen är det barnhelg, sen är snart september slut!
    Vi har iaf kommit överens om att det kanske e dags att kika snart, o lkpg finns ju både IKEA o någon babyland eller så, och det tar inte lång tid dit.. Men i november har vi massa födelsedagar o i december e det ju jul, sen e det för sent, o vi vill dela upp utgifterna lite :)

Nu jäklar buffas det runt i magen så hela magen hoppar på mig, skitmysigt :)

Lägger upp lite bilder från idag på magen, i bildtråden.

• ludicrous

Jag har mått tipptopp i iaf en vecka drygt nu, haft besvär med ryggen iof men humöret har varit super :) tills idag... Spenderar dagen på toa :( får "kissattacker" ibland, får ont underlivet och blir jättekissnödig hela tiden. Det är ingen ide att försöka gå ifrån toan.. Det kommer tre droppar i minuten typ... Nu har benen somnat också ( jaa jag sitter faktiskt här nu...). Det gör så ont ända upp i magen o drar igång sammandragningar också. Ögonen tåras för kroppen spänns så mkt.. Det konstiga är att det inte brukar visa något på någon urinsticka och brukar gå över på några timmar, nu har jag dock haft det sen tidig förmiddag.. Känns ju längre än vad det är :( sköntbo klaga av sig lite :)

• ludicrous

Nej det här gör ont! Som in i helvete. UVI skulle kunna visas men det gör oftast inte det, så jag vet inte varför jag får såhär :( det gör ont hela tiden, ändå upp i magen, så kissar jag o när jag kissat klart så känns det som att hela kroppen slits i småbitar :( varenda muskel spänns och det e förjävligt. Har försökt dricka mkt vatten o även kaffe så jag verkligen ska ha mkt att kissa ut så det " rensas" men denna gång hjälper det inte

Svar på tråden December Bebis 2010 :)