Inlägg från: delifi2 |Visa alla inlägg
  • delifi2

December Bebis 2010 :)

NhjärtaD skrev 2010-11-16 11:20:45 följande:
    Ja jag kan väl inte påverka så mycket

ja det har du rätt i såklart, är därför jag mår dåligt över att tänka så....men som sagt ska prata med BM idag....
    DU behöver inte alls må dåligt av att tänka så, jag vet inte hur många ggr jag har gråtit för att jag inte orkar med den här smärtan längre. Jag är skittrött på att vara gravid rent ut sagt, en stor fet mage, kläder som inte passar, kan inte gå ordentligt, kan inte böja mig ner och plocka upp saker, som igår när jag skulle slänga makaroner då tapade jag ett lass på golvet och vips så var WIlliam där och åt på det ochj jag kunde inte göra ett skit. Elliot frågar när vi kan springa till bussen igen som vi brukar. Jag måste ha tigerbalsam på min rumpa varje natt för att kunna sova eftersom det gör så förbaksat ont när jag vänder mig. Jag kan inte ha sex, kan inte resa mig upp ibland, får knappt plats vid matbordet längre.
    Nä det är bara skit att vara gravid de sista veckorna när man har ont, det värsta är nog att alla säger att vad fort tiden har gått nu är det ju snart dax ju och ler, SÅnt vill man inte höra just då 
    Jag har själv sagt till min bm att jag vill komma in till en läkare för bedömning när jag är i vecka 38 för hinnsvepning, då kommer de kolla hur pass mogen jag är och hur långt ner lillfis är.
    Är det så att lillfis ligger högt upp så kommer de inte göra nåt eftersom de inte kommer påverka förlossningen utan bara ge mig förvärkar. 
  • delifi2

fy helsike vilka värkar jag har haft nu på kvällen, hoppas de inte fortsätter. Å så detta tryck neråt....

Visst ska man försöka fokusera på det positiva men det kan vara nog så svårt när man inte ens vet om man kan ställa sig upp å gå eller inte och känner att man håller på kissa på sig

• delifi2
    Mysmamma70 skrev 2010-11-16 21:16:52 följande:
    Igår den här tiden låg jag på förlossningen och hade fullt upp med värkarbetet med lille Charlie, som fyller 1 år imorgon. Och tänk - ändå så längtar man dit igen
    För oss känns det overkligt att Williams ska bli storebror, stackarn är ju bara 14 november
  • delifi2
    ondar skrev 2010-11-16 23:25:38 följande:
    Var hos barnmorskan för 37veckorsbesöket idag:). Är i 36+6 :).
    Först tyckte hon sig känna ett säte (igen) så hon kallade in en annan barnmorska som även hon klämde och kände länge och väl, under tiden hon kände så flyttade bebis på sig och hamnade med huvudet neråt Glad. De sa att det kändes väldigt brett och jag kände hur jag blev lite nojjig men de lugnade mig med att den förmodligen bara låg lite konstigt:P.
    När andra barnmorskan hade gått och min BM skulle lyssna på hjärtljud så rörde sig bebis så kraftigt att det "ekade" i micken haha. Mamma som var med idag tyckte nog att det var häftigt och få höra sitt barnbarns hjärta Hjärta. Barnmorskan skrattade åt min bebis och sa att det e en riktig vilde hehe.

Hon sa också att eftersom min bebis envisas med att fortfarande flytta runt så mkt så får jag ringa nästa vecka om jag känner att bebis ligger fel och vill komma dit för hennes åsikt och ett möte bokat på sjukhuset.
    Hon tyckte absolut att jag borde göra ännu ett vändningsförsök om så blir fallet men hon sa också att det självklart är jag som bestämmer och jag tycker verkligen att det räcker med ett vändningsförsök.
    Hon tyckte dock att jag skulle åka dit om det blir så iaf och prata med läkaren och ta ett beslut därpå. Så så blir det om den inte vrider sig rätt igen. Den ligger nämligen inte med huvudet ner just nu. Fattar inte varför den ska böka runt så mkt när den har det så trångt. Hela magen blir "bebisformad" när den börjar tumla runt. Galning Solig

Nu ska jag mina älskade fyrbenta gå å lägga oss, imorgon bitti ska jag och Pappan till familjerätten och skriva på faderskapet samt ansöka om gemensam vårdnad så att allt förhoppningsvis e klart tills bebis anländer.

Hoppas ni mår bra allihop!
    När Wlliam höll på så där och vi skulle göra ett andra vändingsförsök så skulle de sätta igång mig samtidigt så att man var säker på att huvud var neråt.
    Nu rättade han till sig själv men så var planen om han inte hade vänt sig
  • delifi2
    Haligh skrev 2010-11-17 08:51:51 följande:
    När brukar bäbis fixera sig egentligen..? Känner man det? Senaste 2 ggr har min legat med huvet neråt men det betyder inte fixering antar jag? Väldigt mkt rörelse fortfarande, snart säger det ritch och ut kikar en fot för några dar sen var det mkt tryck nedåt men nu känns det bra igen... Urinblåsan är ett kryddmått stort- blir så akut nödig och ut kommer typ två droppar
    min äldsta dotter fixerade sig aldrig, det gjorde hon när hon var på väg ut
    ondar skrev 2010-11-17 09:17:12 följande:
    Bm o ja pratade om det där också och jag är verkligen inte alls sugen på det, bla så gillade jag inte alls bricanylets verkan och känner inte för att behöva vara påverkad av det när jag även ska gå igenom en förlossning-något jag ju aldrig gjort förut. Sen blev bebis så grymt stressad sist av vändningsförsöket och kan tänka mig att förlossningen säkert stressar den tillräckligt så jag har bestämt mig för att jag inte vill. Hon sa att allt beror även på hur mogen livmodertapp osv är, hon sa att de sätter inte igång mig om jag inte är mogen.
    Sätts förlossningen igång av sig själv innan bebis har vänt sig så blir det kejsarsnitt när jag kommer in isf- det sa iaf läkaren jag träffade på sjukhuset. Jag vill ju föda vaginalt men inte till vilket pris som helst:).

Jag tror dock att den säkert lägger sig rätt igen när det närmar sig, den kan ju uppenbarligen så bara hoppas att den vill ocksåSkrattande
    Nä det förstår jag spec när det är första barnet då vill man ju föda på "riktigt" eftersom man är så inställt på det.
    Jo det brukar ju bli ks om barnet inte ligger rätt och man är förstföderska.
    Håller tummarna för att busen din lägger sig rätt.

Är så arg på mig själv, vrf vrf vrf..... dricker jag TE på kvällarna för?? är visserligen sugen på te men jag vet oxå att det kostar mig min nattsömn eller den lilla jag får, har sprungit på toa jag vet inte hur många ggr.
    SÅn tur är inga riktiga kraftiga värkar utan bara sd
  • delifi2
    Emynem skrev 2010-11-17 12:55:40 följande:
    Den här graviditeten är verkligen rena motsatsen mot när jag väntade Viktor.
    Med Viktor så mådde jag bra, märkte knappt att jag var gravid, jag hade sug efter choklad och var inte hungrigare än vanligt.
    Mådde aldrig illa, fick en hormonrand från blygbenet upp till naveln.
    Hyn var som vanligt.
    Viktors hjärtslag var 150 och uppåt.
    Jag var lugn i humöret under hela graviditeten.

Den här gången så spydde jag MASSOR till v.22, är hungrig hela tiden, har sug efter frukt, kunde inte ens äta choklad eller något sött i början. Ville bara ha chips, citron och äpplen.
    Jag har nu börjat fått en jätte svag hormonrand från naveln och uppåt, alltså ingen nedanför som det var förra gången.
    Har under hela graviditeten fått betydligt mer finnar än vanligt.
    Bebisens hjärtslag 140 och nedåt.
    Jag har varit ett monster under hela graviditeten. Humöret har åkt upp och ner som en jojo!

Ja jag kan fortsätta i evigheter med att räkna upp saker...
    Den här graviditeten är verkligen totalt annorlunda mot Viktors och ändå är det en till grabb jag väntar... Skumt...
    Trodde verkligen på en flicka den här gången men icke...

Är det någon mer som upplevt så totalt olika gravidteter när de väntat samma kön? 
    När jag väntade döttraran så var grav väldigt lika, samma som nu typ.
    NÄr jag väntade sönerna så var deras grav lika oxå.
    Så för mig har det varit samma när jag väntat samma kön, det var drf jag kände på mig att det var en tjej innan vi tog reda på det.
    Har oxå en hormonrand, med sönerna hade jag ingen, nu syns den mycket tydligare.

Ang kudde så kommer jag bara ha ett örngott med en filt i, känns ondögit att köpa en kudde tycker jag, man vet ju inte heller hur hon vill sova, hon kanske är som mina andra baran att vilja sova på mage
  • delifi2
    malinsmurfan skrev 2010-11-17 14:11:27 följande:
    Den här gången tänker jag skriva INNAN jag läser ifatt allade sidor jag missat på 1 dygn.Tungan ute Jag har tänkt skriva MASSOR av gånger, men det blir inte mycket gjort av endast tankar.......
    Idag ska min man hämta vagnen, så spännande!!!
    Med risk för att ni redan tagit upp detta, men vad har ni för vagnar? Har någon köpt begagnat? Vi väntar nr3 den 20 dec, våra andra barn är 7 och 10år, vi trodde vi var "färdiga" så vi har inte en bebisgrej kvar knappt.
    Jag har varit sjuk i cancer de sista 3 åren, så graviditet var det sista vi tänkte på, jag hade dessutom p-spruta när jag blev gravid. Sjukt eller hur? Jag har varit så sjukt orolig denna graviditet, märker att det börjar komma tillbaka ordentligt nu, är allt ok? Hur kan min kropp klara detta etc etc? Känns som om jag e den enda här som INTE vill att bebben kommer nu, jag är inte redo än, inte allsFlört men jag längtar oerhört såklart! storasyster och storebror med för den delen, syrran kryssar i kalendern, gulligt! ha det gott igelkott!
    Vi komemr köpa en ny, för oss kommer det bli BILLIGARE än att köpa en begagnad, sjukt tycker jag men jag ska inte klga då har man iaf garanti på vagnen. Vi köpte ny till William oxå, å det blev oxå billigare än att köpa en begagnad.
    Jag letar inte efter ett visst märke eller så bara för att man ska ha, jag letar efter en praktiskt vagn, stor korg under och vändbara handtag. Nu blir det ju inte så när vi ska ha en syskonvagn och inte blev det så när vi skaffade den till William heller, men så mycket bättre det känns faktiskt att köpa en ny och veta att man inte blir lurad som på blocket tex.
    Williams vagn kostade 1200:- med lift, en kombivagn från Segr
    Den syskonvagnen vi ska köpa nu kostar 1700:- en Graco

Nu är jag själv eller William ligger å sover, Mannen & Elliot har åkt till mannens x-tra jobb. SÅ tyst och skönt det kan vara. VI firar dessutom 4-årig bröllopsdag idag
  • delifi2
    Stefanie skrev 2010-11-17 14:01:59 följande:

Om hormonranden är stark och tydlig ska det betyda pojke enligt vad som sägs...

I morse när jag gick upp låg Liten på tvären rakt över hela magen. Huvudet åt höger, rump mot vänster. Jag satte händerna på båda sidor av magen och sade till bebis att så kan man ju inte ligga. Då fick jag två kickar och sedan gjorde liten en volt. Ligger nog fortfarande snett. Någonting trycks upp under revbenen på höger sida. Ska bli skönt att komma till bm i morgon och höra om hon kan känna hur Liten ligger, för jag blir så osäker på vart huvudet är...

Här är det tvärtom, min hormonrand syns med tjejer men inte med killar

NÄr de vänder sig om hela tiden så tycer jag det är duktigt av bm att kunna känna var huvud är, för ligger dom med bena lite konstigt så känner man ju bara 2 hårda saker och det kan vara både rumpan och huvud
  • delifi2
    malinsmurfan skrev 2010-11-17 15:50:45 följande:
    Vi söker inte heller ett speciellt märke, jag har haft kraven ren, stadig vagn med rejäl korg under så jag kan lasta matvaror där
    Stort grattis på bröllopsdagen!
    Tackar
    Ja att lasta saker under vagnen är superviktigt tycker jag, ofta man inte tänker på det.

När jag fick döttrarna för 20 år sen så fanns det rejäla vagnar som inte var tunga och man fick plats med 4 st fulla kassar under vagnen, helt suveränt, nu ska man vara glad om man får under 1 typ
    MFJG skrev 2010-11-17 16:03:47 följande:
    Jag skulle precis byta trosor. Då droppar det från mig. Blev en liten pöl på golvet.
    Om min bebis ligger djupt fixerad, hur läcker man fostervatten då? Det kan ju knappast forsa eller? 
    Det behöver inte forsa fostervatten, å eftersom dinbebis är fixerad så täpper han till utgången så då kan det droppa. Kan oxå vara vattninga flytningar. Men fortsätter det så ring förlossningen
    MrsHelgesson skrev 2010-11-17 16:09:54 följande:
    Tidigare idag i samband med att jag hade varit på toaletten och kissat, torkade mig och på pappret kom en rejäl slemmig sak med en lång och tjock blodgrej i. Är det vanlig slempropp eller kan det vara en teckenblödning också?
    låter som en slempropp
  • delifi2
    MrsHelgesson skrev 2010-11-17 16:18:29 följande:
    Kan inte slemproppen lossna samtidigt som en teckenblödning då? Jag är ju öppen 3-4 cm och livmodertappen är utplanad. Delar av slemproppen har lossnat i delar sen igår. Men förut så var det blod med i slemmet. Alltihopa var nästan lika stort som en handflata. Nu har jag suttit med molandevärk som tycks öka mer och mer. Kanske något på gång inom det kommande dygnet? Vem vet.
    Ja just det, du var ju öppen kom jag på. Ja då kan det vara en tecken blödning oxå. Det är ju vanligt när man är öppen. Så förhoppningsvis för din skull KAN förlossningsarbetet börjat lite smått. Har du värkar oxå?
Svar på tråden December Bebis 2010 :)