Emynem skrev 2010-11-17 12:55:40 följande:
Den här graviditeten är verkligen rena motsatsen mot när jag väntade Viktor.
Med Viktor så mådde jag bra, märkte knappt att jag var gravid, jag hade sug efter choklad och var inte hungrigare än vanligt.
Mådde aldrig illa, fick en hormonrand från blygbenet upp till naveln.
Hyn var som vanligt.
Viktors hjärtslag var 150 och uppåt.
Jag var lugn i humöret under hela graviditeten.
Den här gången så spydde jag MASSOR till v.22, är hungrig hela tiden, har sug efter frukt, kunde inte ens äta choklad eller något sött i början. Ville bara ha chips, citron och äpplen.
Jag har nu börjat fått en jätte svag hormonrand från naveln och uppåt, alltså ingen nedanför som det var förra gången.
Har under hela graviditeten fått betydligt mer finnar än vanligt.
Bebisens hjärtslag 140 och nedåt.
Jag har varit ett monster under hela graviditeten. Humöret har åkt upp och ner som en jojo!
Ja jag kan fortsätta i evigheter med att räkna upp saker...
Den här graviditeten är verkligen totalt annorlunda mot Viktors och ändå är det en till grabb jag väntar... Skumt...
Trodde verkligen på en flicka den här gången men icke...
Är det någon mer som upplevt så totalt olika gravidteter när de väntat samma kön?
När jag väntade döttraran så var grav väldigt lika, samma som nu typ.
NÄr jag väntade sönerna så var deras grav lika oxå.
Så för mig har det varit samma när jag väntat samma kön, det var drf jag kände på mig att det var en tjej innan vi tog reda på det.
Har oxå en hormonrand, med sönerna hade jag ingen, nu syns den mycket tydligare.
Ang kudde så kommer jag bara ha ett örngott med en filt i, känns ondögit att köpa en kudde tycker jag, man vet ju inte heller hur hon vill sova, hon kanske är som mina andra baran att vilja sova på mage