Inlägg från: delifi2 |Visa alla inlägg
  • delifi2

December Bebis 2010 :)

linn78 skrev 2010-11-18 21:33:34 följande:
    Jag har inte funderat alls på var jag ska föda om det skulle vara fullt i Lund. Nr 1 blir ju Lund iaf för det är närmast. Har ni varit runt och kollat eller vad har ni grundat era val på?
    Ystad för vi har varit där förr och när jag bodde i sthlm så hörde jag bara bra om Ystad fast jag bodde där uppe.
    Lund och Helsingborg vet jag inte riktigt vet bara att jag inte vill föda i malmö, senast jag hörde nåt därifrån var det där bråket inne på förlossningen. Det vill man ite råka ut för, sen så har jag bara hört dåligt om Malmö och när jag har vari där med Eliot när jag väntade honom så tyckte jag inte om personalen, väldigt arroganta på nåt sätt. Träffade en dåligt läkare när jag var där för blödning, förstod inte ens vad hon sa utan ssk fick översätta när jag hade kommit ut från undersökningen

Sen så har jag Lund närmare än hlesingborg även om Malmö är närmare
  • delifi2
    MFJG skrev 2010-11-18 22:03:59 följande:
    Jag var super duper nöjd med malmö. 
    Bråk? vad för bråk? 
    Det var några som ville komma in, de hade nån släkting där, det var å kvällen. Men bm sa att de inte fick och de började bråka så att polisen fick komma dit.
    Min svägerksa har varit där oxå å hon ville bara hem så fort som möjligt, det var patienter som inte tog hänsyn till andra, typ 10 st besökare på en gång osv osv. mycke liv och rörelse. Jag vill ha det lugnt och mysigt det är prio 1 för mig eftersom jag vet att då är min bebis oxå lugn
  • delifi2
    ondar skrev 2010-11-18 22:08:54 följande:
    Ser att många redan verkar ha packat ner detta så min stora fråga;)
    Hur vet man vilken storlek på amningsbhn man ska ha? Brösten svullnar väl rätt mkt efteråt om nu allt går rätt till?
    Jag har inte köpt någon just av den anledningen men det hade ju absolut vart skönt o ha sen om nu amningen funkar som den ska.
    jag har köpt en billig från kappahl, den sitter bra just nu men tänkte vänta tills lillfis är ca 1 vecka för då brukar brösten få den form de ska ha lixom och då tänkte jag köpa nån bra.
  • delifi2
    Licebe skrev 2010-11-18 22:10:20 följande:

Är det ingen fler som har dåligt järnvärde?

Jag låg på 148 i vecka tio, men sen dalade det ner till 112 och sen upp till 114 och 117,
    sen ner till 114 nu sist.

Och då äter jag ändå tre järntabletter varje dag, plus en "kvinna"tablett som också innehållet järn.Äter även mycket leverpastej, messmör och broccoli.
    Något mer tips om vad man kan göra eller äta för att få upp värdet?

Åh, igår fick jag sytta en tvåveckorsbebis, så söt=)
    Sen hörde jag idag att dom bara fått sovit i två timmar inatt, så då kändes det genast lite skönare att ha bebis boende i magen ett tag till=)

börja med blutsaft kanske? är det bara järnvärdet som är dåligt och inte järndepåerna?
    Mitt järnvärde har varit som ditt nu sist, det låg på 118 och gången innan var det högre men en av orsakerna sa min bm sa att det var mina järndepåer som var så låga + att jag hade slarvat med mina järntabletter oxå
  • delifi2
    Licebe skrev 2010-11-18 22:18:44 följande:
    Jag var dum nog att köpa en amningsbh för flera månader sen,
    som redan då var lite liten så det bildas fyra tuttar istället för två.
    Tänkte att tuttarna skulle bli som påsar dierkt, men nu har jag tänkt om och tänkt rätt.

Men det där tricket om att en hand ska få plats i kupan, funkar inte det tror du?
    Jag tror mer på stora kupor så de täcker mer än halva bröstet, dom tycker jag är bekvämast, inga dubbeltuttar och det där med handen vet jag faktiskt inte, de brukar ju säga det men jag brukar få ner en hand i min vanliga bh utan att den är för stor. Men skulle jag ha den när jag ammade så skulle den vara för liten, så jag är lite kluven i den frågan faktiskt
  • delifi2
    linasmama skrev 2010-11-18 22:21:56 följande:
    Vad är bra och dålig järndepå? Alltså hur högt borde det vara?
    det varierar från individ till individ.
    Mina järndepåer ska ligga på 60 men är jag skrev in mig låg de på 30.
  • delifi2
    linn78 skrev 2010-11-18 22:53:07 följande:

Mina bröst har inte blivit så mycket större under amning och sen inte mycket mindre efteråt iheller så jag köpte billiga liiite stora BH i Ullared.  Dom är dösköna och jag har använt dom under större delen av gravven också.

Funderar på julkortObestämd. Vill ju gärna ha båda barnen med på kortet men hur länge vågar jag vänta för att framkalla och skicka iväg??? Dom ska ju vara skickade senast den 16 för att säkert komma fram i tid och sen har vi spanska släkten, där behövs det väl skickas ännu tidigare... Jag brukar få foton PS:ade här på FL och sen skicka iväg dom på vanlig framkallning. Får kanske gå till fotoaffären i år och få det fixat istället.

Sen har jag och gubben slagit vad om när bebis kommer. Jag har sagt innan BF och han säger efter (BF 6/12). Däremot kommer vi inte på någon bra "vinst", någon som har bra förslag? Ivan tyckte att den som vann skulle få välja namn, men den vågar jag mej inte riktigt på... Skitbra om jag vinner men annarsKräksSkrattande

Mina har växt både under grav och när jag har ammad men sen efteråt så försvann dom och blev som 2 påsar, det har jag aldrig haft innan utan det blev efter jag slutade amma William. Så jag hoppas de inte försvinner igen för de blev sjukt små, är inte van vid det utan har alltid haft B-kupa minst och ända upp till DD så mina bröst har nog haft varje strl i bh

Det där med namn skulle jag inte heller vilja ha som vinst, fast då hade jag nog gått till min bm och sagt att jag måste bli igångsatt
  • delifi2
    linn78 skrev 2010-11-18 23:02:57 följande:
    haha, ja, kan jag kanske kräva igångsättning pga fult namn annars?Skrattande 
    ja du får nog göra det, får säga att barnet kommer bli mobbad annars
  • delifi2
    ludicrous skrev 2010-11-18 23:22:37 följande:
    Jag köpte amningsbh innan när jag väntade Nova.. Då ( 5 år sen) var det ett himla stohej om att det absolut inte fick vara byglar i amningsbh för det kunde orsaka mjölkstockning!! Har dom " tagit bort" det? Mina bröst har växt som fasiken nu under grav... Hoppas dom inte växer mer innan förlossning nu..
    de kan ju orsaka mjölkstockning om de sitter för hårt, jag tyckte det var lite obekvämt med byglar men det är ju en smaksak. Men nu för tiden finns det ju ammningsbh med byglar. Men du ska inte sova med dom
  • delifi2
    ludicrous skrev 2010-11-18 23:28:08 följande:
    Men guuud! Måste ju kunna sova med dom!! Det blir att leta upp en "tant"amningsbh :)
    köp några st, jag hade 2 st jag sov i och 2 st jag använde på dagarna. De blev ju rätt svettiga så jag tvättade varje kväll för hand å tog på mig nattbh:n å den tvättade jag på morgonen när jag tog på mig dagsbh:n
    Hade 2 svarta och 2 vita för jag gjorde misstaget att ha på mig en svart en gång under vit tröja
Svar på tråden December Bebis 2010 :)