Inlägg från: delifi2 |Visa alla inlägg
  • delifi2

December Bebis 2010 :)

MFJG skrev 2010-11-17 16:25:50 följande:
    Tycker också det låter som slemproppen. Kanske en blandning.
    delifi2 skrev 2010-11-17 16:14:37 följande:
    Tackar
    Ja att lasta saker under vagnen är superviktigt tycker jag, ofta man inte tänker på det.

När jag fick döttrarna för 20 år sen så fanns det rejäla vagnar som inte var tunga och man fick plats med 4 st fulla kassar under vagnen, helt suveränt, nu ska man vara glad om man får under 1 typ

Det behöver inte forsa fostervatten, å eftersom dinbebis är fixerad så täpper han till utgången så då kan det droppa. Kan oxå vara vattninga flytningar. Men fortsätter det så ring förlossningen

låter som en slempropp
     Du är som en egen liten gravidupplysning ;) Jag tror det är flytningar för det har inte kommit mer..

hahaha... har ju jobbat mycket runt förlossning och nyfödda. Fast mest med nyfödda på specialBB
  • delifi2
    MrsHelgesson skrev 2010-11-17 16:30:29 följande:
    Jag har inga sammandragningar, har bara som jobbig mensvärk i magen och bak i ryggen. Det trycker lite mot svanskotan och neråt också. Men jag vet ju när det är på gång eftersom jag låg med riktiga värkar i måndags.
    Hoppas värkarbetet sätter igång för dig snart då å att det var en teckenblödning, men det kan oxå vara det sista av slemproppen. Bara det inte luktar illa så är det ingen fara
  • delifi2
    Mysmamma70 skrev 2010-11-17 19:25:05 följande:
    Delifi - vi har köpt en likadan syskonvagn som du. Verkligen prisvärd
    vilken då?
    Graco duo eller stadium? jag har bara kollat på dom i en katalog och pratat med dom i affären, dom kunde inte ta in någon av dom för de skulle flytta, så nu i helgen ska vi dit och be dom ta dom så jag kan välja.
    Är den bra?
    känns den bra att köra? TELL ME
  • delifi2
    Mysmamma70 skrev 2010-11-17 21:35:22 följande:
    Det är en Stadium Duo, den andra fanns inte hemma så jag vet inte riktigt skillnaden. Vi har inte hämtat ut den än, men den var jättesmidig att köra

Men de har tänkt lite fel när det gäller mjukliften till bebisen. Den skulle man ha så bebisen ligger med huvudet framåt, dvs utanför sufletten oskyddad från väder och vind. Så vi beställde en Carena mjuklift istället som går att lägga rätt med en liten kil eller filt under fotändan. Carena-liften kostade runt 500, samma som Graco-liften.

Vi ska hämta ut den nu i slutet av månaden
    SÅ man kunde ha lift i den? för till mig sa de att man inte kunde ha en lift i den men jag sa att jag iaf ville kolla. tänkte ta med mig vår lift och kolla hur den får plats då. Det tar ca 1 vecka från det vi bett att de ska ta in den tills den kommer så till helgen ska vi dit

Ondar-----> Fy fasen vilket sätt, har aldrig hört tals om det. Även om vi bodde ihop när Elliot blev till så frågade de bara en fråga till oss och det var om vi var säkra på att Magnus var pappan och så sa vi att vi var det, okej sa hon då ska vi bara skriva under här och så ska jag hämta 2 vittnen. Undrar om de behandlar olika från olika kommuner

Blir så förbaskad när jag kroppen lurar mig, varje gång jag är på toa så får jag typ muspruttar och då känns det som det kommer nåt och så när jag torkar mig så känns det slemmigt eller väldigt blött iaf så varje gång tror jag att slemmisen börjar lossna men inget.
    Blir så irriterad på mig själv oxå eftersom jag har sagt åt mig själv att sluta leta efter tecken hela tiden men ändå så gör jag det.
  • delifi2

Är väl bara glömma gå igenom alla 100 sidor ni har skviti idag men jag ska försöka sen

Varit hos bm idag
    Bltr 105/65
    sf-mått 34, samma som förra gången
    vikt 77.5 samma som förra gången eller var det 78?? hmmmm

Sen så kollade vi inte så mycket mer, bm kollade hur lillfis låg och som jag visste så låg hon inte som hon ska, fast jag trodde faktiskt att huvud var neråt men snett men hon låg i rumpsäte, har aldrig hört talas om det. Men hon låg iaf med rumpan och bena neråt men inte så långt ner och ryggen på höger sida och huvud mot vänster.
    Så på måndag ska vi åka till Ystad och göra vändningsförsök

Imorgon ska vi till Malmö och till babyringen Jag hoppas bara att hon har glömt ringa mig gällande vagnen och tagit in den så man kan kolla på den Då känns det mer verkligt känns det som

• delifi2

Jo hinnsvepning funkar bara om man är mogen inte annars, då kan man lätt bara få pinvärkar utan att nåt händer.
    Ska fråga på måndag om de kan kolla mig samtidigt oxå och se hur pass mogen jag är, jag kanske int eär det alls och då får jag räkna med att gå tiden ut isf.

Å då kan jag oxå skriva till brosan och säga att jag kan vara med på hela deras bröllopsmiddag. Har kommit fram til det att om lillfis tittar ut innan bröllopet kommer vi bara var i kyrkan, glöggbjudningen utanför kyrkan och fördrinkarna på middagen och sen så åka hemåt. För det är nämligen 5 timmars sittande middag och sitta där med en bebis känns inte så jättekul, men har hon inte tittat ut så vill jag verkligen vara med på middagen.

Frågade min bm om GBS oxå, har läst att om man får tidiga sd och förvärkar så kan det vara ett tecken, trodde hon skulle säga emot mig ller bara säga att det inte var någon fara men hon höll med mig om det och gav mig ett rör och en remiss till labb så imorgon ska jag lämna prov, känns bra att få det kollat oxå faktiskt eftersom man har läst så mycket om det

• delifi2
    ullabella sekreterare skrev 2010-11-18 19:00:47 följande:
    Ska du också föda i Ystad? Jag har tänkt att föda där.
    Japp, det är 3 gången. Tycker de är toppen. Vet inte om det kan bero på att varje gång vi har åkt in dit så har vi varit ensamma där
    Var en bm när jag var där med Elliot som var lite hårt tycker jag och jag tyckte inte om henne riktigt men det var nog bara föratt de hade sätt igång mig och jag var inne på 3 dygnet och hon tyckte det var nog och han skulle ut nu Så här i efterhand tyckte jag att det bara var bra att hon tog tag i det hela.
    Hade jättebra läkare sist oxå, hade 2 läkare, 1 bm och 1 usk i rummet för att kolla hur det var med mig, för William låg snett. Kändes lite konstigt att alla var i rummet men efterhand var det ju bara bra eftersom han itne återhämtade sig efter värkarna så alla höll koll på mig.

Tar bb-trosor de är så sköna tycker jag stora och sitter inte åt. Sen en stor t-shirt.
    Kläder så bekvämt som möjligt kör jag på.
  • delifi2
    Mysmamma70 skrev 2010-11-18 20:27:36 följande:
    Har ni förresten sett reklamen för Ystad BB på TV? Är det inte lite märkligt att man lägger våra skattepengar på att försöka konkurrera med varandra mellan olika BB?
    japp den har jag sett, tycker det är kosnitgt faktiskt, men det kanske är för att det inte är så många som åker dit och för att behålla det så gör de reklam för det. Mysigt är det där iaf
  • delifi2
    Mysmamma70 skrev 2010-11-18 20:32:53 följande:
    Ja, det ser jättemysigt ut, och det är ju känt för att vara väldigt trevligt också. Hade jag inte haft så långt (10 mil) hade jag gärna åkt dit
    De har 5 förlossningsrum där så det är väldigt litet men väldigt mysigt.

Ja 10 mil är lite i saftigaste laget när man har närmare.
    Jag har prioriterat det så här
    1: Ystad
    2: Lund
    3: Helsingborg
    4: Malmö

Så jag hoppas nån av de 3 första har plats för mig när det väl är dax för till Malmlö tar jag bara om det ä riktigt riktigt kris
Svar på tråden December Bebis 2010 :)