Inlägg från: delifi2 |Visa alla inlägg
  • delifi2

December Bebis 2010 :)

idag har det varit fullt upp har inte sovit nåt idag tur idag att jag bara behövt gå upp2 ggr inatt.
    Har varit på babyringen och beställt 2 vagnar så att jag kan kolla på dom, sen så skopunkten köpte skor till mig å dottern, sen så till XXXL-Lutz, sen så mediamarkt för att kolla data till dottern, sen till ikea köpte ett nytt spjälsäng till William så får lillfis ta över hans gamla för det passar mycket bättre till hennes säng, sen så var det billiga sängkläder så jag köpte 2 st för 200 :-
    Sen när vi kom hem så skulle jag fika med några kompisar och efter det så har vi strohandlat så jag är totalt slut nu men har faktiskt inte så ont utan är mest slut i kroppen.

Så nu är det dax för fredagsmys och kolla på Robinson som vi har spelat in, ingen av oss gillar idol nämligen och det finns inget annat. 

• delifi2
    Momalicious skrev 2010-11-19 20:23:22 följande:
    usch, jag måste få klaga. jag är sååå trött hela tiden, och dessutom har jag, precis som emelle, fått tillbaka illamåendet. det är myyyycket lindrigare men det kommer då och då och det är inte precis kul bara för att det är bättre än det var. 
    men den här jäkla tröttheten, förstår verkligen inte. jag gick och la mig vid 22 igår och vaknade när sambon åkte till jobbet vid halv sju. då åt jag lite för jag var hungrig. sen somnade jag om vid åtta och sov till 10.30. Ändå har jag varit dödstrött sen sjutiden. blä.

nu ska jag iaf mysa med sambon i soffan. äta lite chokladpudding med grädde och försöka överleva Idol och en tvättid.

förresten har jag börjat få vääärldens huvudvärk varje kväll nu det senaste. känns som om min hjärna sväller eller nåt. och samma tid varje kväll i princip. sjukt konstigt.

trevlig fredag tjejer! 
    MItt illamående har sånt tur gått över.
    Men trött å fy fasen vad jag är trött, var säker på att jag skulle somna i bilen idag men det gjorde jag inte. Brukar vakna vid 6 när mannen går upp och gör i ordning barnen för dagis, sen när de har åkt vid 7-tiden så somnar jag om och sover till13-tiden ca. Helt sjukt att man kan sova så mycket.

Men idag så har jag iaf köpt nya järntabletter så jag hoppas de hjälper, har ju inte haft några på några veckor, de är ju inte de billigaste direkt.

Grattis Sara hjärtat
    Willes Mamma 08 skrev 2010-11-19 20:46:09 följande:
    Fy tusan så orolig jag är nu!
    Har inte känt sen i går dag sparkar från bebisen! Alltså sparkar så som jag känner flera gånger om dagen som gör ont o man kan känna en liten fot sticka ut.
    I natt o heeeeela dagen idag e bebis skit still. Det enda jag känt är att den ändrar läge,alltså magen ändrar form osv,men det känns ingenting,som de brukar göra....

E så rädd att bebisen e död??el inte mår bra,men de borde den väl om den rör på sig även om ja inget känner?
    har lixom väntat hela dagen på att den ska sparka som den brukar,men ingenting..
    kan den helt plötsligt sluta upp eller vad?

vågar inte ringa till förlossningen heller!!!
    Har den ändrat läge när du har rört dig eller när du varit still?
    Äh...skit samma ring förlossningen omedelbart, det måste du kolla.
    Kan ju vara det värsta och det kan vara så att navelsträngen kommit i kläm och bebis inte får tillräckligt med syre. SÅ RING NU!!!!!
    Håller alla tummar jag har för att allt ska vara bra
  • delifi2

Kom på en sak, vi skulle åka till XXXL-Lutz och jag såg ett spjälskydd som jag verkligen ville ha, var jättefint, det räckte inte runt om sängen utan bara där uppe var rosa/rutigt med vitt. Jättefint verkligen. Så jag frågade var de hade det och hur mycket det kostade. DÅ svarar försäljaren att det bara är skyltexemplar och att de inte säljer det utan att det finns andra. Men vrf i hela världen har man det då och visar upp??!!! blev lite sur på dom så jag köpte inget där

• delifi2
    Willes Mamma 08 skrev 2010-11-19 23:44:46 följande:
    Hemma från förlossningen...efter mycket om o men, blir så nojig när det gäller en själv m,m och känner sig dum Men de va jätte gulliga, ja de va ju de som propsa på att ja skulle åka in, jag tvekade!

Bebis va lite stressad. Och den hade ändrat läge,från att ha legat i samma position i fler,flera veckor så låg den nu med ben och armar in mot ryggen, BM kände knappt bebis då den låg så långt bak. och därför ja inte känt några sparkar.
    Efter ett tag så va hjärtljuden fina Och vi fick åka hem!
    Hon trodde att de kunde bero på att bebis förbereder sig på förlossning genom o byta position så Man kan ju alltid hoppas!
    Kan ju vara skönt med att den sparkar innåt så man slipper bli mörbultad på sidan som man annars blir

nu ska ja få massage av killen
    Vad skönt att få det bekräftat att det inte var någon fara.
    Jo man man vill ju inte åka in i onödan och vara till besvär men det är bättre att åka in en gång för mycket än en gång för lite.
    Får hoppas att det inte är så lång tid kvar då
  • delifi2
    ludicrous skrev 2010-11-20 14:16:14 följande:
    De ändrar karaktär hela tiden!! Ena stunden vrålvärker det, nästa molar det ibland trycker det neråt !!
    vet hur du känner dig, hade så för några dagar sen. Inget kul alls
    Känns som kroppen lurar en, man tror man ska ringa sen så tar man nåt värktablett och så får man lite värkar och sen så bara slutar det och man har bara molvärk och det känns som nåt ska ramla ut
  • delifi2
    ludicrous skrev 2010-11-20 16:42:34 följande:
    Måste magen bli hård vid värkar?
    japp tyvärr så blir magen hård vid värkar, men om du rör dig under värkar och de släpper så är det inga "riktiga" värkar
    MFJG skrev 2010-11-20 16:57:56 följande:
    Ligger med vad jag tror är riktigt onda onödiga förvärkar. vetekudden hjälper inte..hade samma förra veckan. inte kul när det är fejk värkar.. HarMrshelgesson fött nu montro?
    Usch då, har du tagit nåt varmt bad eller dusch?
    Det värsta är ju att man inet vet om det är riktiga värkar eller inte.

Jag tror hon har fött nu
  • delifi2
    Willes Mamma 08 skrev 2010-11-20 19:50:33 följande:
    Har alla vattninga flytningar??
    Jag har haft de innan så jag varit tvungen o använda trosskydd,annars skulle ja bli alldeles plaskblöt,men sen ca 2 dagar tillbaka så har jag inte alls så, och behöver inte använda trosskydd längre!??Hoppas bebis håller sig inne lite till! Men jag har med haft vissa dagar med förvärkar,inte alls nice! Men lova o ring om de e nåe Hjärta
    här är inga flytningar alls, eller dom är typ vanliga fast mer åt det vita hållet.

har molvärk under magen lixom känns rätt jobbigt men jag tror att det är lillfis som ligger lite konstigt just nu, det känns precis som det drar i ligamenten
  • delifi2
    Karttikeya skrev 2010-11-20 22:58:27 följande:
    Jag har världens finaste man, jag ska snart få ett barn tillsammans med honom, bebis är vad jag vet frisk och kry därinne.. Ändå är jag deppig, utan att veta varför. Jag borde vara lycklig. Men jag vill bara gråta och har känt så i flera dagar nu.. Ser jättemycket fram emot att få bilda familj som vi gör nu och är mer än redo så det kan inte ha något med det att göra. Jag vet verkligen inte vad som är "fel" och det ger mig ännu mer ångest.. Suck..
    ut med det bra, se nån sorglig film eller nåt som får dig att gråta.

Alla (alla jag vet iaf) får såna dagar och det kan sitta i.
    Det beror på alla hormoner och det undermedvetna. Så ut med allt och förbered din man på det oxå annars kanske han blir lite förskräckt, min man är van vid såna attacker från mig, helt plötsligt kan jag bara börja gråta och det enda han gör då är att hålla om mig för det är det jag behöver just då. Inga tröstande ord utan bara ut med all sorgsenhet jag har inom mig.
    Sen så brukar det kännas bättre
  • delifi2
    Karttikeya skrev 2010-11-20 23:11:05 följande:
    Ja jag gråter ut, ingen idé att hålla det inne.. Jag vet bara inte varför jag känner såhär när jag borde vara väldigt glad.. Men antar att hormoner, att man knappt orkar gå ut för att man har ont/känner sig ful och att man inte ska få ekonomin att fungera osv gör att det blir en oförklarlig ångest istället.. Låter bara så löjligt att förklara detta för sambon när han frågar vad det är.
    fick sån attack för några dagar sen, jag kan ju inte ha "vanlig" sex utan att mina fogar säger nej. Min man ville ju så vi föröskte men sen så sa det bara stopp

Så det bara forsade ut, jag var ful, känner mig som en jätteval, kan inte vända mig i sängen utan att det gör ont, kan inte böja mig ner. Jag ta mig fan ingenting skrek jag, inte ett jävla skit förutom att ha ont.
    Min man sa bara att han tycker jag är vacker och fin och även om jag inte tycker det så är han så stolt över mig som verkligen går igenom det här en gång till fast jag visste hur det skulle bli. Å att han längtade efter sin dotter som jag kommer ge honom.

Kändes bättre sen men jag känner mig fortfarande oattraktiv hur mycket han säger att jag är vacker och fin.
  • delifi2
    Haligh skrev 2010-11-21 14:02:36 följande:

Angående det där med täcke och kudde (jag vet att det har diskuterats tidigare men jag måste bara fråga). Är det viktigt att täcket inte är för stort, så att det blir korvigt? Har inte provbäddat vår bebiskorg förrän idag; och täcket (vagg-täcke) blev alldeles knöligt och täckte lite mer än hela botten på korgen. Är det riskabelt? Sedan tyckte jag täcket var lite väl tjockt...är det bättre att ha en fleecefilt och klippa till än ett riktigt täcke..?

jag har tagit ett lakan typ sen så en fleccefilt ovanpå och vikt ner en del av lakanet utanpå, vet att det inte heter lakan utan nåt annat. Jag tycker det räcker när de är så små. De behöver inte så mycket på sig. Körde bara en filt på William när han var nyfödd och det räckte. Täcke behöver man inte förren de börjar närma sig halvåret typ.
    Momalicious skrev 2010-11-21 09:19:29 följande:
    Vad tråkigt att så många känner sig deppiga. Det jag mår dåligt över är min brist på sexlust. Känner mig riktigt äcklig och ful vilket inte direkt gör att jag är sugen. Är så rädd att jag aldrig ska bli mig själv igen. :( alla ni andra verkar ju ha hur mycket och bra sex som helst. När vi hade sex för nån vecka sen var det första gången på flera månader. Kanske 2-3. innan graviditeten var det varje dag.
    Här är det verkligen noll sex. För jag känner mig inte attraktv i den kroppen jag har nu, spelar ingen roll vad Magnus säger känner mig ful och klumpig helt enkelt.

Vilken natt jag har haft, fy fasen. Har ju svårt att sova men inatt var det kaos. kunde inte sova, hade värkar, Elliot kom och skulle sova i vårt rum och då blev det trångt så jag kunde inte sova, gick å la mig på soffan och det var så  tyst och så skönt. Så när jag hade somnat typ sovit 5 min så kommer mannen och väcker mig och säger att han kan sova på soffan så jag kan sova i sängen. oki går in till sovrummet igen och ska sova vilket är stört omöjligt för ELliot snarkar som ett ånglok
    Ligger å svär för mig själv och så hör jag att William vaknar i deras rum, så Magnus byter på honom och jag gör välling. Sen efter det så är jag så pass vaken så att somna om är stört omöjligt. så ca 2 /2 timme har jag sovit inatt
    Men sen vid 8.30 så väckte jag Magnus så då fick han ta hand om ungarna och jag gick å la mig och sov till 13, och det behövdes verkligen. Vi ska ha gäster ikväll och egentligen känner jag inte alls för det men det är skönt att det bara är William gudmor och hennes man
Svar på tråden December Bebis 2010 :)