-
men vad mysigtMomalicious skrev 2011-09-12 10:40:58 följande:Åh vilken kul morgon ;) gav Elliot ett bad, 5 minuter efter hade han snabbt som attan tagit sig in i köket och simmade runt i en sörja bestående av kattmat och vatten. Blää! Blir ett bad till sen, han luktar INTE gott nu haha.
Min sambo hade lämnat sin kaffekopp med en del kvar i botten på vardagsrums bordet och det hällde sixten ut och skvätte överallt. Också jätte rolig början på dagen..
-
Sixten brukar äta ungefär såhär:
7 - havregrynsgröt med katrinplommon mos
Sover 9-11, sover han kortare brukar han få en banan.
11.30 Lunch - en hel burkhemmagjord mat
Mellis - en macka och en banan eller en burk hemmagjord fruktpure (tid beror på när han sover
17-17.30 Middag - en hel burk hemmagjord mat
19.30 Välling vid läggdags, äter även en flaska ersättning på natten. -
Underställ har jag aldrig haft till Lina! Det är först nu när hon är ute många timmar i sträck som det behövs, iaf enligt mig. Hon har haft strumpbyxor utan byxorna och linne, tunn tröja och en tjockare tröja. Har man en bra overall behövs det inget underställ.. Svårast tycker jag är att hitta en bra mössa, en tjock och vattentät. Men inte en sån där ful från pop..Momalicious skrev 2011-09-16 19:46:58 följande:Apropå kläder så ringde sambon sina föräldrar och då berättade dom att dom köpt varmfodrade regnkläder. De var i storlek 86/92 så de är garanterat lite stora men de blir nog bra höstkläder, och är de stora kan han säkert ha de när han börjar dagis också. "bara" overall, underställ, halsduk, vantar och nåt att ha på fötterna. Svärföräldrarna har som tradition att köpa de första paret skor och sen ett par nya varje årstid första året skor behövs. Så det är skönt :)
Nu när vi är ute använder vi en regnoverall eller vad det heter från pop som vi fått ärva.. men vad ska man sätta på fötterna? -
Jag har legat däckad i 40 graders feber hela veckan, först nu börjar jag må lite bättre. Dock har jag fått klara mig själv så har varit en låååång vecka, men klara jag det så klarar jag allt tror jag. Inte ens alvedon fick ner febern så har sprungit runt med en kall handduk på pannan hela dagarna.. Men nu ska jag försöka hålla mig uppe och kika på film för Johan har köpt "hur många lingon finns det i världen" och jag har tjatat några veckor på han att jag vill ha den..
-
Aprilbarn: Vad jobbigt att börjar krångla nu, jag förstår dig att det är jobbigt. När jag fick min stora tjej tänkte jag amma så länge hon ville, hon började sova hela nätter när hon var 17 månader och då slutade hon också amma, kändes som en lagom ålder. Hoppas det blir bättre så du slipper sluta innan ni är redo!
-
Jag gjorde världens godaste päronmos, iaf enligt mina barn! Det var massa päron och lite vatten som kokade ½ timme sen mixade jag de och la i burkar och in i frysen. De är galna i det och nyttigt är det också! Sixten får det på gröten tom
-
Jag har sett hur illa det kan bli så kan inte annat än att hålla med!thegoddess skrev 2011-09-18 06:35:03 följande:Frukt är ju sött i sig. Jag gör fruktpure med bara frukt och hon älskar det. Prova uta
N socker först. Bara ett tips att inte skapa ett socker beroende tidigt. -
Sixten har helt plötsligt börjat äta två gånger på natten igen, han har i en månads tid bara ätit en flaska runt 2-3 men äter nu vid 01 och 04-05. Så jobbigt när man vant sig att sova lite sammanhängande igen! Han äter som en häst på dagarna, ger honom 5 ggr plus välling vid läggdags så vet inte varför han äter så på nätterna..
-
Om han kan ska ha äta som han brukar! Men bada varmt är också skönt för de!Stronza simpatica skrev 2011-09-18 11:53:31 följande:Tack, vad bra då vet jag:). Skall alltså inte ge fast föda alls nu då? -
Jag förstår. Det är inte lätt, mina svärföräldrar lyssnar inte alls. Inte svärfar iaf. Han stoppade in godis i S munnen en gång när hans kusiner fick som tur var såg jag det och kunde ta ut den! Sixten blir lika glad för banan eller smörgåsrån så förstår inte vitsen heller..April barn skrev 2011-09-18 16:59:36 följande:Jo fast det är inte så lätt att lämna rummet när man tex är på kalas på sambons sida tyvärr :/ Han har aldrig fått smaka något då jag strängt sagt nej till dem varenda gång, men de bara skiter i det och fortsätter tjata!